Forbrugerne vil da stadigvæk vælge Tesla, tror i ikke? Men Mercedes vil konkurrere med Tesla baseret på viden indhentet fra Tesla. Lyder undfair. Så historien her.
Måske de næste taxaer bliver elbiler fra Mercedes?
Forbrugerne vil da stadigvæk vælge Tesla, tror i ikke? Men Mercedes vil konkurrere med Tesla baseret på viden indhentet fra Tesla. Lyder undfair. Så historien her.
Måske de næste taxaer bliver elbiler fra Mercedes?
Elon har selv sagt at det var meningen med at gøre Teslas patenter åbne, at det skulle skabe konkurrence. Så det er vel kun godt at der Mercedes faktisk bruger deres teknologi. Det kan kun betyde større vækst på området, og flere fede elbiler.
Det er godt for os forbrugere med konkurrence, og noget at vælge imellem :)
Det lyder besnærende, hvis de rent faktisk er ved at have en hel stald af biler klar - men skal se det før jeg tror det, Mercedes er stadig en kolos, og en kolos bevæger sig bare ikke så hurtigt som elon gør, når han får en idé.
Det springende punkt er efter min mening ikke om Mercedes kan lave bilerne, det tror jeg bestemt de kan, men hvordan de vil løse problemet: At få overbevist Tyskerne om elbilens værd og fremtis - det har Tesla forsøgt sig på, men foreløbig fejlet. Hvis Mercedes kan bryde isen, vil det også bane vejen for andre, så jeg tror det ender med en win-win - hvis det lykkes
Jeg tror simpelthen ikke på at de har noget klart så hurtigt. Både Mercedes og BMW plejer at fremviser koncept biler, lang tid før egentligt produktion, så hvis de havde en "Model S" killer klar om 1 år, så havde de koncept biler på samtlige bilmesser allerede nu.
Jeg tror sagtens på at de har ideer til Model S konkurrenter mv. men slet ikke på, at de er så tæt på produktion.
Men jeg håber da på det! Kunne være fedt at se både Mercedes og BMW's svar på en performance ren elbil. Audi har jo annonceret at de vi lave en ren el R8, og Q7. Men performance på R8eren bliver mindre end en P85D.
Det interessante spørgsmål er, ville man vælge en Tesla hvis Mercedes/BMW/Audi kunne tilbyde et tilsvarende produkt (og pris)? Lige nu er det selvfølgelig ren spekulation men er der flere som tænker som jeg, er der helt klart et marked at gå efter og Tesla vil blive ramt hvis ikke de når at blive en stor nok spiller på bilmarkedet. Ligger der er snarligt opkøb af Tesla og venter?
Det bliver sikkert som jeg tidligere har nævnt: Vi TESLAMANIAS bliver ikke ved med at være alene om SuC´erne - når først Elon har fået skabet et pænt flow at el-dele og systermer til BAUDICEDESERNE og de I takt med at de lancer flere batteribiler, så kan han sælge ud af "GULDÆGGET" nemlig det vidtforgrenede net af ladestationer, hvilket er en gamechanger I automarkedet, så køen ved de elektriske ål bliver sikkert ikke kortere I fremtiden, men det vil helt sikkert give et mere volatilet marked for EV´r - til glæde for brugtpriserne og lysten hos de offentlige myndigheder til at udbygge ladefaciliteterne I de tyndt beforlkede kommuner kunne man også håbe på bliver styrket?
Jeg holder med Elon i, at enhver udvikling på el-bils markedet er en god ting.
Og jeg vil mene, at hvis Mercedes kommer på markedet med en el-bil, der har samme præstationer på væsentlige punkter, så vil der, selv her på dette forum, være personer, der får det de længe har savnet, ved mangel af andre leverandører end Tesla Motors.
Tysk samlekvalitet er nok en af de væsentligste mangler, som flere har efterlyst.
Sædekomforten er jo heller ikke sådan noget mange praler med.
Men charmen, wow-effekten, og de smukke linier i både S og X, kommer Mercedes nok ikke op på.
Så der vil blive kunder til alle leverandører. Og det er jo rigtig dejligt.
Ser spændende og interessant ud. Giver hookmaker ret i at kolossen får svært ved at trampe den myre ned som kildrer den på fødderne. Artiklen påpeger jo hele tre områder hvor Tesla bare er trukket fra :
1) Mercedes kommer først med sin model i 2016 ? - Der har Tesla jo bare pumpet mindst 200.000 biler ud på markedet.
2) Mercedes ville komme med et batteri til hjemmet. Tesla har allerede sit på markedet
3) Batterier : Gu ' ve hvor de vil skaffe lithiummet fra, i de mængder der skal bruges ? Teslas nye superfabrik kommer til at fordoble verdensproduktionen af batterier, bare for at opfylde egne behov. Jeg tør slet ikke tænke på hvad det vil gøre ved prisen på bilen, men måske Mercedes allerede selv har svaret ; den bliver dyrere end Tesla. Marked ? tjaehh tilstede, men jeg tvivler på Mercedes, i overskuelig fremtid, vil komme med en EV som vil være et reelt alternativ til ICE. Dertil er de både alt for forelskede i deres eksplosionsmotor - og araberne har alt for mange aktier i foretagendet. Men så kan de jo prale af at have en grøn EV på paletten.
Uanset hvad : Det er perfekt nyt for EV fremtiden, hvis en så seriøs spiller som Mercedes kommer på markedet med noget lækkert - det skal vi alle bare være glade for - det udvider simpelt hen markedet.
@Deacon + @DerHansi - Ditto her
Jo flere jo bedre TMS har vist vejen for de andre - og Ja Tysk samlekvalitet lader ikke meget tilbage at ønske, men det er sikkert lettere for Elon at ændre samlekvalitet end det er for de andre at indhente teknologierfaringen - og hvis TMS nu engang er de mest sikre bil på begge kontinenter så har "Der Germans" også noget at leve op til på det punkt, hvilket er svært at nå, hvis de forsøger sig med en "tilpasning" af deres normale ICE model over til EV (det gør de sikkert for at hente varer på hylden) - På den måde indhenter de aldrig TMS´s forspring.
Håber SuC bliver lavet sådan at en TMS får mere power end "kloningerne" hvis der kø! Det vil hygge mig...