Vedr. Isolering mod støj.
Er der mon en i dette forum der har lavet en slags montage manual med billed dokumentation og stykliste på det der skal bruges til isolerings opgaven? Jeg tænker her på isolering af alle de steder, hvor der vill kunne opnås effekt fx. døre, trunk, hjulkasser etc.
Der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken endnu en gang og indlæg på dette forum vidner om mange der har været på opgaven, så findes manualen ikke så lad os få lavet en fælles manual, hvor tingene går op i en højere enhed! Målet kunne være at få de mest støjsvage Teslaer i verden og ikke kun de dyreste efter 1/1 - 2016!
Jeg tager gerne opgaven med at samle informationerne ( tekst, billeder, materiale etc. ) og udarbejde en beskrivelse på baggrund af input. Lad høre om det giver mening for resten af forummet!
På forhånd mange tak!!
Jeg er plaget af en lavfrekvent rumlen, ligesom et vindue der står åbent. Der starter allerede når jeg triller afsted med 10 km/t. Jeg er den eneste i famillien der er plaget af det, så det er øjensynligt meget individuelt.
Tesla har strammet bagdøren helt op, uden den store effekt.
Noget af rumlen kommer fra bagsæderne, det bliver en anelse bedre når de ligger ned.
Er der nogen der har samme problem og fået det afhjulpet med yderligere isolering.
Bilen er en S85D fra Juli.
Skægt du nævner bagsæderne som en mulig kilde til støj. Vi testkørte flere Teslaer og en af dem havde excecutive bagsæder som nu er udgået af programmet. Denne Tesla havde markant lavere støj niveau bagfra - tænker det ekstra skum i bagsæderne virker støjdæmpende.