Loading...
dk

Klar til at købe Tesla, men har ikke noget sted at lade | Tesla Forum

jhyldgaard
jhyldgaard Aug 22 '15
Hej, jeg vil rigtig gerne have en Tesla model S, men er i den situation af jeg bor i en Lejlighed i Aalborg. Der er ikke umiddelbart nogen mulighed for at lade her.
Jeg kører for det meste rundt i Aalborg området og kommer normalt ikke over ca. 100 km på en dag. Jeg har dog en 5-6 gane om måneden længere ture på måske 300-500 km.
Er der nogen som har gode ideer til hvad jeg kan gøre?
Busimiss
Busimiss Aug 22 '15
Har du en E.ON lader i nærheden, så kan du abonnere på E.ON Favorit.
Forummets indlæg er redigeret af Busimiss Aug 22 '15
P85DK
P85DK Aug 22 '15

@jhyldgaard - nu er du jo ikke specielt præcis om hvor du bor, men hvis du er lidt kreativ så kan du nemt finde en løsning. Med dit kørselsbehov så har du normalt brug for opladning et par gange om ugen.

Hvis jeg var dig så ville jeg prøve at finde et lokalt byggemarked eller en anden som har et 3 faset 16a stik og lave en aftale med dem. Det er billigere end E.ON.

jhyldgaard
jhyldgaard Aug 22 '15
Jeg syntes også E.ON er meget dyre. For dem er lidt kendte i Aalborg, så bor jeg i den ydre ende af Vejgaard, næsten ude ved motorvejen.
Men jeg tænker på at hvis ikke man lader hjemme, så skal det jo helt være noget som ikke tager alt for lang tid om en opladning.
Tror i man bliver træt af at skulle lade et stykke fra ens hjem?
jhyldgaard
jhyldgaard Aug 22 '15
Ja, ok - kan se at det koster kr. 3,5 kWh og kr. 99,- pr. md.
Jeg syntes stadigvæk det er lidt dyrt.
Hvor lang tid vil det med 50 kw tage at lade fx. 70D op?
jhyldgaard
jhyldgaard Aug 22 '15
Ja, hvis jeg tænker mig om er det vel ca. 1,5 time
sjensen
sjensen Aug 22 '15

@jhyldgaard. Med E.On Favorite koster det 1,60 / kWh på "favoritstanderen" og et fast beløb på 49,- / måned. Det er nu ikke så dårligt. Har du herudover kigget på f.eks. plugshare?

jhyldgaard
jhyldgaard Aug 22 '15

Det lyder jo ikke så galt, når man som mig vil komme til at bruge den samme næsten hver gang.

Nej, jeg kender ikke plugshare, men det lyder da som en spændende ting, det vil jeg lige kigge nærmere på.

Måske skulle jeg bare spinge ud i det før der kommer afgift til nytår.

NCL
NCL Aug 22 '15
Ja bare køb :-) så har du 2-3 måneder bagefter til at finde ud af, hvor du kan lade :-)
EVfan
EVfan Aug 22 '15
@jhyldgaard, er der ingen mulighed for at lave et stik i ejendommen, som kan nå til din P-plads. De fleste Q-park huse har gratis strøm, dog vist kun 16A cee som er lig med "55km/t" opladningstid.
/Jens
jhyldgaard
jhyldgaard Aug 22 '15

Har lige fundet ud af at E.ON har en ladestander 30m fra mig :-)

Forummets indlæg er redigeret af jhyldgaard Aug 22 '15
Junior
Junior Aug 22 '15
Jens7700: Jeg har ingen hjemmelader men har en p.aftale med nærmeste Q-park parkeringshus midt i byen, hvori der også er gratis strøm. Så dags dato, har jeg endnu ikke betalt for en opladning, andet end en enkelt gang i Slagelse. Og bilen har nu kørt 7000 km, siden den blev leveret for 2 måneder siden.<br />

Så prøv at undersøge den mulighed, hvis ikke du allerede har adgang til et Q-park parkeringshus JHyldgaard.
Forummets indlæg er redigeret af Junior Aug 22 '15
griffel
griffel Aug 22 '15
Jeg undrer mig over at man kan få mulighed for, fast, at lade gratis i f.eks. et parkeringshus. Hvor dan gør man det? ;-)
Jeg er ikke misundelig, men undrer mig virkelig, for jeg kunne da aldrig finde på at spørge en med en benzintank, om jeg ikke måtte få gratis benzin - hele tiden.
Er det en speciel service, som QPark tilbyder deres faste abonnenter?

/griffel :-)
Junior
Junior Aug 22 '15
https://www.q-park.dk/...pladning-til-elbiler

Det er en service de tilbyder :-) Også hvis du bare benytter p.husene i ny og næ. Omvendt så kan der naturligvis også være optaget, det har jeg da oplevet før. Men det er jo sjældent mere end en dags tid af gangen.
Det er omvendt eneste mulighed jeg har for parkering i København centrum, der er nemlig aldrig plads på gaderne i nærheden af min lejlighed.
At det så årligt koster over 30.000 er en anden sag :-)
Forummets indlæg er redigeret af Junior Aug 22 '15
griffel
griffel Aug 22 '15
Fin service :-) Det var jeg ikke klar over. Men på den måde blir din parkering da lidt billigere... ;-)
Junior
Junior Aug 22 '15
Jeg klager heller ikke :-) Det er også blevet gratis at oplade i lufthavnen, de har alligevel en god del udtag rundt omkring i de nærliggende anlæg.
jhyldgaard
jhyldgaard Aug 22 '15

Mange tak for alle de gode svar.

Så er det bare lige at tage den store beslutning.
Er der nogen af jer som har en Tesla og bor i nærheden af Aalborg, da jeg godt kunne tænke mig lige at tjekke nogle ting?

SuneH
SuneH Aug 22 '15
@jhyldgaard: ifølge vedholdende rygter stiger priserne med 3% på mandag d. 24. På en basismodel til 600.000 bliver det +18.000. Så vent ikke for længe med at bestille. Så hellere bestil og så juster ordren i de 14 dage du har inden den låser den.
tusla
tusla Aug 22 '15

@jhyldgaard: jeg har en MS 85D og bor i ca. 45 km syd-vest for Aalborg, så det kan vi nok finde ud af. Ellers findes der en del i Aalborg området.

EVfan
EVfan Aug 22 '15

@jhyldgaard, den stander på billedet, ser ud kun at være en 3,7kW, det er lige i underkanten til en Tesla, det vil svare til ca. "15 km/t" lade hastighed.

/Jens

Sider: 1 2 »