Loading...
dk

4G/LTE opgradering, 0 | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Aug 21 '15

I USA er de nu begyndt at retrofitte bilens 3G til LTE, for $500. Delene udgør cirka $200 og resten er arbejdsløn (1,5 time godt og vel).  Umiddelbart lyder det til at folk er tilfredse med opgradering, kortet opdaterer hurtigere og musik starter hurtigere. Browseren stadig lige så sløv som altid, men der kan vi da håbe på at v7 har optimeret browseren.

Nogen der har hørt om hvornår det bliver muligt med denne opgradering i Danmark, og en pris på operationen?

Hov, glemte link til tråden på TMC:
http://www.teslamotorsclub.com/...pgrade-is-on-the-way

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Aug 21 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Aug 21 '15

Det lyder da dejligt så mangler vi bare at browseren også bliver opdateret. Mon ikke det lander på 3-4K i DK for denne opgradering?

Ledsager
Ledsager Sep 10 '15

Har hørt i Aarhus, at nogen sætter en 4G dims i USB opladningsstikket under armlænet og forbinder MS wifi til det, således at der opnås 4G.

Jeg har selv prøvet at bruge min iPhone som wifi forbindelse og det virker fint og går noget hurtigere end når MS kører på sit eget 3G kort.

Er der nogen der har erfaringer med en 4G dims.

 

KimT
KimT Sep 10 '15

Nu har jeg først hentet min bil for 8 timer siden - og den har ikke 4G. Troede de var begyndt med 4G på nye modeller, men det kan jo være de ingen aftale har med udbyder endnu i DK. Vi fik også først 4G inkluderet i vores erhversabb hos TDC for ca. 6 måneder siden

Men om ikke andet har jeg i snart 2 år brugt en Huawei E5776 mifi router i bilen med et datadelingskort fra min arbejdsgiver. Så har ungerne haft wifi til iPad's når vi var på tur. Har også brugt den med lokalt data sim kort i italien.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 10 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 28 '15

Er der aktivt 4G i de nyere leverede biler nu eller er det stadig 3G?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 28 '15
TeslaFreak
TeslaFreak Nov 28 '15

Min opfattelse var at de nu var 4G men nogen kan måske bekræfte?

Hviidbjerre
Hviidbjerre Nov 29 '15
Bestilt 15/8 leveret 14 dage siden. Stadig 3G.
Kan anbefale Dovado Tiny router på usb strøm isat 4G dongle. Det virker.
TeslaFreak
TeslaFreak Nov 29 '15

Hviidbjerre hvor har du den liggende?

Og øv den ikke har 4G indbygget :/

Forummets indlæg er redigeret af TeslaFreak Nov 29 '15
andersh
andersh Nov 29 '15
Er ret sikker på at de danske biler også har 4G, men at de kun understøtter de LTE-frekvenser, som de bruger i USA.
Hviidbjerre
Hviidbjerre Nov 29 '15
TeslaFreak, Dovado Tiny er på størrelse med en tyk pakke gajol, Min ligger bare i center "konsolen" og får strøm fra usb.
Bruger den kun på længere ture, men har således mit wifi med i bilen, som kan bruges af bilen og passagere.