Loading...
dk

Finansiering igennem Tesla | Tesla Forum

KennethOlsen
KennethOlsen Aug 19 '15

Er der nogen der har erfaring med at få finansieringen formidlet igennem Tesla? Jeg tænker det primært som en sikring for at få mindst 50% for bilen nu med al den snak om evt. afgifter på salg af brugte biler,,,

Men er der nogle der ved hvad man betaler i omkostninger på et lån igennem Tesla, og om det er muligt at afdrage ekstraordinært?

Mvh Kenneth

fmm1000
fmm1000 Aug 19 '15
Jeg har selv bestilt lån gennem Tesla med 30 pct i udbetaling.
åOP endte med at blive billigere end hvis jeg havde lånt gennem kreditforening i mit hus.
Det med ekstraordinære afdrag har jeg ikke spurgt om, men det kunne også være interessant for mig.
KennethOlsen
KennethOlsen Aug 19 '15

Tak FMM1000 jeg ringer ind imorgen og spørger og sender dig en update

The_Stig
The_Stig Aug 19 '15

lad høre

griffel
griffel Aug 19 '15
Jeg har ikke lige mit tilbud her, men jeg mener omkostningerne hos mig ligger omkribg 11.000 kr. Renten er 2,45% (ÅOP lige over 3).
I går snakkede jeg med Jyske Finans (som i praksis laver financieringen) for også at spørge om ekstra indbetalinger. Man kan godt betale ekstra, men så lægger de lånet om, så man enten betaler mindre afdrag eller forkorter løbetiden. Og manøvre tager de så 300 kr. for, så man skal ikke gøre det hver måned men f.eks. spare sammen og gøre det en gang om året.

Håber du kan bruge det til noget.
Jeg ringede forresten til Tesla inden jeg bestilte, fordi jeg var i tvivl om, hvilken financieringsknap jeg skulle trykke på (Finaciering, Lån i eget pengeinstitut, Kontant) og de sagde, at jeg bare kunne vælge en, så fandt vi nok ud af det senere inden levering. De tilsendte mig så et financieringstilbud, som jeg p.t. overvejer mens min bank regner og regner for at kunne være med ;-) Det kan den nok ikke....
DeaconWP
DeaconWP Aug 20 '15

Hej Kenneth.

Jeg kender iktet til Tesla's financiering.

Men Nordea vil gerne låne mig penge, hvis jeg mangler nogen.

De vil give mig en "modsvarende konto", som jeg så oppebærer den samme rente på, som på lånet. Så de ekstra penge, som jeg måtte have i overskud, kan jeg sætte ind på den konto, og få samme rente som jeg betaler på lånet. Det er det samme som at lave ekstra indbetalinger på et lån. Bortset fra, at de ekstra penge stadig er mine/dine. De kan bruges når vi vil, og man kan lade dem stå.

Faktisk blev jeg rentefri efter 3 år på vores huslån, fordi jeg lagde det om til sådan et Nordea Prioritets lån med tilhørende Prioritets konto.

Alt indestående over lånets saldo giver dog ikke rente, men hvis man nu har en ekstra indtægt på nogle hundrede tusinde, så er der altså ingen ekstra udgifter ved at "indbetale på lånet". Og alligevel have dem til rådighed, hvis man skulle få lyst. Altså ingen omkostninger ved at hæve dem igen, som der ellers ville være ved at oprette et nyt lån på de penge man skal bruge.

Skal jeg få min bankrådgiver til at ringe til dig? Hun arbejder i Viborg, men kan vel også få en lokal Nordea til at ringe.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Aug 20 '15
KennethOlsen
KennethOlsen Aug 20 '15

Tak Decaon. Jeg kan også sagtens finansiere igennem bank. Min eneste grund for at gøre det igennem Tesla skulle være at så er jeg sikret 50% gensalgsværdi på bilen efter 3 år (håber ikke det på nogen måde ender så skidt med priserne på vores biler, men ser det lidt som en sikkerhed hvis markedet falder helt sammen efter potentiel afgift i 2016)

DeaconWP
DeaconWP Aug 20 '15

Ja, det er en god ekstra forsikring at have med oven i til den samme financierings pris. Bemærk dog, at det ikke er helt 50 % af hele bilens købspris. Det sted Nordeas tilbud har en fordel for mig er, at man får samme rente på sin midlertidige overskudskapital. Så frem for at de stå på en budget konto med 0,125 % i rente, er det bedre, at man bruger sin "forrentnings mod konto" til sine budget penge, og får den forrentning af alt man har af likvider. I vores familie samlede vi 2 lønkonti, 2 budget konti, og lidt småtterier til en konto, med dejlig høj rente. Sikke en glæde, da det så ikke kun var når jeg tog slik og småkager i dåsen ved kassen op til jul, at jeg fik "renter" for mine penge i banken. Så lige nu får vi altså 3,X % i indlånsrente på vores løn/budget konto. Tager Teslas financiering det aspekt med?

Nå du har fået mine input til dine overvejelser.

Men jeg har lige et spørgsmål du kan stille dig selv.?

Hvis der om 3 år er afgift på en elbil, og en ny Tesla koster ikke 1 mill men 2 mill. Vil dit tilbagekøbs program så give dig 500.000 kr for din brugte Tesla, eller vil det give dig 1 mill.?

Og hvad vil din brugte Tesla så måske være værd for Hr. Jensen, der kigger efter en lettere brugt til den tid?

Det får mig til at tænke: Er Teslas tilbagekøbs garanti egentlig noget værd, hvis dens financiering er dyrere end alternativerne?

Sithfury
Sithfury Aug 20 '15

@KennethOlsen Din Mega fede Tesla, vil du gerne sælge den om 36-37 Måneder, til lidt under halvdelen af hvad du har givet for den? Du får kun 50% af værdien op til en 70S, resten er "ekstra udstyr" som jeg mener de giver 43% for..

Tilbudet gælder kun som nævnt i måned 36-37 efter du har fået bilen, hverken før eller efter.

Jeg kan ikke se, i hvilket univers værdien af din Tesla skulle falde så meget, og hvorfor du så ville sælge den, til den lave pris, istedet for at beholde den.

Indtil videre er min 85D blevet 100k dyrere..