Loading...
dk

Betaling efter depositum | Tesla Forum

Lucasschimmel
Lucasschimmel Aug 19 '15

Hej alle,

efter at man har sat sit depositum ind på de 15.000 kr. og låst aftalen, hvor længe har man så til at overfører resten af bilens beløb? Skal man derudover kreditvurderes? Vil gerne have så meget information om betaling som muligt. Regner med at at købe bilen med et Tesla lån.

På forhånd tak

NeWT
NeWT Aug 19 '15
Udb. Skal betales til Tesla en lille uge før levering af bilen.
lysmanden
lysmanden Aug 19 '15
Jeg mener det står inde under my Tesla. Jeg husker det som 2 uger før udlevering af bilen men det kan kun Tesla sige med 100 pct sikkerhed.
Har du tjekket andre finansierings virksomheder?
Lars72
Lars72 Aug 20 '15
Beløb betales når du henter bilen på banknoteret check i bank åbningstid.
De kan let inline registrere den mens du venter. De har frie nr plader klar.
Dog kan du med fordel betale før hvis alt skal være klar når du afhenter
Mack
Mack Aug 20 '15

Der har været skrevet en del i en anden tråd om, hvorvidt man skulle overføre pengene de 5 dage før afhentning, som Tesla beder om, eller gøre som jeg vil, få lavet en bankcheck 5 dage før, og sende et billed af den til Tesla, hvilket de i følge flere acceptere.

NeWT
NeWT Aug 20 '15
Hvorfor ikke bare overføre dem 5 dage før? Det er da meget nemmere.
Klaus_
Klaus_ Aug 20 '15

Det er mere spændende at lave en bankoverførsel forud, for så går man i nogle dage med en lille million ude at svømme, uden garanti for pengene i tilfælde Tesla lukker eller lignende :D   Det er nok usandsynligt, men ikke lige så sikkert som amen i kirken, trods alt...

Jeg gik i banken og fik lavet en banknoteret check til Tesla. Sendte et billede af checken til Tesla en lille uge før, og det var fint til at indregistrere bilen, de fik så checken ved udlevering af bilen. 

Icelord
Icelord Aug 20 '15

Har vi en advokat med på Teslaforum? hvis jeg husker min erhvervsret korrekt, er det så ikke et species køb? Hvor man bare kan hente sin vare såfremt Tesla DK går konkurs?

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 20 '15

En banknoteret check er det sikreste. Den 50ér den koster er givet godt ud mener jeg.

Klaus_
Klaus_ Aug 20 '15

Min bankcheck kostede 0 kr, så det er ikke nødvendigvis dyrere med bankcheck end overførsel.

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 20 '15

Jeg gav heller ikke noget for min check, men nogle banker tager en halvtredser i gebyr for at udstede den . Tænker bare at det helt klart må være det sikreste.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Aug 20 '15