Loading...
dk

Ryster ved 55-85 kmt . Er det driv unit?? | Tesla Forum

TBElvogn
TBElvogn Aug 26 '15
Min S85 med 18200 km på bagen... Er begyndt at ryste som om afbalcering klods er falder af.... Fik nye alu/dæk på for 5000 km siden rial fælg og pilot sport dæk, har kørt super indtil nu.... Er der nogle af jer der har fået skiftet drive unit der har oplevet det samme??? Prøver at få afbalanceret alle 4 hjul imorgen.. Men tror ikke det er dækkene Michelin er et godt dæk... ( ja har tjekket for påkørsel på fælgene) nogle ide er ??
Skaarup
Skaarup Aug 26 '15
Nogen oplever at Rial ikke kan holde til bilens vægt.

http://www.teslamotorsclub.com/...-they-up-to-the-task
Hookmaker
Hookmaker Aug 26 '15

Min kørte fint 25.000 km med Rials Lugano, MEN først efter jeg fik en rigtig centreringsring i (efter 1000 km). De blev leveret med 2 ringe i, og det duer ikke jf. min dækpusher, så fik nye ringe hjem og så kørte de fint. Kan det være dit problem? 

TBElvogn
TBElvogn Aug 26 '15
Skaarup: tak for linket... Øv skal forbi der hvor jeg købte fælgene... Når fælgene er bestilt til Tesla model s. Regner jeg da med det er en reklamation.. Tak igen.
TBElvogn
TBElvogn Aug 26 '15
Hookmaker: der er en fin rød plast center ring i.. Og den har kørt fint uden rystelser de første 5000 km.. Så tror det ikke..
Jabba
Jabba Nov 3 '15

Det er sjovt, jeg har lige bestilt et sæt Rial Lugano fælge hos Autoskadestuen og ifølge dem skal der ikke centreringsring til. De skulle passe direkte på navet.

 

Til gengæld passer de originale navkapsler ikke direkte på, så nu er jeg en smule forvirret :)

T3S7A
T3S7A Nov 4 '15

Har også Rial fælge på min. Købte i tyskland til 5160kr for 4 fælge. Der fik jeg TÜV dokument med, at de passer 100% på en Tesla, uden ringe, og med de org. tesla bolte. 

Icebreak
Icebreak Nov 4 '15

Iflg. min dækmand er der flere der oplever rystelser hvis de køber fælge som ikke er 100% beregnet til Tesla og lavet uden conus tilpasning - altså at fælge passer 100% uden tilpasningsringe...... Jeg ved ikke præcis hvilke der passer 100% men har hørt at T-sportsline fælge ikke skulle ryste

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 4 '15

Mine Oxxo Vapor Black passer 100% til teslaen uden centreringsringe. Der følger også Tüv dokument med.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 4 '15
Klaus_
Klaus_ Nov 4 '15

Så er centreringsringe nødvendige til 19" Rial Lugano fælge...?

T3S7A
T3S7A Nov 4 '15

Var ikke ringe med ved mig, og de passede fint lige på uden.

Jabba
Jabba Nov 4 '15

Det lader til at der er forskellige versioner af Rial Lugano. Måske det er årgangsbaseret.

Jeg har både her på forum samt på diverse amerikanske fora læst at der skal centreringsring på. Dog har jeg læst endnu flere indlæg hvor folk bekræfter at de passer direkte på.

På amerikanske fora har jeg også læst at på de nyere versioner passer Tesla centerkapslerne direkte på. Dem jeg har bestilt passer direkte på navet, men kapslerne kan ikke klikkes direkte på - istedet skal de modificeres lidt.

Autoskadestuen siger også at de nye grå Rial fælge de får hjem passer direkte til Tesla kapslerne. 

Så der er helt sikkert forskellige versioner.

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 4 '15

Jabba. "grå Rial fælge" har du et link eller billede af dem?

TBElvogn
TBElvogn Nov 4 '15
Hey. Jeg startede denne tråd.. I aug glemte lige at dele med jer hvad problemet var.... Højre bagfælg skæv.. Nok kørt i et hul.. Dæk mand siger de kan rette ( valse fælger ud på plads igen) ca 500-700 kr. Så alså ik noget bøvl med center ringe eller andet.... Stadig glad Laguna fælg ejer...