@mj, det er lige hvad jeg oplever. Et klik uden at den åbner. Det passer meget godt med, hvad jeg nu har gjort/gør: Selvfølgelig har jeg renset magneten, men for at være sikker har jeg hver gang og så lige skubbet/trykket en gang på lågen, inden jeg prøvede at åbne den. Og siden har der ikke været problemer. Mit tryk fjerner garanteret et evt. vakuum. Jeg prøver trikket med tapen og lader så være med andre ting, når jeg skal åbne lågen. Men jeg skal lige finde en passende tape her i Alsace.
En anden lille oplevelse: Man skal tænke sig lidt om, hvis man fra sin Tesla-app starter klima-anlægget på bilen. I aftes var jeg på vinbar i Ribeauville og havde parkeret bilen i en afmærket bås på hoved-gå-gaden, hvor der kommer mange folk forbi hele tiden. 10 min før jeg skulle køre tændte jeg for klima-anlægget - uden at tænke på, at det normalt også starter den ydre blæser/køler. Så da jeg kom ned til bilen, var der stimlet en mindre gruppe sammen om den, fordi den stod med blæseren kørende.
De var nu søde nok og vi fik os en snak om dét at køre på langfart gennem Europa i en Tesla. Men hvis der nu havde været en bekymret gendarm imellem, og han måske så terror-bomber overalt kunnne historien være endt anderledes