Hej sælger en kasse STP, bruges til lyddæmpning af døre, frunk trunk, og hvad man ellers kunne tænke sig :) prisen er 994 kr, hvis jeg skal montere det koster det lidt mere :) nogen der har interesse? sendes ikke for det vejer et ton :)
Hej sælger en kasse STP, bruges til lyddæmpning af døre, frunk trunk, og hvad man ellers kunne tænke sig :) prisen er 994 kr, hvis jeg skal montere det koster det lidt mere :) nogen der har interesse? sendes ikke for det vejer et ton :)
Hvor mange Kg ?
Jeg arbejder i Randers - bor i Silkeborg, og regner da med at bilen skal have noget monteret når jeg får den engang.
/Kim
Jeg bor i randers :) så det er let.. ved ikke hvor meget det vejer, men det er for meget at sende
Hej Kristian70K
Jeg er også interesseret - hvormeget kan man lyddæmpe med en kasse - dvs hvormeget skal der til (antal kasser) hvis man gerne vil lyddæmpe trunk+funk+ 4 døre og 4 skærmkasser
hvordan kan vi evt. finde ud af noget vedr. hjælp til montering
Mvh
peter
nej nej det er bare så meget at postmanden vil have boksen for det! PKT kan let montere det for dig, Jeg har lovet denne pakke til KimT, men ved et evt. træf kan jeg bruge din bil som eksempel på montering :) jeg er oplært af selveste Ken S :) :)
Lyddæmpning
Kristian70K - det er helt ok - måske du kunne være interesseret i nedenstående alligevel
Jeg vil gerne have lyddæmpet hele min TMS og som jeg kan læse her på forum er der en del der allerede har været i gang og dermed har erfaring i dette.
Mit spørgsmål til de erfarne i dette er:
- hvad er bedst at bruge og hvor er det best/billigst at købe det.
- er der nogen der kunne tænke sig at hjælpe mig med det og selvfølgelig få betaling for det (dvs. brug din erfaring og få betalt noget af din egen lydisolering)
Jeg vil gerne have lydisoleret flg.
4 døre + frunk + 4 hjulkasser + trunk +bagklap
I er velkommen til at byde ind på ovennævnte med PM så vi kan se hvad vi evt. kan finde ud af og hvordan
Jeg bor i nærheden af Ålborg men eller må vi se hvordan det kan lade sig gøre
På forhånd mange tak
Peter
det er en stor det, kan sige det hjælper med frunk, døre og bagage rum.. hjulkasserne kender jeg ikke effekten af.. jeg vil gerne hjælpe dig.. vil anbefale stp for det er det eneste jeg kender..
Er der nogen som har lavet målinger på hvor meget det dæmper støjen?
Kunne også være interesseret i af få det gjort når jeg engang modtager bilen :)
de nye biler (min egen incl. er meget bedre isoleret end de ældre, det har en effekt, men det er de første ejere der oplever den største effekt..
Fuldstændig enig, min er fra August 2015 og jeg kunne ikke drømme om at lydisolere den yderligere, det er den mest lydsvage kabine jeg nogensinde har haft! Endvidere holder jeg af at have musikanlægget kørende og så ryger formålet fuldstændigt! :-P
Skeel: Jeg har lge haft Tesla Århus lånebil i sidste uge et par dage. Jeg vil nu nok mene den også godt kunne trænge til en omgang STP. Når jeg sammenligner med min nu hedegangne Mercedes W221 S-klasse, så mangler Tesla nogle år endnu inden de har lært hvordan man fra fabrikkens side lydisolerer en bil.
Jeg er faktisk lige ved at tro, min hustrus MB ML diesel motor er næsten lige så lydsvag som en fabriksny Tesla...
/Martin
Det er godt med de forskellige indlæg om både nye (levering i 2015) og ældre biler.
Men er der ikke nogen der har et overblikket over hvor man burde tage fat med lyddæmpning for at få den største effekt både i de nye og i de ældre.
Jeg har en 85D leveret i maj 2015 og jeg er enig i at den godt kan trænge til mere lyddæmpning
Men kan der i det hele taget fyldes mere i hvis der er noget i forvejen eller skal det eksisterende skiftes ud med bedre materiale.
peter
Kristian70K, vi har efterhånden diskuteret det her et hav af gange herinde, her er lidt fakta fra os der har skildt både nye og gamle ad i atomer: I de nye er der en 2-3 10x10 cm billige plader aluklæb mere i end i de gamle. Det kan godt være de er sat strategisk og giver en effekt, MEN fuld isolering af døre trunk har altså vist sig at have samme effekt i BEGGE biler, ny som gammel. DET kan både Ken og Jeg bevidne - og vi har begge ejet begge!