Loading...
dk

HASTEHJÆLP nye spørgsmål (se nederst side 2) - tvivl om valg inden onsdag... | Tesla Forum

jespert
jespert Aug 22 '15
<p>Håber meget i vil hjælpe. Har indtil onsdag til at ændre i min bestilling.</p>

<p>Jeg er SUPER meget i tvivl om 2 ting.</p>

<p>1: Skal jeg tage en 85 eller 85D ? Der er 42.000,- i forskel og er egentlig tilfreds med "rykket" i den normale 85, men ved ikke om der er lavet andre ændringer der ville være dumme at spare væk. Og tænker selvfølgelig også på om det er mere attraktivt ved gensalg eller om merprisen er tabt.</p>

<p> </p>

<p>2: Ville egentlig vælge carbon indvendigt, men syntes 8.400 er mange penge. For samme pris kan jeg få vinterpakken med sædevarme bagi, opvarmet rat osv.</p>

<p> </p>

<p>Ellers er mine valg: Koksmetal, panorama tag, premium pakke.</p>

<p> </p>

<p>Håber på mange kommentarer til min bestilling...</p>
Forummets indlæg er redigeret af jespert Aug 24 '15
MortenP
MortenP Aug 22 '15

Får selv leveret en 85D på Tirsdag. Hvis du ikke har valgt næste gen. sæder (og panoramatag), ville jeg klart prioritere disse over D'et. Carbon er jeg ikke selv til, men det er jo en smagssag.

jespert
jespert Aug 22 '15

Vil helst have stofsæder og de laves desværre ikke i next gen. sæder ;-(

Chris
Chris Aug 22 '15
Du kommer som mange af os andre til at føle at range er supervigtigt. Range er utvivlsomt en del bedre på D end uden.
jespert
jespert Aug 22 '15

Nå det vidste jeg ikke. Troede de sidste 25 km var ubetydelige og reelt kun svarede til 10 km. Jeg ville egentlig kunne dække mit kørselsbehov 350 dage om året med en 70'er men tænker 85'eren er mere værd ved gensalg.

Chris
Chris Aug 22 '15
Min vurdering er at det får bilen til at holde prisen endnu bedre. Min første var en ren 85. Venter nu på en 90D. Er sikker på at det vil være et stort aktiv. På prøvetur mærker man tydeligt en langt bedre range på D
jespert
jespert Aug 22 '15

Matthias: Det er lige netop de tanker jeg også har...

SuneH
SuneH Aug 22 '15
Jeg har også fravalgt D'et, af følgende grunde: merprisen er voldsom synes jeg, har ikke brug for ekstra acceleration, og jeg vil gerne have så meget plads som muligt i frunken. Mht ekstra range på D'eren, så tænker jeg det er mest psykologisk, for på de lange ture skal man alligevel ind på SuC regelmæssigt.
DeaconWP
DeaconWP Aug 22 '15
Bliver du træt af pianolak, kan du senere for få penge selv foliere de blanke dele for vistnok under 1.500kr Se teslafied.eu
Hejgaard
Hejgaard Aug 22 '15

Tesla S er tæt på den bedste familie bil på markedet - har du som jeg en familie på 5 er den ekstra plads i frunk virkelig fed at have! Den ekstra lyd fra front motor savnes bestemt ikke - range ingen problem, som SuneH siger - du er alligevel inde ved en SUC før du er tør. Autopilot der imod ville jeg personligt savne virkelig meget på ture over 30 km - ud over komfort og afslappende kørsel er der sikkerheden og kørselsøkonomien i den - den kører bilen mere økonomisk end jeg kan. 
Pianolak ser super ud til den grå farve og de sorte sæder - det bliver du ikke ked af. Skal du bruge lidt af de mønter du sparer på minus D - så overvej en luftundervogn - det er ikke et must, men en fed detalje.
God Tesla vind derude!

jespert
jespert Aug 22 '15
Så tror jeg sgu jeg sparer D + Carbon. Luftundervogn kunne være blæret men har dog mange steder fra hørt det kan blive RIGTIG dyrt med reparationer.

Hvad siger i med vinterpakken???
Bianco
Bianco Aug 22 '15

Vinterpakken er faktisk vigtig i en elbil, forudsat at du har passagerer på bagsædet. Sædevarmen er meget mere behageligt end blæservarme, specielt på bagsædet. Ærger mig selv over at jeg ikke valgte den ;-)

jespert
jespert Aug 22 '15
PS de penge jeg "sparer" skal helt sikkert bruges til et sæt 21/22" alu til næste sommer ;-)
SuneH
SuneH Aug 22 '15
Læser lige lidt på detaljerne - hvis man ikke vælger autopilot-pakken, har man så ikke en almindelig fartpilot? Ifølge Teslas hjemmeside får man med Autopilotpakken "ftrafikbevidst fartpilot", hvilket jeg antager betyder, at de holder øje med kørende foran, bagved mm. Men hvis man ikke vælger den pakke, må man da stadig have en almindelig "dum" fartpilot, ikke?
Gustavsfar
Gustavsfar Aug 22 '15

Ja så vidt jeg er orienteret får man stadig alm. fartpilot såfremt man fravælger tech pakken

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Aug 22 '15
SuneH
SuneH Aug 22 '15
@jespert: du skal bare være opmærksom på at 21 el. 22 tommer betyder kortere range end 19.
@Gustavsfar1: tak
Forummets indlæg er redigeret af SuneH Aug 22 '15
priess
priess Aug 22 '15
Ud over kortere range på 21", så oplevede jeg markant mere dæk- og vejstøj i forhold til 19". Jeg blev ærlig talt lidt skuffet over "larmen"
Comeback
Comeback Aug 22 '15

Spar på D den Larmer i forhold til 85, og de 25km extra er væk når du laver en god overhaling, :) 

hvis de 25 er et issue så spar de 42.000 på D brug de 25.200 på at updater til 90.

Fartpilot pakken kan tilkøbes senere hvis du senere indser den ikke kan undværes, almindelig fartpilot er der stadig.

Luft-undervogn er fantastisk men ikke et must, premium pakke er et most.

Carbon kan også laves senere

Forummets indlæg er redigeret af Comeback Aug 22 '15
lysmanden
lysmanden Aug 22 '15

jeg havde valgt en D uden at tøve. 4 hjuls træk er lang sikre end stort moment på baghjulene. Hvis fruen ikke er vant til at styre baghjulstræk tror jeg ikke hun finder det så skide sjovt som os andre mænd, at svinge med røven til vinter

lysmanden
lysmanden Aug 22 '15

jeg havde valgt en D uden at tøve. 4 hjuls træk er lang sikre end stort moment på baghjulene. Hvis fruen ikke er vant til at styre baghjulstræk tror jeg ikke hun finder det så skide sjovt som os andre mænd, at svinge med røven til vinter

Sider: 1 2 3 »