Loading...
dk

Inder skærme går på mine 22" | Tesla Forum

Jesperbang
Jesperbang Aug 26 '15

Hej. Er der nogle som har erfaring med hvor svært/nemt det er at tilpasse sine inderskærme så de ikke går på hjulene når jeg drejer. For har hørt at man kan bare skære lidt af de "køle ribber" væk med en hobbykniv, som siger på inderskærmen. Eller kan man varme dem op og presse dem lidt ind, vil der kunne være plads til det?

Skeel
Skeel Aug 26 '15

Tror du ikke de fælge du har købt har forkert ET? - Måske skal du have gang i en nogle spacere og droppe tanken om at file i dine inderskærme...

Forummets indlæg er redigeret af Skeel Aug 26 '15
JL
JL Aug 26 '15

Det er et kendt problem, at 22" skraber på foran på Tesla'en - ofte kun når man bakker og typisk ved halvt ratudslag (kilde Ken :-)). Jeg har hørt om flere, som varmer inderskærmen op og presser den, så der kommer lidt mere plads.

Jeg er med på en lytter for jeg har selv lige investeret i 22" :-) 

RobertJ
RobertJ Aug 26 '15
Ikke kun 22" men også mine 21x9 fælge. Org foran er vidst 21x8.5. Men 'problemet' er nærmest ikke eksisterende i mine øjne. - R
Jesperbang
Jesperbang Aug 27 '15

Fælgen har det rigtige ET, så det er ikke problemet, men som JL siger så kunne en mulighed være at varme inderskærmen og presse dem lidt. Tror jeg vil prøve den mulighed først, inden jeg få taget kofangerne af for at se om blæsermotoren kan komme 10mm frem og derved også inderskærmen.

lysmanden
lysmanden Aug 27 '15
Skriv til Ken han er ekspert i de fælge og hvad der skal gøres i den forbindelse
KS
KS Aug 27 '15
På en D model har man2 muligheder.

Første og bedste er at afmontere kofanger og underdækken. Dernæst kan hele ventilator delen rykkes. Dette ved at løsne en crossbar under fronten, rykke ventilator og fæstne crossbar igen.

Alternativt og på ikke D modeller kan inderskærmen varmes op og trykkes ud.
Jesperbang
Jesperbang Aug 27 '15

Hej Kent.

Ok fedt at høre, jeg går efter at få taget kofangerne af og gør det som du beskriver. Samme beskrivelse kom Autohjærnet da jeg snakket med ham. Tror jeg venter med at gøre det til jeg alligevel skal have mit skørtersæt på for der skal kofangerne også af.