Loading...
dk

70D, "hopper" ved hastighed 45-55 km/t | Tesla Forum

Peha
Peha Sep 13 '15
Hej
Inden jeg kontakter Tesla, så ville jeg høre om der nogle af jer andre, som har oplevet at bilen ligesom hopper, når man kører 45-55 kmt. Jeg har kørt 3500 kmt og den har gjort siden vi fik den i starten af aug. Kunne det være at den skal afblanceres. Der er alm. affjedring.
DeaconWP
DeaconWP Sep 13 '15

Afbalancerings fejl kommer sædvanligvis ved højere hastigheder.

Her er der snarere tale om en dæk, der ikke er helt rundt. Og det kan være en fejlkilde til netop den slags lavhastigheds "hoppen".

Kan være svær at finde, især hvis der er mere end blot et enkelt dæk, der ikke er helt rundt.

Det mindst sandsynlige er en skæv fælg. Men det kan det også være.

NCL
NCL Sep 13 '15
Min har også haft gjort det ved forskellige hastigheder. Tesla har kigget på det 4 gange og både afbalanceret, skiftet dæk osv. Så det er bare at tage fat i dem og få en tid :-)
Peha
Peha Sep 13 '15
Tak for hjælpen, jeg tager fat i Tesla.
The_Stig
The_Stig Sep 13 '15

3500 km/t er vist record ? :-)

MrCoffee
MrCoffee Sep 13 '15
Ja den opdatering vil jeg gerne have :)
JonasHansen
JonasHansen Sep 14 '15

Hej.

Min ryster også omkring de 50-55km/t. Umiddelbart tænkte jeg også at det kunne være noget med hjulene, men hvis der er flere der oplever det samme, kan det så tænkes at det er bilen (ved dog ikke hvad det skulle være)? I andre der har problemet - ved i om det løser sig, når man skifter dæk og fælge til f.eks. vinterdæk?

Mvh Jonas

EVfan
EVfan Sep 14 '15

Jeg mener ikke det har noget at gøre med hjul som er i ubalance, ikke ved disse lave hastigheder. Nogle biler har også problemer ved 5-6km/t. Har kun hørt om D modellerne som har disse problemer, som helt sikkert opstår fordi de 2 motorer ikke har samme gear udveksling. Man kan forestille sig at de 2 styringer ikke kan blive enige hvem der skal trække ved disse lave belastninger. Jeg har ikke selv prøvet endnu, men prøv at skifte imellem sport og insane, med/uden range og se om det ændre på hvornår motorerne begynder at gå i "selvsving".

/Jens

Forummets indlæg er redigeret af EVfan Sep 14 '15
RobertJ
RobertJ Sep 14 '15

Min P85 har samme tendens mellem 50-55km/t, vil dog kalde det hurtigt pulserende fremdrift og ikke deciderede rystelser. Vil vente med at uddele skyld og skam til vintersutterne kommer på.

- R

JonasHansen
JonasHansen Sep 14 '15

min er også en P85, men har indtil videre kun et sæt fælge, så følger lige jer andres erfaringer.

Mvh Jonas

Skaarup
Skaarup Sep 14 '15

Jeg havde det samme på min gamle S85'er, allerede efter 6.000 km og det var dækkene der var problemet. Som jeg husker det var det dog først ved 80km/t det kom. Dækkene havde rejst sig. Hvilke dæk har I? på RS-A2 dækkene var der flere der havde problemer. Jeg har nu kørt 10.000+ på Michelin Pilot Sport 3 i en 85D og der er ingen issues.

Men jeg synes der er forskel på at rumle og hoppe. Rumle kan jeg forstå, men hvad mener I med at "hoppe"?

