Loading...
dk

"knirkelyde" fra panoramatag | Tesla Forum

Kokken
Kokken Sep 1 '15

Er der nogen herinde der har oplevet at der kommer knirkelyde fra soltaget? Jeg oplever problemet når taget er helt lukket og tror det stammer fra glasset der gnider mod gummilisten rundt ved taget.

Hvis der er andre der har oplevet det, har I så en løsning :-)?

Vh. Søren

JL
JL Sep 2 '15
Min gjorde det samme. Det er en kendt fejl. Hvis du siger det til Tesla så fikser de det. Jeg kunne se på service sedlen at de havde brugt 3M anti squeak tape :-). Det virkede og jeg har ikke haft problemer med knirkelyde siden (6+ måneder)
HKM
HKM Sep 2 '15

Super at der er en fix:-) Jeg har også problemet, og tænkte netop på at det er blevet værre her til morgen :-(

Havde den ved Tasla i Århus i maj for knirke-lyden OG fordi jeg havde oplevet vand i kabinen 2 gange efter voldsomt regnskyld! Der blev renset drain, men har siden oplevet et par gange med vand, og knirken ser det ud til at de glemte at kigge på (ingen 3M tape). Der er en plast "tagrende" som på min er samlet med tape, og det holder naturligvis ikke vand tilbage......den skal efter min overbevisning fuges, lines eller svejses...!(?)

Kiefer
Kiefer Sep 2 '15

Jeg har aftalt med Tesla Århus, at de skifter den forreste del af soltaget da det er en ældre udgave med kendte fejl. Blandt andet en gummiliste der stikker lidt op og noget tape der holder så og så længe...

/Martin

krogsgaard
krogsgaard Sep 2 '15

Jeps har samme fejl. Tesla skal snart se på det for anden gang.

Kokken
Kokken Sep 2 '15

mange tak for inputs.

Træls at det er et udbredt problem, for det er møj irriterende :-(

Men det ser da heldigvis ud til det kan løses :-) måske de også kan klare andre kirkelyde, fra sele/dør.

Hej @JL - Hvor fik du det fikset i Kbh.?

Vh. Søren

JL
JL Sep 2 '15

@Kokken: Ja, jeg fik lavet det i Kbh.