Loading...
dk

Kan jeg nå at bestille? | Tesla Forum

Lucasschimmel
Lucasschimmel Aug 19 '15

Hej alle,

jeg er lige ved at bestille en Tesla S70D, men jeg er i tvivl om jeg kan nå at få den leveret inden årsskiftet. Er det risikabelt at bestille nu? Leveringstiden på hjemmesiden siger november, men kan jeg stole på det? Hvis jeg bestiller den og den ikke når det inden årsskiftet, kan jeg så få refunderet alle mine penge? 

På forhånd tak

 

The_Stig
The_Stig Aug 19 '15

Du kan da bestille den på baggrund af en skriftlig sikkerhed fra TMS DK om, at du ikke er bundet, hvis en forsinkelse betyder at indreg. først kan ske I det nye år. Måske skal du så gamble med de 15k I depositum - men du skal nok snart have gang i mailen og ikke vente de obligatoriske 14 dage med at confirmere bestilligen

andersh
andersh Aug 19 '15

Tesla vil ikke garantere noget som helst - det er hvad jeg fik at vide. De tror dog at de kan nå det, men der er ingen garantier.

CTeg
CTeg Aug 19 '15
Hej Lucas, vi har fået bekræftelse fra Tesla på, at depositum refunderes, hvis bilen først indregistreres efter 31/12 og der skulle ryge afgift på. Det vil de gerne. Vi sendte dem blot en mail efter, at vi havde lagt bestillingen. I øvrigt vil de prioritere DK leveringer højt op til jul, så medmindre at shippingen til Europa går helt galt, så virker Tesla selv rolig omkring det, selvom de selvfølgelig ikke kan garantere noget.
DeaconWP
DeaconWP Aug 19 '15

Var der ikke en anden bruger i går, der netop skrev at han lige havde fået en skriftlig bekræftelse fra Tesla om, at han kunne komme ud af handlen, hvis der kom så meget afgift på, at han ikke ville købe den?

Men få den nu købt. Tesla skal nok få den leveret til tiden.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Aug 19 '15
kps
kps Aug 19 '15

Hej Lucas.
Jeg har bestilt 70D for én uge siden til levering slut november/december. Jeg har betinget mig at depositum tibage betales ved manglende levering inden 31.12. det er ikke skrevet ind i kontrakten, men jeg har bekræftigelse på mail. Fik oplyst at Tesla har en generel beslutning herom.
Så jeg vil anbefale dig at få bestilt så hurtigt som muligt og få en beskræftigelse vedr. depositum.
mvh Kim

griffel
griffel Aug 19 '15
Jeg har også fået en mail hvor de skriver, at jeg kan annullere i tilfælde af levering efter nytår uden at miste de 15k, som de så vil refundere. Men jeg fik først denne mail efter jeg selv spurgte til det da jeg havde bestilt...