Loading...
dk

Opdatering af GPS/Googlemaps | Tesla Forum

Louise
Louise Sep 8 '15

Hejsa

Jeg oplevede i weekenden at komme ud et sted hvor vejen ikke var kendt af min GPS. Jeg troede google maps var opdateret med det nyeste kort hele tiden. Er det mig der har misforstået eller skal man selv downloade nyt?

 

Mvh

Louise

Kiefer
Kiefer Sep 8 '15

I den store skærm er det Google, den lille skærm er en Garmin, og det er Garmin der bestemmer ruten...desværre...

Det er noget Tesla flere gange har sagt de ville lave om på, men der er endnu ikke sket ret meget.

/Martin

JL
JL Sep 8 '15

Ja, det er irriterende - min kender stadig heller ikke den ene rundkørsel ved afkørslen ved Middelfart :-/

Niels
Niels Sep 8 '15

Du får en besked på skærmen om at dine kort er blevet opdateret når det sker.

det er sket en gang for mig på 2 år, og sker nok ikke så tit.

Louise
Louise Sep 11 '15

Nå øv øv, jeg synes bare jeg var blevet fortalt da jeg købte bilen at mine kort altid ville være de nyeste versioner.

Kiefer
Kiefer Sep 11 '15

JL: Jo, den ene halvdel af bilen kender rundkørslen, bare ikke den halvdel der bestemmer ruten... (læs Google er jo hele tiden opdateret)

Jeg vil helt klart forvente, at det er en af de opdateringer der kommer med version 6... nå nej så kommer det nok i version 7... eller noget...

Elon har snakket om Google længe.

/Martin

Hilbert
Hilbert Sep 11 '15

Glæder mig enormt til, at det bliver muligt selv at bestemme sin rute, f.eks. ved at trække ruten eller indlægge via-punkter. Hvor tit ønsker man ikke at køre en anden vej end den i dag foreslåede?
Dette burde være implementeret for længst. Næsten alle navigationsprogtammer (incl. Google) har haft denne mulighed i årevis.
Jeg vil opfordre alle til at ønske dette på f.eks. http://teslatap.com/questions/categories/gps-and-maps/
(Waypoints and Route Change).
Eller findes der et bedre sted at foreslå dette?
  

Bianco
Bianco Sep 11 '15

@Louise - Du får skam de nyeste versioner. Navi-firmaerne opdaterer deres kort en gang om året.

fmm1000
fmm1000 Sep 11 '15
Køb Tomtom til jeres iPhone. Det gjorde jeg for fem år siden. Den opdateres hele tiden og kan lægges ind på alle familien IOS enheder.
KimT
KimT Sep 13 '15

Lidt pudsigt med Garmin/Navigon nu når der sendes opdateringer ud til bl.a iPhone hvert kvatal. Jeg har de sidste 4 år brugt Navigon på iPhone.

Men jeg har netop også lige oplevet at det ikke var det samme på de 2 skærme -> motorvejen mellem Hårup og Låsby. Den var fint på den store skærm (google maps), men ikke på den lille (Navigon)

Stephen
Stephen Dec 5 '15

Wouw. Lige fået mit Tesla. 

Jeg spurgte explicit (som en af meget fået ting) om det var google navigator der viste vej OG fik dette bekræftet. Jeg finder af andre løsninger møgirriterende. Jeg har allerede nu flere gange oplevet i cph at blive ledt i modsat retning af ensrettet veje, eller ud af lukkede veje, osv. osv. Det er rigtig skidt. 

KimT
KimT Dec 5 '15

Grunden til at det ikke er google der bruges er at netforbindelsen kan ryge. Derfor er der brug for en offline navigation, og her bruger Tesla altså stadigvæk Navigon.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 5 '15
Tarrild
Tarrild Dec 5 '15

Måske kan vi være heldige at det bliver google maps begge steder ved en senere software opdatering. Google kommer nu med offline navigation til Android og iOS http://arstechnica.com/gadgets/2015/11/offline-navigation-comes-to-google-maps-for-android/