Loading...
dk

Viderersalg af brugt Tesla efter gældende registreringsafgift. | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker Aug 19 '15

RobertJ, det er altså dig der tager helt fejl.

Det er ikke DEN KØBTE bil der er midlertidigt afgiftsfritaget, det er en LOV der MIDLERTIDIGT fritager elbiler for reg. afgift ved nybilsregistrering indtil 31/12/2015. ALT hvad der er købt på denne ordning er afgiftsfritaget til tid og evighed (MED MINDRE der indføres bagudrettede afgifter hvilket IKKE er praksis i DK). 

1. Skævvriding af handelsprincipper eller ej, det er det der kommer til at ske hvis prisen på nye Teslaer øges med afgifter pr. 1/1. Og sådan er det. Det er jo ikke første gang det er sket, det skete med store Cayenner med flere for ca 10 år siden. 

2 og 3 kommer ikke til at ske, man indfører ikke afgifter bagudrettet som hovedregel, og man vil heller ikke gøre det for nu.

Tue
Tue Aug 19 '15
@Hookmaker: +1
Knudsen
Knudsen Aug 19 '15

@DeaconWP:

+1

@Hookmaker:

+1

@RobertJ:

Jeg er enig i at man ikke kan spå om fremtiden, og at politikerne kan finde på næste hvad som helst... Men jeg er nu overbevist om at der ikke kommer afgift på allerede indregistrerede biler - alene af den grund af at der ikke er tale om en "udskudt" afgift til senere betaling, men en decideret fritagelse af afgift for alle elbiler købt inden d. 1/1-2016. Hvis andet var tilfældet så er der jo ikke tale om en fritagelse... så er der jo tale om el slags "afbetaling/udskudt betaling" og det er jeg overbevist om ikke er tilfældet med den lov der pt. ligger til grund for afgift fritagelsen.

I forhoild til gul til hvide plader - så er der jo her tale om at bilen "forlader" det danske marked (for en kort stund) som gul-plade bil, og "retunerer" ind på det danske marked som en hvid-plade bil. Så det tror jeg ikke at man kan sammenligne med vores biler - de skifter ikke status/type, eller kommer ind/ud på det danske marked, men forbliver uændret i forhold til status/type - alene med en anden ejer ved evt. videresalg.

Jeg tror det er vigtigt at skelne imellem afgift i forhold til indførsel på det danske marked, og "motor-kontoret" som tager sig af afgifter i forhold til ejerskifte/nummerplader mv. - hvilket er 2 vidt forskellige instanser - dog begge overordnet styret af SKAT i den sidste ende.

i 2003-2007 var der også afgift fritagelse/lempelse på autocampere, og disse biler kom IKKE til at betale ekstra afgift i forbindelse med videre salg. Jeg har eksempler på folk der tjente KASSEN på det stunt...

Forummets indlæg er redigeret af Knudsen Aug 19 '15
MartinPedersen
MartinPedersen Aug 19 '15

Jeg tror heller ikke nuværende ejere kommer til at betale registrerings afgiften, det ville give et ramaskrig.

Til gengæld kunne man måske blive beskattet af en evt. fortjeneste ved salg.

En anden mulighed er at der kommer afgift på ved omregistrering, det gør der bl.a. på Forsvaret, og politiets køretøjer, som også er frataget for afgift.

Det samme gælder brandsluknings og rednings køretøjer, ambulancer, sygetransporter, taxi, rustvogne, limo'er osv osv.

Sider: « 1 2