Loading...
dk

DAB radio eller ikke DAB | Tesla Forum

Grasberg
Grasberg Aug 28 '15

Jeg er blevet lidt i tvivl. Jeg har ikke bestilt nogen speciel lyd-pakke, men i opsætningen af lyd, så er DAB-knapperne enablede, og det ser ud som om, DAB kan bruges. Men den kan ikke fange nogen DAB-stationer.

Hvis DAB ikke var enabled, ville jeg forvente, at jeg ikke kunne se noget om det i interfacet. Så hvordan er det: Kan DAB-opsætningen være synlig i form af DAB-knapper, men kan trykke på uden at bilen kan modtage DAB-stationer?

runeh
runeh Aug 28 '15
Ved ikke hvorfor det ikke virker ved dig. Ved bestilling af en standard 70d for et par uger siden fik jeg at vide af sælgeren, at daB radio er standard på alle versioner. Så det burde virke.
Lborch
Lborch Aug 28 '15
Jeg modtog min 70D for en måned siden. Der er DAB og jeg har ikke opgraderet lydpakke. Der er masser af stationer hvor der ikke er noget... Men leder man, finder man alle de danske...
uffe55
uffe55 Nov 15 '15

Min dab radio kan ikke fange andet end radio 24/7 og dr nyheder også selv om jeg holder lige ved siden af sendemasten !

Nogen bud ?

KimT
KimT Nov 15 '15

Der ligger kun kanaler på 12C, 8B og 13B (Vest for storebælt), og på 12C og 11C øst for storebælt

uffe55
uffe55 Nov 15 '15

Ja det er sikkert rigtigt men min 200 kroners indendørs dab radio fanger alle kanaler så hvorfor kan Teslas 800.000 kroners radio så ikke ?

TorbenS
TorbenS Nov 23 '15

Tja.... uffe55 jeg har samme problem !

Kan man slukke for radioen eller kan man kun skrue helt ned for lyden ?

msTes
msTes Nov 23 '15

@TorbenS: Tryk på højttaler ikon på skærmen, så kobles lyden fra = slukket. Eller hvis du har radiofunktion på en af ratknapperne kan du trykke hjulet ind.