Loading...
dk

Problemer med åbning af lade-dæksel | Tesla Forum

Grasberg
Grasberg Aug 26 '15

Er der nogen af jer andre, der har oplevet problemer med at kunne åbne dækslet til ladestikket? Jeg har oplevet det flere gange ned gennem Tyskland, hvor der skulle flere forsøg til, før et tryk på knappen på ladestikket ville få klappen til at springe op, Flere gange trykkede vi også på knappen på konsollen og var lidt usikre på, hvad der fik klappen til at åbne.

Nu er jeg kommet frem til,at klappen måske sidder lidt i "klemme", og at den skal "masseres" lidt inde man prøver at åbne ved et tryk på knappen på ladestikket. Det er vist noget, der skal kigges på på Kirstinehøj, når jeg er tilbage i Danmark.

The_Stig
The_Stig Aug 26 '15

nøglen kan også bruges

Klaus_
Klaus_ Aug 26 '15

Hvis den ikke åbner hver gang du trykker på skærmen, så er der nok noget mekanisk der driller.

Min gjorde det en overgang, hvor 2 ud af 3 forsøg ville den ikke åbne. Tesla anbefalede jeg prøvede at rengøre magneterne inde i chargeporten. Jeg fugtede lidt køkkenrulle og tørrede dem af.  De virkedeikke beskidte, men Tesla sagde der ikke skulle ret meget til før de kunne sidde fast - og de fik ret. Der har ikke været problemer siden jeg tørrede dem af...

Grasberg
Grasberg Aug 26 '15

Tak for tippet. Jeg prøver lidt rengøring. Det er ellers en fed bil at køre til Alsace i, og hernede giver den også anledning til mange anerkendende blikke (en af kontakterne hernede kalder det min "Aston Martin"). Og jeg får mange spørgsmål fra andre danskere, som f.eks.: Vi har været i tvivl - hvordan kan man køre helt herned i en el-bil? Nu er de så blevet overbevist om, at det godt kan lade sig gøre. Super, at være en del af pionerene.

Kaspar
Kaspar Aug 27 '15

Jeg har netop været forbi Kirstinehøj og tale med dem om præcis det. Jeg fik at også vide at det skyldes snavs på magneterne.

henrik_dk
henrik_dk Aug 27 '15

Jeg har opladet 6 gange nu på min 14 dage gamle P85D og ladeporten har kun åbnet rigtig de to første gange og det var henholdsvis med mobil app´en og knappen på superchargeren. Fra skærmen eller nøglen virkede det ikke.

Da intet virkede ved nummer 3 opladning måtte jeg ringe til Tesla support og først genstartede jeg skærmen uden at det hjalp. Så spurgte fyren fra Tesla om det klikkede ved ladeporten, når jeg forsøgte at åbne den og det gjorde den. Løsningen var så at afbryde magneterne med et kreditkort, så virkede det endeligt :-). Har så gjort det siden, men vil da prøve at rense magneterne før næste opladning. Selvom det ikke burde være nødvendigt med en helt ny bil....

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Aug 27 '15
Skaarup
Skaarup Aug 27 '15

Jeg havde også "snavs i ladeporten" på min nye bil, så det kan sagtens ske. Den drillede en del, men efter simpelthen bare at tørre den runde magnet af, så har det virker perfekt siden.

mj
mj Aug 27 '15

Feilen skylde ofte at der oppstår et vakum mellom magnet og lokk. Skjer oftest når det regner. Det er en fiks på dette. Sett en liten klar tapebit av god kvalitet over magnet på lokket. Lag så en liten risse i denne slik at det ikke oppstår vakum som holder lokket igjen. Dette vil sørge for at luken omtrent alltid åpner seg (så lenge det er et klikk ) Fikser ikke andre årsaker :o)

Klaus_
Klaus_ Aug 27 '15

@mj, god forklaring og godt tip, takker :)

Grasberg
Grasberg Aug 28 '15

@mj, det er lige hvad jeg oplever. Et klik uden at den åbner. Det passer meget godt med, hvad jeg nu har gjort/gør: Selvfølgelig har jeg renset magneten, men for at være sikker har jeg hver gang og så lige skubbet/trykket en gang på lågen, inden jeg prøvede at åbne den. Og siden har der ikke været problemer. Mit tryk fjerner garanteret et evt. vakuum. Jeg prøver trikket med tapen og lader så være med andre ting, når jeg skal åbne lågen. Men jeg skal lige finde en passende tape her i Alsace.

En anden lille oplevelse: Man skal tænke sig lidt om, hvis man fra sin Tesla-app starter klima-anlægget på bilen. I aftes var jeg på vinbar i Ribeauville og havde parkeret bilen i en afmærket bås på hoved-gå-gaden, hvor der kommer mange folk forbi hele tiden. 10 min før jeg skulle køre tændte jeg for klima-anlægget - uden at tænke på, at det normalt også starter den ydre blæser/køler. Så da jeg kom ned til bilen, var der stimlet en mindre gruppe sammen om den, fordi den stod med blæseren kørende.
De var nu søde nok og vi fik os en snak om dét at køre på langfart gennem Europa i en Tesla. Men hvis der nu havde været en bekymret gendarm imellem, og han måske så terror-bomber overalt kunnne historien være endt anderledes

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Aug 28 '15

Det sker for mig når jeg lige har vasket bilen. Som om noget fugt skaber vakum som mj skriver. Den klikker, men intet sker - så trykker jeg på porten et par gange og prøver igen, så virker det som regel :)

Kiefer
Kiefer Aug 28 '15

Bare vent til Vinter...

Så skal i se ladeporte der ikke vil åbne, vinduer der ikke vil rulles ned og døre der ikke kan åbnes ;-)

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Aug 28 '15

Wow. Lige nu hele 5 ud af 20 tråde, der omhandler problemer med teknik, kvalitet og troværdighed ved en Tesla.

Sælg Jeres aktier, det er ikke en god rekord. Dog en fornuftig udvikling. Er der ved at komme mere realitet i forum?

tintin
tintin Aug 29 '15

Jeg har nu haft min P85D i et halvt år og ikke haft et eneste problem med den. Er jeg virkelig den eneste?

priess
priess Aug 29 '15
Med ca. 1500 Model S solgt i DK, og ét forum, hvor man primært henvender sig hvis man har problemer, så er det ikke underligt at der er mange tråde om det herinde. Jeg har f.eks. ikke været herinde i over et halvt år, før jeg oplevede småproblemer. Jeg har observeret knirkende bagrude ved dørlukning, ladedæksel som ikke åbner, og software som er ustabil - men er stadig 110% tilfreds. Der er stadig færre problemer end jeg havde på min Audi S8.
Junior
Junior Aug 29 '15

Min P85D har haft en del problemer med ladeporten. Jeg har hørt et klik hver gang men har flere gange nærmest måtte brække den op. Men prøver "mj"'s trick :-)