Loading...
dk

"Strandet" i Agger (Thy) med defekt ladekabel. | Tesla Forum

Sthing
Sthing Sep 12 '15
Hej. Vi er på besøg i Agger (i Sydthy), og nu melder ladekablet "Fejl på kontaktor" (3 røde blink). Der er stadig strøm til 100km, så vi kan godt nå Clever i Thisted - men det var lidt nemmere hvis jeg kunne køre fra Agger med fuldt batteri. Er der nogen i nærheden der har et ladekabel jeg kan låne i nat eller søndag? Vh Søren Thing - telefon 40458163.
T3S7A
T3S7A Sep 12 '15

Er det ikke en Jord fejl?  Har du mulighed for at prøve et andet CEE stik? 

Stuckmann
Stuckmann Sep 12 '15

Jo det er ikke kablet der er fejlen men installationen der ikke har en god nok jordforbindelse

Sthing
Sthing Sep 12 '15
Er I sikre? Manualen siger at 1 blink er jordfejl, tre er kontaktorfejl. Tesla support sagde det samme for en halv time siden.
Forummets indlæg er redigeret af Sthing Sep 12 '15
T3S7A
T3S7A Sep 12 '15
Mener nu 3 blink er jord fejl.
Hvis ikke der er andet CEE stik hvor du er, har du så mulighed for adapter til eks alm 220v stik? Ved godt det er langsomt, men er da bedre end intet.
MR
MR Sep 12 '15
Hej
Har du prøvet en anden installation? Hvis det ikke hjælper, må du gerne låne mit kabel i nat eller imorgen. Jeg bor ca 20 km fra Agger. Du kan evt ringe på 61748034
Vh Michael
DeaconWP
DeaconWP Sep 12 '15

Sthing: Du ringer bare på 30 689 987, hvis jeg lige skal guide dig til, hvordan du kan løse dit problem.

Nå, det bliver nok ikke nødvendigt, hvis det virker med det andet kabel. ;-)

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 12 '15
Sthing
Sthing Sep 12 '15

Jeg holder nu stadig på at tre blink er kontaktorfejl - se fra manualen: 

Jeg prøver at ringe til Michael.

Sthing
Sthing Sep 12 '15

Michael (MR) var så flink at låne mig sit kabel - og det hjalp overhovedet ikke. Nu holder bilen hos min bror (500m herfra) og lader uden problemer med mit eget kabel.

Så jeg må bøje hovedet og indrømme at problemet nok alligevel er jord-relateret - uanset hvad der står i manualen om tre blink. Jeg ringer til Tesla Århus på mandag og hører hvad de mener om sagen, og opdaterer så her.