Loading...
dk

Langsom om at starte efter opdatering | Tesla Forum

P85D_Roskilde
P85D_Roskilde Aug 26 '15

Hej, Er der andre som har oplevet at bilen er blevet langsom om at starte når man sætter sig ind i bilen og vil køre, efter de sidste par opdateringer?
Jeg synes det tog 2-3 sek. i starten og nu står den længe med sort skærm, så Tesla og så til sidst "ur" og endelig speedometer så det kan tage op til 10-15 sek?
OG nogen forslag til løsning??
Tak :-)

Lund
Lund Aug 26 '15

Er Power Saving slået til?

Klaus_
Klaus_ Aug 26 '15

Det lyder til du har slået noget med "sleep" til?  Hvis det er med vilje, er der nok en grund til det. Men hvis ikke, så kan du evt slå det fra, så er den hurtigere klar til kørsel.  Jeg har personlig slået det fra. Eller til. Jeg kan ikke huske formuleringen på skærmen :-)  Men det er hvertfald den indstilling der gør at den ikke går i dvale i løbet af dagen, men kun om natten. Der står en forklarende tekst til indstillingen, så man er ikke i tvivl om hvad det er man slår til/fra.

"Always connected" har jeg dog slået fra.

lysmanden
lysmanden Aug 27 '15
Klaus hvorfor har du slået always connected fra?
Hvis jeg gør det for at spare strøm kan jeg ikke 9 uf 10 gange logge på min tlf og starte bilen mv
Klaus_
Klaus_ Aug 27 '15

@lysmand, det er fordi jeg sover som regel samtidig som bilen, så derfor har jeg ikke brug for at logge på den :)  I dagtimerne har jeg aldrig problemer med at logge på den med app'en, fordi bilen ikke sover eftersom jeg har "power saving" slået fra. 

Har du "power saving" slået til måske, siden det er nødvendigt med "always connected", for at du kan logge på?

RobertJ
RobertJ Aug 27 '15

@lysmanden - Du skal vente 1-2minutter for at komme på bilen hvis always connected er slået fra.
Jeg læste et sted der skulle foregå et 30s check mellem server--bil når den er i ren power saver mode.
Med always connected slået til, ryger noget af power saver fordelene jo, men du har hurtigere adgang.

- R

Klaus_
Klaus_ Aug 27 '15

@RobertJ, det er vist kun 1-2 minutter når bilen sover?  Jeg oplever aldrig at vente mere end et par sekunder før jeg har forbindelse i app'en, om det er kl 7 om morgenen eller 23 om aftenen. Men tjekker jeg om natten, så går der nogle minutter... 

P85D_Roskilde
P85D_Roskilde Aug 31 '15

Jeg har slået "Power Saving" fra igen (Under Display) og nu starter den hurtigt op - TAK
(Jeg har stadig "Always Conneted" ON)
Men den bruger så mere ved at stå standby om natten - jeg så at der "røg" ca 5 KM på en nat når den ikke er i "Power Saving" - så må man jo opveje ventetid med "mistede" km !!
Tak for hjælpen :-)

Lborch
Lborch Sep 1 '15
Jeg havde faktisk det samme.... Men det er væk nu - og jeg har intet gjort....