Loading...
dk

Kørsel efter forhold | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Aug 30 '15

Var lige ude og hilse i Herning. Kørte efter færdsels forhold, dvs. 80, på landevejen, 50 i byen osv. Der blev givet blødt gas fra kryds mm, og opmærksom på kryds / hastigheds ændringer forude, så der blev moderat tilpasset hastighed. 

Temp var 15 grader, tør vej, ingen vind. 

Forbrug 147 wh/km

Maho
Maho Aug 30 '15
..... Hvilket giver 530 km på 78 kWh, så ja mine daner og herre, ingen problemer i at køre 500 km på en "tank" under rigtige forhold. Godt kørt T3S7A :-)
Forummets indlæg er redigeret af Maho Aug 30 '15
Junior
Junior Aug 30 '15

Du kører sgu fornuftigt T3S7A, sådan :-) Jeg håber selv at kunne klemme min ned omkring 200, når jeg skal til Nordjylland med de gamle, de er ikke til fart :-)

Mit snit:

Chris
Chris Aug 30 '15
Godt kørt T3S7A. Glæder mig til at se om man med range extension faktisk kan bruge 83 kWh eller om "reservetanken" øges.
DerHansi
DerHansi Aug 30 '15

@larsen : virkelig grineren, dine tal. Sig mig , du ved godt man kan regenere ved at slippe acceleratoren ?. Altså hvis dine tal er fra ny af, så forstår jeg bedre, trust me, du bliver nærigere med energien, efter noget tid (der går sport i det:-))

Maho
Maho Aug 30 '15
Mine tal er magen til Larsens. Og det er fordi min gennemsnitstur typisk kun er på 12-15 km i myldreteafik pr gang. Det koster!! Når jeg kører længere ture med konstant fart stiller jeg gerne op mod T3S7A, he he
Junior
Junior Aug 30 '15

DerHansi: Det var nye tal :-) Billedet er 3 uger gammelt og den gang havde den kun kørt de ca. 6000 km. Nu er vi oppe på ca. 7500 men det er forbruget nu ikke blevet bedre af  :-) Bilen er dog kun 2½ måned gammel, så for mig - så er den stadig ny :-) Måske forbruget bliver bedre om et par måneder, når vejene også bliver mere fedtede.

Forummets indlæg er redigeret af Junior Aug 30 '15
DerHansi
DerHansi Aug 30 '15

@larsens : lå selv deroppe i starten, ligger nu på totalsnit omkring 210 wh/km, stadig for nedadgående. Enig, i starten så skal den bare have..., men for mit eget vedkommende - og for andres, har jeg set, så går der pludselig sport i øko-kørsel, uden det bliver total morfar. Et rigtig godt hint, som jeg gerne videregiver ; brug auto-piloten  virkelig aktivt, så kan alle sagtens komme ned på 150/160 wh/km. Den er klart bedre til at forsyne den nødvendige energi, end din egen fod !. Jeg kører 90 % af min kørsel, også ved lave hastigheder, med fartpilot(kan slås til fra 28 km/t og op. Du kan jo med et klik slå den til og fra (brug den også til at accelere med. Øvelsen hedder :

1) accelerer manuelt

2) slå fart pilot til, når den ønskede fart er nået

3) ved behov for små justeringer ,; hurtigt kip op/ned (flytter farten 5 km pr. kip) Den kan rumme 3 kip op/ned, uden at du behøver at slå den fra.

4) ved behov for hurtig nedsættelse/yderligere fart : slå den fra (væk fra dig selv)til du har den ønskede hastighed. Skal du have gen "gamle fart "tilbage ; kip ind mod dig selv og den accelerer tilbage til den opr. fart. Ellers bare et kip op/ned hvis du ønsker at holde den nuværende  fart.

