Loading...
dk

NextGen vs. alm forsæder | Tesla Forum

JonasHansen
JonasHansen Mar 26 '16

faldt lige over denne tråd.

Jeg har præcist den samme form for slitage på mine sæder (ikke next gen). Billedet viser førersiden. Bilen er godt et år, og har gået ca 40.000 km. Tjekkede lige forsædet i passagersiden, og der er faktisk også begyndende slitage på samme sted, på trods af at der ret sjældent sidder nogen der. Til sammenligning havde vores tidligere bmw kørt over 200.000 km med tilsvarende lyse lædersæder, uden at der var samme form for synlig slitage. 

Er der nogen der har taget dette problem op med Tesla, som et generelt problem, eller klager vi bare hver for sig?

I det hele taget ser sæderne i Teslaen ret brugte ud, efter kun 40.000 km, på trods af at jeg jævnligt plejer dem.

Michael84
Michael84 Mar 26 '16
Jeg afventer en tilbagemelding fra en anden bruger her på forum omkring servicecenterets tilbagemelding på hans sæder. Jeg er klar på en fælles kamp, hvis Tesla ikke vil gøre noget uden...
HenrikD
HenrikD Mar 26 '16
Jeg er også med på en lytter.

Jeg har også samme slitage på next gen. S85D fra juni 15, sorte sæder og kørt 18.000 km

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Mar 26 '16
Nxt gen er de værste. Mener at sæderne på michael84 havde begyndende slitage allerede efter en mdr. Michael, ret mig hvis jeg husker forkert. I en anden tråd er der en der har behandlet sine sæder med optimum leather protectant hver 14 dag og har ingen problemer mange måneder efter køb. 
DeaconWP
DeaconWP Mar 26 '16
Stofsæder må være løsningen, så længe læderet er af så dårlig kvalitet i en Tesla kabine.

Så sparer man da også nogle penge.
P85DK
P85DK Mar 26 '16
@Morten - man gider jo ikke skulle behandle sine sæder hver 14. dag :-)

@Deacon - man kan ikke få NextGen uden læder, så billigere men ikke så godt ...

I det mindste er siddefladen på nextgen ikke løse som de gamle sæder. Det løse læder på de gamle sæder var ene og alene årsag til at jeg ikke købte en Tesla før de introducerede dual motor og nextgen. 

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Mar 26 '16
P85dK er 100% enig.....
Frank
Frank Mar 27 '16

Til info så har mine brune next-gen intet slid(endnu). Jeg har godt nok kun haft den siden medio november og har kørt 16.000km. De har fået én "normal" læderbehandling og jeg har brugt armor all leather wipes et par gange for at fjerne misfarvning fra jeans(det virker meget godt synes jeg). Mon de har skiftet læderleverandør?

VIN #103522

larsenjan
larsenjan Mar 27 '16
Mine "normal" sorte læder sæder fra juni 2015, og 25.000 KM ser ud som nye
tintin
tintin Mar 27 '16
Jeg har lysegrå next.gen et år gamle godt 30000 km. Ser ud som nye. Har ikke behandlet dem med noget som helst.
Juhloz
Juhloz Mar 27 '16
Mine sorte next gen. sæder er også begyndt at se meget slidte ud på ryglænet ved lænden. Bilen er fra august og har kørt 13tkm. 
Jevi
Jevi Mar 28 '16
Har tan nextgen sæder på min 85D fra november med små 9k på klokken.

Købte læderplejesæt til 300 kr hos Idé-møbler i Gladsaxe for 1 md siden hvor førersæde og armlæn havde fået lidt patina. Efter cleaning og conditioning ser alt ud som nyt igen og det er som om læderet er mere modstandsdygtigt over for tilsmudsning nu.

Jeg tror indtil videre på at Tesla's Napa læder er en god kvalitet. 

Læderrattet i min 5 år "gamle" ICE-bil (C4 Grand Picasso Exclusive) føles glat og mærkeligt til sammenligning. Jeg var ellers førhen på alle måder glad for den bil - det er helt forbi nu.

P85DK
P85DK Mar 28 '16
Pleje af læder er altid godt, men der er vist ingen tvivl om at det læder som Tesla benytter er langt under den kvalitet du finder i førende premium mærker. Det virker tyndt og behandlingen og indfarvningen fremstår ringe. Det er lidt som en Macbook overfor en Medion bærbar fra Aldi. 

