Loading...
dk

Version 7 frigivet??? | Tesla Forum

FrederikC
FrederikC Aug 21 '15

Det ville ihvertfald være typisk Tesla at sige "kæmpe ændringer i version 7 på GUI" også har de bare gjort skærmen "flad".

Bentzilmer
Bentzilmer Aug 21 '15
Nu virker deres facebook ikke mere. Der er nok for mange følgere
Kristian70k
Kristian70k Aug 21 '15
Følger den :) men der er ikke flere billeder :)
gw
gw Aug 21 '15
Shit det ser kedeligt ud! Det er jo ren makeup, havde sku håbet på mere. Håber godt nok det ser anerledes ud når det bliver releaset.
KennethOlsen
KennethOlsen Aug 21 '15

gw - Helt enig skuffende hvis dette er endelig version- De burde OEM Bosh: ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=FBY2mxup2Ok

 

gw
gw Aug 21 '15
@kennethOlsen. Jeps har set den video for nogle måneder siden og håbede klart på noget i den retning.
KennethOlsen
KennethOlsen Aug 21 '15

Eller dette koncept:

http:///...sla-console-concept/

 

gw
gw Aug 22 '15
Så er videoen på youtube blevet fjernet. Så mon ikke han er blevet kontaktet af Tesla :)
Gustavsfar
Gustavsfar Sep 18 '15

Så er der lidt nyt igen med et par billeder.

 

http:///...ta-Discussion/page96

Klaus_
Klaus_ Sep 18 '15

Interessant hvis de vil til at vise dæktryk også. Jeg troede at grunden til vi ikke kunne se det allerede, var fordi at sensorerne ikke var gode nok til at måle det præcise tryk, men kun kunne give besked når "for lavt".  Men en skam at uret med udendørstemperatur stadig ikke vil vise temperaturen indenfor.

Men nedenstående kan jeg godt lide :)

Improved Performance
Motor control enhancements initially developed for Dual-Motor Model S have now been incorporated into Rear-Wheel Drive Model S, enabling higher acceleration at all speeds, especially near top speed.

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Sep 18 '15
KimT
KimT Sep 18 '15

Undre mig også lidt over dæktryksmålerne. Gad vide hvordan man pare den enkelte sensor så den ved hvilket hjul det er.

DeaconWP
DeaconWP Sep 19 '15

KimT: Måske sådan:

En TPMS sender signaler med et jævnt mellemrum, i en bestemt sendestyrke. Der er nok 4 ens på en bil.

Der kan i hvert hjulophæng være en modtager, der kan "se" TPMS ventilens signaler. Hvis nu sendestyrken er tilpas lav, vil en modtager kun se den, der er nærmest. En TPMS vil selvfølgelig sende så svagt som muligt, for at spare på batteriet. Og jeg forestiller mig, at den ikke sender, når bilen holder stille.

Modtageren kan evt. skrue op og ned for sin følsomhed, så den kun ser en sender, og det vil så være den nærmeste.

På den måde  vil man også kunne tage højde for tidens tand, altså batteriets udrindende effekt, skidt og snavs, der efterhånden dækker modtageren osv. (Senderen bliver ikke dækket af snavs, for den sidder jo godt og tørt inde i dækket.)

Men jeg ved altså intet om fakta her. Det er bare en mulighed.

Daduck
Daduck Sep 20 '15

Glæder mig (endnu engang) som en lille dreng til opdatering. Der er meget godt i den. Er ikke helt solgt på interfacet, men det tager måske lidt tid at vende sig til.

Undrer mig over hvordan de med software kan forbedre performance af AC, med mindre de bare skruer op for den, og dermed op for larmen. Men er glad for at de tager sig af den slags detaljer også.

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 20 '15

Det er øjensynligt fordi AC ikke virker som den skal. Jeg synes jeg har mange problemer både med at få den til at blæse også holde temperaturen generelt også selvom jeg fravælger range mode.

MicTheCat
MicTheCat Sep 20 '15
Den nye trip app er fed synes jeg. Den fortæller forbrug siden sidste ladning samt trip og forbrug for seneste tur i samme display. Kan også godt lide det flade design. Ærgrer mig dog lidt over at de har fjernet udendørs temperatur og ur som fast element i Dashboard. Men det er nok bare noget man skal vænne sig til