Det er jeg da glad for at vide, vi har også bestilt dem med til vores to piger hvoraf den ene dog nok stadig er for lille til dem, den anden på 3,5 er nok mere velegnet (hun vil være næsten 4 når vi får bilen)
Har ellers hørt at nogle oplever problemer med køresyge ved brugen af de bagudvendte sæder.
/Martin
Efter at have været Model S ejer i 1½ døgn, kan jeg bekræfte at vores 2 store børn på 3 og 6 er begejstrede for de bagerste sæder. I øvrigt anbefaler alle(?) så vidt jeg husker bagudvendte barnesæder. Vores mindste på 11 måneder sidder også i bagudvendt stol på bagsædet. Han bliver heller ikke køresyg. De bagudvendte sæder er klart en af de bedste features ved bilen! (Hvis man transporterer børn...)
Min oplevelse er at der er meget mere plads til børnene deromme end jeg havde regnet med. Og de varmeproblemer som nogle ejere har haft i Californien er nok relativt teoretiske i DK det meste af året.
Hvis man har (flere) børn i den pågældende aldersgruppe, så er der ikke meget at betænke sig på :-)
Jeg er bare en lille bitte smulle misundelig. Bestilte uden 3 række - det kunne være super sjot for ungerne at prøve en gang imellem, men et eller andet sted skulle krydserne jo stoppe.
Jeg synes barnesæderne fungerer 100%. Let at pakke ind og ud. Men ja, lidt ekstra varme/kulde deromme ville være godt.
Er der andre end mig der synes at ISOFIX beslagene sidder en anelse tæt på sikkerhedsselernes låsemekanisme i sæderne?
Jeg synes det er en kamp hver eneste gang jeg skal spænde den stores sikkerhedssele i hendes Rømer autostol. PÅ den mindste som har en Rømer til de mindre børn har jeg måtte sætte sikerhedselen i også selv om den er med ISOFIX af den ene grund at jeg er blevet godt og grundig træt af at høre på alarmen på at en sele ikke er spændt bagi.
Havde lagt en pose med 1,5kg kartofler på bagsædet her den anden dag, det gav også en alarm på selen på bagsædet, den er godt nok fintfølende.
/Martin
Der er bestemt også nogle irritationsmomenter hos os med hensyn til autostole.
For det første er børnene tilstrækkeligt store til at autostolenes hovedstøtter ikke kan komme helt så langt op som vi gerne ville - hovedstøtterne rammer loftet.
Når selen skal på (ikke isofix) er det noget besværligt at få selen ned og klikke. Sele-fæstningen er langt nede. Omvendt er der så meget plads bagved at man kan komme ind og ud med to børn siddende.
Endelig er der de førnævnte sele-alarmer. Dem ville jeg meget gerne kunne slå fra når der er autostole på sæderne.
Vi har købt to af disse stive forlængere:
De passer rigtig godt til vores 9-18 kg sæde, og mindre godt til 18-36 kg stolen. For sidstnævnte stol er den faktisk for lang, og PerPower's vil nok være et bedre bud. Heldigvis bruger vi dem næsten aldrig da de to "store" unger altid bliver låst inde i bagagerummet :-)
@muller: Til 18-36kg stolen vil den PerPower linkede til måske passe bedre?
/Martin
Har endelig fået taget mig sammen til at få købt seleforlængerne, og til det kan jeg kun sige, hvorfor pokker gjorde jeg ikke det for længe siden, de er godt nok en rigtig god hjælp til ungerne og ikke mindst forældrene der skal spænde ungerne fast i bilen.
/Martin
Enig! Gør livet så meget nemere. Købte mine her seatbeltextenderpros i matchende farver ;-)