Loading...
dk

LUKKET, INGEN INTERESSE FRA FORSIKRINGSSELSKABERNE - Gruppeforsikring for teslaforum.dk medlemmer? | Tesla Forum

PeterE
PeterE Sep 4 '15

Kære alle, 

Vi er mange som efterspørger 'den billigste og samtidig bedste' forsikring, og vi kimer selskaberne ned - og vi får svar i øst og i vest. Inden for samme selskab får vi vidt forskellige tilbud, selvom vi er nogenlunde lige gamle og i nogenlunde den samme risikogruppe. 

Hvad med om vi sætter os lidt i føresædet, samler så mange som muligt herinde fra og kontakter fx Tryg, Danske Privatforsikring, Alka, Købstædernes osv osv. Bare for at se om en eller flere af dem kunne være interesserede i at komme med en konkurrencedygtig pris eller nogle lidt bedre vilkår hvis vi fx er 50 med. 

Flere af dem har deciderede gruppeforsikringer, og vi er vel en form for gruppe - og tilmed en som passer på vores biler.

Bare en ide :)

PS: Jeg har ikke påtaget mig opgaven, men det gør jeg gerne hvis vi er mange - og hvis en anden ikke melder sig som frivillig. Og nej, 12-14 stykker er ikke mange...

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Sep 15 '15
kajakaj
kajakaj Sep 4 '15
God ide
hborresen
hborresen Sep 4 '15

Oplagt mulighed:  - GF gør jo allerede en del grupper - så måske kunne de være interesseret :)

PeterE
PeterE Sep 4 '15

GF, Købstæderne, Tryg og Alka er oplagte - og har allerede grupper så vidt jeg ved. Jeg tager fat i dem når vi runder 25 interesserede - mindst :)

Og for god ordens skyld, jeg skal personligt bare opnå en ordentlig forsikring - og gør gerne lidt for fællesskabet herinde. Stor cadeau til Ken for hans kæmpe arbejde med teslaforum.dk

Hansen
Hansen Sep 4 '15

God ide

GO Har i sidste nummer en lille forsikrings oversigt.

Alka var billigst der.

VH
VH Sep 4 '15

Jeg vil gerne bakke op.

6100Kreiberg
6100Kreiberg Sep 4 '15

Kanon ide

Pim
Pim Sep 4 '15

Jeg bakker også op, men er bange for at det bliver svært. Mine oplevelser har været at Tesla-forsikringen ikke har været interessant for forsikringsselskaberne, men hvis de kunne få trukket andre forsikringer med i en samlet pakke, så var de til at tale med. Samlet set så koster en P85D forsikring for mig 13-15.000 kr., jeg kan godt komme ned på 8.000 kr. i en samlet pakke, men så er de andre forsikringer bare tilsvarende højere end det jeg betaler hos Codan i dag.

PeterE
PeterE Sep 4 '15

Enig, det bliver slet ikke nemt - men det er et forsøg værd :) Fællesindkøb af enhver art har potentiale, det er bare ikke alle leverandører der har forstået det...

RD_85D_15
RD_85D_15 Sep 4 '15

En overvejelse: måske kan der forsikringsmæssigt blive lavet en selvstændig Tesla klub i GF regi?

PeterE
PeterE Sep 4 '15
Hvis vi bare er nok så får GF og de øvrige en chance :)
krumling
krumling Sep 4 '15

Fin ide, tæl mig med..

Raymond
Raymond Sep 4 '15

+1

henrik_dk
henrik_dk Sep 4 '15

Jeg er også klar.

Comeback
Comeback Sep 4 '15

+1