Resultat :  aldrig/sjældent over 200 wh/km uanset fart op til 110 km/t

Junior
Junior Aug 30 '15

Jeg skal til Nordjylland næste weekend, en samlet tur på i hvert fald 1000-1200 km. inden vi atter er hjemme i København igen. Skal prøve og se, hvad forbruget kan komme ned på, ved moderat motorvejshastighed med autopiloten slået til :-)

griffel
griffel Aug 30 '15
1200 km Kbh-nordjylland er da en del. Bruger du Teslas navigation...? :-D
SuneH
SuneH Aug 30 '15
Fra Hørsholm til Skagen er der ifølge googlemaps 540 km via Fyn. Det er da ikke helt ved siden af. Især ikke, hvis man også skal lidt rundt deroppe.
Junior
Junior Aug 30 '15

Griffel: Skal nord for Aalborg og regner da med, at den også får trillet lidt rundt deroppe, rundt blandt familie og venner - og så regner jeg med at tage forbi Fleggaard på vejen hjem til Kbh, det giver også et par km. mere ;-)

griffel
griffel Aug 30 '15
@Larsens: Prøvede bare at prikke lidt til Teslanavigationens formidable evner udi direkte ruter, som der blir snakket om i en anden tråd... God tur! :-)
Junior
Junior Sep 7 '15

Forsøgte mit bedste på turen, men blev grebet af stemningen og fulgte bare trafikken. Resultatet blev et forbrug på  251 Wh/km. på turen derop og hjem (1200 km) Men til min undskyldning, så ligger bilen jo ganske stabilt og man mærker ikke rigtig farten :-)

Men vi havde en skide hyggelig tur og det var fedt lige at få hilst på alle Jer i Middelfart i går søndag - der var en del fra farvekortet repræsenteret.

Sluttede weekenden af med en bilvask, efterfulgt af en opladning i Køge, hvor den samtidig fik en behandling af de lyse lædersæder (Jeans er ikke dens bedste venner!)

Lidt fra turen

Der lades hos Elvis

Klar til en skylning i Hjørring efter den lange tur derop (Jeg ved godt det ridser, men skidtet kommer under kyndig behandling snarest)

Velankommet til overnatningsdestinationen i Tylstrup. Hvis I ikke ved hvor det ligger i Nordjylland, så er det derude, hvor der hverken findes 4- eller 3G signal.

Der lades hos familien i Klokkerholm, efter lørdagens kørsel rundt i det nordjyske. Ja, Klokkerholm ligger også uden for lands lov og ret men 3G var da intet problem for Tesla'en :-) Og gratis strøm er altid dejligt ;-)

Ankommet til SuC Rødekro i går søndag - her skal I satme passe på de satans bier, der var en TMS ejer, som blev stukket af de skide kryb.

Lidt blev der også handlet ind i det tyske - og ja, vi kan godt lide Cola i min omgangskreds :-)

Ja det var så mit første rigtige roadtrip i bilen, skønt triptælleren inden turen, havde rundet 7500 km. siden medio juni i år. Men nu har jeg i hvert fald fået mod på at tage en længere tur næste gang, det er sgu ikke så slemt, at skulle holde og lade ind i mellem med et par timers mellemrum.

Fik også leget lidt på en aflukket strækning og trods en 90% opladning kort forinden, så faldt rækkeviden drastisk :-)

Autobahn skal næppe tages med +200 km/t. næste år kan jeg hurtigt konkludere.

Forummets indlæg er redigeret af Junior Sep 7 '15
MicTheCat
MicTheCat Sep 7 '15
Hej @Larsens. Fik ikke rigtig hilst på dig men ja det klør stadig ad h til. Men godt det var mig og ikke knægten der blev stukket. Fin billede serie af din tur. Tylstrup kro serverer i øvrigt ganske fortrinligt traditionelt mad

Med venlig hilsen Michael
Forummets indlæg er redigeret af MicTheCat Sep 7 '15
Junior
Junior Sep 7 '15

Vi havde også begge gang i maden og sådan som de hvepse opførte sig, så skulle det gå stærkt med indtage maden, før man igen fandt vej til bilen :-) Så der var ikke meget tid til at hilse men håber du er okay :-)

Tylstrup Kro må besøges næste gang i så fald - vi måtte "nøjes" med god hjemmelavet mad begge dage :-)