Forummets indlæg er redigeret af Skaarup Sep 14 '15
lysmanden
lysmanden Sep 14 '15
Min p85 d startede med at hoppe ved 50 km/t. Kørte til Amager og de konstaterede at dækkene / hjulene ikke var balanceret. Der kom nye dæk på da de var slidt skævt. Dog først efter flere henvendelser.
Forummets indlæg er redigeret af lysmanden Sep 14 '15
PerF
PerF Sep 14 '15

Min 85 har haft det fra dag 1. Det er næsten væk nu hvor jeg har kørt 13000km. Det forekom kun når bilen/dækkene var kolde. Det var som om bagenden hoppede ved ca 50km/h, eller vibrerede. Jeg tror det var dækkene. Jeg fik min på standard 19" med RS-A2 dæk.

Forummets indlæg er redigeret af PerF Sep 14 '15
Peha
Peha Sep 17 '15
Hej allesammen
Jeg kørte på kirstinehøj forleden dag og vi blev enige om at jeg skulle have en tid, så tænkte jeg, det bliver nok i næste uge, men nej det er medio Januar 2016, hvad sker der. Det bliver ikke godt hvis der kommer 1000 biler mere på gaden, når nok om det. Vi var ude at køre, men jeg mente at asfalten rundt om værkstedet ikke var godt, men der var lidt, det er jo svært når det ikke er hvergang man køre. Og tak for alle jeres super gode teorier, som det sagtens kunne være. Det jeg mener med at "hoppe" er, at man sidder i en gamle bil og man hopper lidt i sæddet
KimT
KimT Sep 17 '15

Det er jo ikke nogen der er interesserede i at ansætte folk hvis salget går totalt i stå om 3 måneder. Så jeg tror da også de er afventende.

Men de ved nok selv at situationen er uholdbar i længden. Men så er det jo godt at det står dig frit for at få bilen rep. i Sverige/Norge/Tyskland

TwoChops
TwoChops Sep 17 '15
Jeg har efter 52.000 km service netop oplevet det samme, tror jeg. Det føles/lyder lidt som når et vindue er rullet ned og buldrer. Jeg fik roteret dækkene for/bag. Har ikke fået kontaktet Tesla endnu. Havde iøvrigt et lille problem med bremserne, hvor der skal skiftes basisplade??? Et kendt problem, sagde de. Fik første ledige tid - 8/1 2016. Vildt. Århus.
Raymond
Raymond Sep 17 '15

Min hopper også I ca. 2 km, herefter er det væk og det gælder begge mine typer fælge(begge 19", samme type dæk ) og sådan har det altid været (57k km). Det har vel noget at gøre med at dækket sætter sig og det forsvinder hurtigt.

kayjay
kayjay Sep 18 '15

Min hopper/ryster også ved ca. 48-58km/t. Det er ca. 2 gange i sekundet den ryster. Jeg vurderer det kommer fra motoren og dermed er et motorstyringsproblem. Sætter min lid til en SW opdatering.

Peha
Peha Oct 14 '15
Hej <br />
Vi har lige været på tur til Rust i Tyskland 2400 km ialt og det var faktisk ikke behageligt til tider, jeg tog lige en video. Her er hastigheden dog over de 110 km/t. Men når man sidder sådanne og hopper i 2 gange 12 timer,,så føler man ikke at man har købt en luksus bil. Selvom jeg ikke ofret luftaffjedring, så kan man vel godt forvente, at det ikke er lige som at kører veteranbil. <br />
Jeg kan ikke få lov til at up-loade video
Forummets indlæg er redigeret af Peha Oct 14 '15
Bianco
Bianco Oct 14 '15

Det lyder da helt forfærdeligt. Tag ind til Tesla og få dækkene afbalanceret. Hvis det ikke hjælper, så må du bede dem oprette en sag på at skifte hvad der nu skal til.

Hvis Tesla ikke har tid med det samme, så find en tilfældig dæk-pusher og få en kvittering med på afbalanceringen, så du kan vise Tesla at det ikke kan skyldes dårlig afbalancering (hvis problemet altså stadig er der)

Sider: 1 2 »