500km Rækkevide
0-100 under 3,5s
600 HK
Lader 0-80% på 15min ved at lade ved 800V
Og så er den bare mega lækker..
http://www.porsche.com/microsite/mission-e/international.aspx
![]()
500km Rækkevide
0-100 under 3,5s
600 HK
Lader 0-80% på 15min ved at lade ved 800V
Og så er den bare mega lækker..
http://www.porsche.com/microsite/mission-e/international.aspx
![]()
Jeg synes dog ikke de fælge passer til bilen. Ellers rigtig fed bil, men vi må se om det kommer til at holde mht rækkevidden. Er jo en fordel med ladetid hjemme, (selvom det nok kræver en større investering til ladestation), men den har så ikke fordelen ved superladere som med Tesla, når man skal på langfart
Mon ikke prisen kommer tættere på en 1 mill kr i dk med bare rimeligt udstyr, også selvom afgiftsfritagelsen fortsætter
Spændende! Men med både "concept" og "study" i titlen er det nok ikke noget som kommer på gaden i nær fremtid.
Jeg tror at det vi skal glæde os over er at Mercedes, Audi, BMW, Aston Martin og nu Porsche har meldt klart ud - Vi kommer med el biler og det bliver fede el biler.
Det betyder at alle el bils tvivlerne, (nogen der sagde Toyota) godt kan begynde at pakke deres tvivl væk, med så mange store spillere vil markedet vokse og teknologien modnes endnu hurtigere.
El bilen som reelt og brugbart alternativ er en realitet - tillykke Tesla!
Læste lige artiklen på JP.dk...
VW-koncernen går hårdt efter Tesla
"På trods af rækkevidde og muskler har den noget tunge Tesla S aldrig været særligt velkørende."
WTF?
Spændende at se om Porsche kan holde hvad de lover, i forhold til Tesla. 500km og 0-100 p å3,5 til 700.000 lyder som et hit =)
Spørgsmålet er om de laver et samarbejde med Tesla's superchargers.
Vrøvl mht. køreegenskaberne, men det må jo stå for VW's egen regning. Vi har flere ejere der har erfaring fra "sportsvogne" og de synes den er velkørende, desuden siger FDMs folk på sjællandsringen at de ikke længe har set så velkørende en bil.
Desuden er denne bil jo ikke en "familiebil", så den lægger sig slet ikke i samme segment - verden er fyldt med racerbiler - vælg frit på alle hylder.
Porche skyder efter min mening også sig selv i foden - de kan ikke idag (og heller ikke imorgen) producere en elbil der ensige klarer 1 omgang på NB ringen uden at drosle ned, men vi kan jo glæde os til den dag det kommer...;-)
Har da også på et tidspunkt læst i en bilanmeldelse at Ford Mondeo skulle være væsentlig mere dymanisk at køre end Model S men det betvivler jeg nu også...
Interesting to know if Tesla Supercharges can be upgraded to 800 volt...Only double of todays...
That can be so nice &Cool to charge in half the time or less...
intet nyt under solen.
500km er intet nyt, det lover tesla også. 600hk det lover tesla også. 3,5sek 0-100 det lover tesla ..også.
ladning ved 800V forudsætter en drivline der kører på 800V. Nogen der har erfaringer med Elmotorer med høj spænding?
En af de store udfordringer ved El motorer er så vidt jeg forstår at de ikke er skide gode til høje omdrejningstal. (se den forsvindende moment kurve over 10k rpm i S'eren)
Høje spændinger, høje omdrejninger giver vel Arc problemer ?
Nogen El folk der kan oplyse pøplen?