Ja, det er en god ekstra forsikring at have med oven i til den samme financierings pris. Bemærk dog, at det ikke er helt 50 % af hele bilens købspris. Det sted Nordeas tilbud har en fordel for mig er, at man får samme rente på sin midlertidige overskudskapital. Så frem for at de stå på en budget konto med 0,125 % i rente, er det bedre, at man bruger sin "forrentnings mod konto" til sine budget penge, og får den forrentning af alt man har af likvider. I vores familie samlede vi 2 lønkonti, 2 budget konti, og lidt småtterier til en konto, med dejlig høj rente. Sikke en glæde, da det så ikke kun var når jeg tog slik og småkager i dåsen ved kassen op til jul, at jeg fik "renter" for mine penge i banken. Så lige nu får vi altså 3,X % i indlånsrente på vores løn/budget konto. Tager Teslas financiering det aspekt med?
Nå du har fået mine input til dine overvejelser.
Men jeg har lige et spørgsmål du kan stille dig selv.?
Hvis der om 3 år er afgift på en elbil, og en ny Tesla koster ikke 1 mill men 2 mill. Vil dit tilbagekøbs program så give dig 500.000 kr for din brugte Tesla, eller vil det give dig 1 mill.?
Og hvad vil din brugte Tesla så måske være værd for Hr. Jensen, der kigger efter en lettere brugt til den tid?
Det får mig til at tænke: Er Teslas tilbagekøbs garanti egentlig noget værd, hvis dens financiering er dyrere end alternativerne?