Tror de har presset deres leverandør lige hårdt nok 

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 28 '16
Raymond
Raymond Mar 28 '16
Jeg tror der er store forskelle, mine sæder fra nov 2013 ser fine ud og det gør de nye også - Mine tidligere Audi'er så ret hurtigt meget slidte ud.
runeh
runeh Mar 28 '16
Der er mange der snakker om Tesla som et premiumcar mærke. Både her, men også i alle andre henseender. Men er det nu også det? Hvornår er noget premium?

Fordi producenten siger det? Fordi forbrugerne siger det? I kvaliteten af det der bliver lavet? Prisen?

Jeg tror egentligt de fleste går ud fra prisen. Er det dyrt, må det være premium. Men det er det nu ikke nødvendigvis. Hvis jeg får fremstillet noget kinabras og sælger det dyrt, er det jo ikke premiumcars af den grund. 

Er Tesla premium? Der er bunker af fejl, små som store. Kvaliteten er jo egentlig dårlig, hele vejen igennem. Måske bortset fra køreoplevelse og batteri. Jeg ser ikke Tesla som premium. Slet ikke. 

Men jeg er stadig vældig glad for min bil, på trods af fejl og mangler. Måske netop fordi jeg ikke har urealistisk er forventninger til den. 

Men ingen kan vel være i tvivl om, at ønsker man kvalitet hele vejen igennem, skal man ikke købe en Tesla. 

Twinauto
Twinauto Mar 28 '16
Pris hænger også sammen med premium, og et premiummærke kan godt have fejl.

Man skal luge huske på, at Tesla vel har haft biler på gaden i ca 4 år, de andre premiummærker i 75-100 år, tænk på hvad Tesla har opnået på meget kort tid - det ER premium, ingen kan vel tro, at så nyt et bilmærke kan være fejlfrit, når de ruller ny teknik ud hurtigere end man kan stave til dieselskandale - bare tænk på hvor feks Mercedes bokser med deres teknik de sendte på gaden for20 år siden i form af luftundervognen, men uden disse tiltag ville biludviklingen stå stille.

Så jo - Tesla ER et premiummærke
P85DK
P85DK Mar 28 '16
@Twinauto - ja, Tesla har kun været på markedet siden 2008 (Roadster) men det er ikke lædersæderne de har opfundet ;-) De har bare valgt dårlig kvalitet, længere er den ikke. Husk de laver ikke selv sæderne, de er outsourcet, på samme måde som mange andre dele af bilerne.

@Raymond - en ting er slitage ved syningerne, men midt på lænden er vist kun dårlig kvalitet, det har jeg alligevel aldrig set på en Audi, eller på nogle andre biler for den sags skyld :-)

Kold
Kold Mar 28 '16
Min er en 70D fra 6/15 og har 20 t på bagen og sæder er ok, man vil altid kunne se lidt på glat læder, ellers er de småting jeg har oplevet ligesom toppen af isbjerget i forhold til den fede og vibrationsfri køreoplevelse man for for pengene, jeg har haft mercedes og Audi med meget større problemer uden at få hjælp til udbedring, så enten har nogen fået nogle mandagsbiler eller har forventningerne været for høje, for vi er jo en slags pionerer, der kører også Teslaer i Tyskland og Østrig hvor den koster det samme som en Mercedes S 400 4 matic.
Twinauto
Twinauto Mar 28 '16
Kold, du har 100% ret, med så ny en teknik, så er vi lidt pionerer, Deacon også helt enig med dig, læder er ikke deres spidskompetence ig jeg vil værre p... Sur hvis/når det rammer mig, men ikke mere sur end jeg var, da min Cadillac CTS havde en sort stribe på de lyse sæder efter mit sorte læderbælte - til sidst skiftede Cadillac det, og det kommer Tesla også til ag gøre hvis jeg oplever problemer med mine sorte next efter 15-20000, pt 9000 km og ingen spor og behandler hver 14. Dag for at prøve at undgå
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Mar 28 '16
Hvad kan vi konkludere af dette? Nogle melder at de ingen problem ser og andre har problemer efter en månede. Jeg har set begge dele, så min egen konklusion efter at ha haft flere hundrede teslaer inde er: der er forskel på tykkelsen at den mængde farve de maler deres fåreklæder med. Min erfaring er ikke baseret på én erfaring, men virkelig mange. 

Især next gen sæder skal tages seriøst mht pleje. Om man vælger det ene mærke frem for det andet er mig ligegyldigt, men der skal tages action. 

Sider: « 1 2 3 4 »