Loading...
dk

Lademulighed imens vi flyver fra Hamburg | Tesla Forum

Bluecoffee
Bluecoffee Feb 21 '14

Jeg har prøvet RWE ladning i Tyskland, og det kan godt lade sig gøre, men er som sædvanlig ret besværligt. Man skal købe et taletidskort til sin telefon og taletid til den. (Vi købte et prepaid kort hos firmaet o2) Når man så sætter sit type2-kabel i standeren, får man en bekræftelseskode på telefonen, og så kan man lade for et vilkårligt beløb. Jeg havde desværre fået et forkert kabel med fra Clever (1-faset), så det gik meget langsomt. Men med det rigtige kabel vil man kunne lade med nogenlunde samme hastighed som hos Clever herhjemme. RWE har såvidt jeg ved rigtig mange standere i Tyskland.

Renedyhr
Renedyhr Feb 22 '14
Problemet er ikke at finde et sted at lade men et sted at parkere og lade imens man er på ferie. Har brug for fuldt batteri for at kunne køre hjem til Odense en sen aften med 3 børn. Kan derfor ikke vente en halv dag på at batteriet bliver lader helt op.
janlouissvenningsen1973

Du kan da sikkert sagtens finde et sted at parkere og lade samtidig, hvis du vil betale for det. Tænke at du selv vi blive en anelse irriteret. hvis andre blokerede en lader i en uge eller mere fx midt i KBH. Lidt ala når alm.biler parkere på el-bil p-pladser - men ok, hvis du gerne vil betale 3-400 pr. døgn, så er det vel fair nok. Men hva.....man er vel sig selv nærmest. Mon ikke overnatning på hotel inkl. opladning er det billigste og bedste alternativ trods alt eller muligvis leje en alm. bil til turen, det er der sikkert råd til med det du har sparet ved at flyve fra Hamborg, så har du også den bekymring mindre ;-) Jeg er sikker på at du ikke har de samme "problemer" næste år.

Renedyhr
Renedyhr Feb 25 '14
Når sommerferien står for døren kører vi kun til grænsen og lejer en bil til ferien syd på. Jeg har endnu ikke fundet et sted hvor vi kan parkere og komme tilbage til en fuldt opladet bil også selvom vi gerne vil betale for det. I følge Hamborg lufthavn skulle der komme denne mulighed med tiden. Men jeg har fundet en løsning - Tesla Hamborg er så venlig at lade mig parkere og lade hos dem ;-) Men det er problem at man ikke kan efterlade sin elbil og komme tilbage til en fuldt opladet bil. Eneste løsning er nok at vente til der kommer SC rundt i Europa.
JensMelhede
JensMelhede Feb 26 '14

I Kastrup lufthavn (hvor jeg kommer ofte) er der i P8 nederste dæk 6 stk. reserverede parkeringspladser til el-biler med 16A (single fase) opladning. Så er den opladet efter ferie eller blot efter hel dag væk. Det koster dog 300/døgn hvilket er bedst hvis firmaet betaler :-)

Renedyhr
Renedyhr Apr 16 '14
Tesla Hamborg var så venlig at stille både P-plads og strøm til rådighed. Der holdt allerede en sort S85 på Danske plader og ventede på dens ejer kom hjem fra Påskeferien. Super service af Tesla. Og når de nu har bilen alligevel laver de mit soltag som stadig driller lidt :-)
Hookmaker
Hookmaker Sep 24 '14

Hvordan var det nu lige med ladning i lufthavnen i Hamburg? Jeg skal derned d. 11 oktober og er væk i en uge. Kan man lade i lufthavnen? 

Renedyhr
Renedyhr Sep 25 '14
Hej Hookmaker. Vi afl. bilen hos Tesla og blev kørt til lufthavnen i to af deres demobiler. Imens vi var på ferie fik jeg udskiftet hele mit soltag og ladet bilen op. Kort før vi landede igen havde Tesla kørt vores nyvaskede bil ud på VIP parkering i lufthavnen. Det er ikke sidste gang jeg benytter Tesla i Hamborg.
tintin
tintin Sep 25 '14

Hej Renedyhr

Flyver selv tit fra Hamburg. Løsning med at parkere hos Tesla lyder som en perfekt løsning men hvad koster det?

hilsen tintin

Hookmaker
Hookmaker Sep 25 '14

@Renedyhr, det lyder da fedt - mit eneste problem her er, at vi flyver fra lørdag til lørdag...;-)

MicTheCat
MicTheCat Sep 25 '14
@renedyhr. Var det en del af service ifm garanti eller har du serviceaftale. Er Tesla ligeglad med hvor i Europa bilen får lavet garantireparationer ?<br />
<br />
/Michael
Forummets indlæg er redigeret af MicTheCat Sep 25 '14
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 15 '15

Er ved at kigge på vinterferie, og overvejer at flyve fra Hamborg søndag til søndag. Hvilke lademuligheder er der pt i lufthavnen?

DeaconWP
DeaconWP Nov 15 '15

Se i min tråd under tips og tricks: Nyttige links i hverdagen.

ErikBH
ErikBH Nov 15 '15

@Gustavsfar1 - vi brugte http://www.c-maxx.de i sommer; 14 dage til 80€ (i vores diesel Alfa) - med aflevering og levering af bil lige ved døren til terminal 2. De har alle mulige services som tilkøb, så jeg vil være meget overrasket hvis ikke man kan få dem til at lade op for et mindre service gebyr + lidt for kWh'erne.

vh, Erik

Forummets indlæg er redigeret af ErikBH Nov 15 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 15 '15

Tak Erik. Dem vil jeg høre om muligheden.

tintin
tintin Nov 15 '15
VH
VH Feb 25 '16

Citat fra Gustavsfar1

Tak Erik. Dem vil jeg høre om muligheden.

Hej Gustavfar1.  Hvordan gik det med ladning i Hamborg lufthavn?
Sider: « 1 2