Loading...
en

USB musik i Tesla

Knudsen
Knudsen Sep 16 '15

Jeg har lige nogle spørgsmål til USB musik i Tesla'en.

Da jeg ikke har fået min endnu (forventet slut november/start december) så kan jeg ikke lige selv tste endnu... og gerne vil jo forberede mig lidt - derfor har jeg nogle spørgsmål til, hvorledes musik bedst organiseres på USB stik'en

Jeg har søgt lidt rundt og fundet ud af følgende facts:

• Support for både USB2 og USB3
  • Skal formateres til FAT32
  • Kan afspille FLAC 16bit/44KHz-24bit/196KHz (Mega nice i øvrigt)
  • Kan afspille MP3 op til 320kbps

Men hvordan organiserer i jeres musik - feks. sørger for at album-artist tags mv. er korrekt udfyldt og alle filer i een og samme mappe, ELLER organiserer albums i seperate mapper, ELLER noget helt 3....

Jeg tænker bla. på opstarts-tiden for anlæget - skal den indlæse HELE usb stik'en hver gang man starter, eller er det kun første gang man starter med en ny stick eller...? og i givet fald, hvilken "organiserings model" er hurtigst..?

Med andre ord: Hvordan organiserer man bedst sine medier på USB sticken...?

The Forum post is edited by Knudsen Sep 16 '15
KimT
KimT Sep 16 '15
Nu fik jeg først min i torsdags. Men jeg har en 32gb sandisk nano. Filerne er flac. En folder pr artist og i den folder ligger hvert album i egen mappe. Til hvert album hører der en folder.jpg med cover. Det er den måde som jeg bruger til mit squeezebox musik system, og dem måde f.eks programmet mediamonkey ripper.

Jeg læste en kommentar for et stykke tid siden at en af de sidste firmware opgraderingen gjorde indexeringen lyn hurtig. Jeg har ikke mærket noget til den.
Knudsen
Knudsen Sep 16 '15

@KimT:

Stort tilykke med "den lille ny" - jeg glæder mig helt sindsygt til slut november...

Anyways - hvor mange titler har du så'en circa...?

Og du skriver at du bruger Sandisk Nano... mig bekendt så kan Tesla'en da ikke tage flash-kort men alene USB sticks... eller er der kommet opdatering omkring dette...? eller er jeg fejlinformeret..?

Og kører du med std. HIFI eller den store HIFI pakke...?

The Forum post is edited by Knudsen Sep 16 '15
Klaus_
Klaus_ Sep 16 '15

Jeg bruger en 64gb USB stick der på størrelse med en fingernegl (men tykkere, selvfølgelig). Jeg har bare trukket alle de mp3'ere jeg vil have, over på den uden at opdele i mapper, dvs. alt ligger ét sted. ID3 tags og albumcovers embedded i filen lader Tesla'en til fint at forstå, og indekserer det også fint. 

Det eneste tidspunkt man skal vente lidt, er når touchskærmen genstartes, så re-indexer den musikken. Men mellem hver gang man kører i bilen, er der ingenting. 

The Forum post is edited by Klaus_ Sep 16 '15
KimT
KimT Sep 16 '15

Det er en SanDisk CZ33 32Gb USB stick jeg bruger - jeg fandt den for flere måneder siden til kr. 79,- hos dx.com. Men det var vist et meget godt tilbud de havde på det tidspunkt, da de vil have kr. 122,- for den nu : http://www.dx.com/...lack-red-32gb-138394

Da jeg bruger flac vil jeg gætte på at der nok er et sted mellem 70-90 album.

Det er std hifi jeg har i bilen, og alt min musik er rippet i flac. Jeg hører dog mest lydbøger i bilen ;o)

Knudsen
Knudsen Sep 18 '15
@Klaus: Du skriver at du har album art embedded i filerne, men har læst på nedenstående link at den springer dem over og bruger CCDB istedet... Er det stadig sådan, eller er det rettet i nyeste version af software til Tesla'en...?

http://my.teslamotors.com/...-and-recommendations
Klaus_
Klaus_ Sep 18 '15

Det tør jeg ikke sige, jeg har bare set at der er album art på nogle af sangene og ikke på andre, om det kommer fra filerne eller om bilen ligefrem henter det ned fra nettet, tør jeg ikke sige :)

Edit: Nu hvor jeg tænker over det, oplever jeg engang imellem de mærkeligste album covers når jeg hører podcasts eller lydbøger, som absolut intet har at gøre med hvad jeg lytter til. Det kunne måske godt tyde på at den går på nettet for at søge efter billedet og så ikke altid rammer rigtigt.

The Forum post is edited by Klaus_ Sep 18 '15
KimT
KimT Sep 18 '15

Det problem oplever jeg åbenbart ikke da jeg har en folder.jpg fil liggende i hver mappe (album) med flac filer

RobertJ
RobertJ Sep 18 '15

har et flac format album i 44khz men en meget høj bitrate 1500kbps+, den læser min tessy ikke.
Lignende albums i 44khz med 500-700kbps læses fint.

Min Xperia Z1 læser dette format som et flac HD format, og afspiller det fint.

Nogen eksperter?

- R

The Forum post is edited by RobertJ Sep 18 '15
Knudsen
Knudsen Sep 18 '15

Meger interessent at folder.jpg tilsyneladende har højre preferance end CCDB...

@KimT: Kunne du evt. prøve at teste det - måske ved at slette en enkelt folder.jpg, og så se at CCDB cover nu vises - og så til slut lægge folder.jpg retur og se af det nu er dit eget album art der vises.

The Forum post is edited by Knudsen Sep 18 '15
RobertJ
RobertJ Sep 18 '15

@Knudsen - jeg har foldere med albums med og uden .jpg i. Album Art bliver vist korrekt efter et par sekunder.

Ser ud til den går på nettet efter dem.

- R