Loading...
dk

Lade tid på Supercharger 200 km? | Tesla Forum

FedthaS
FedthaS Sep 18 '15

Jeg venter på en 85D jeg gerne skulle få leveret slut november, og da jeg dagligt pendler fra vordingborg til københavn (200 Km tur retur) og jeg er lidt en nærigrøv så overvejer jeg at lave et dagligt stop i køge og toppe bilen op gratis på superchargeren. 

Derfor ville jeg lige høre fra dem der allerede har en tesla og bruger superchargeren hvor lang tid jeg skal forvente at vente for at lade de 200 km op igen hver dag?

KimT
KimT Sep 18 '15

Det tager længere tid at oplade fra 50-100% end det gør fra 0-50%. Prøv at se denne video : https://www.youtube.com/...amp;feature=youtu.be

Så det kommer an på hvor meget strøm der er på batteriet når du starter.

Maho
Maho Sep 18 '15
Så regn med at ladetid er ca 45 min og der er sparet 50 kr..... Min timeløn er lidt højere end det, så min tid er brugt bedre andet steds - men velkommen i klubben, glææææd dig:)
FedthaS
FedthaS Sep 18 '15

Jeg hade regnet med at lave lidt arbejde på min laptop imens den ladede så tiden ikke var helt spildt.. og kan se på KimT's video at jeg da godt lige kan stoppe 25 min og svare mails og ordne hjemmeside osv.. :D det er da at effektiviserer 

priess
priess Sep 19 '15
Jeg læste på amerikansk forum, at en bruger som ladede på SuC hver dag på vej hjem fra arbejde, fik mail fra Tesla om at han misbrugte SuC privilegiet, og at det ikke var hensigten med ladestationerne. Kan dog ikke se hvad man ellers skulle gøre!?
runeh
runeh Sep 19 '15
Ja tesla har været lidt ude efter de, der bruger suc dagligt. Det er beregnet til distance travel, ikke så, som du selv skriver, nærig mennesker kan spare et par håndører på el regningen. Men tja, indtil videre er det nok svært for dem at forhindre dig i at gøre det.
DeaconWP
DeaconWP Sep 19 '15

Tesla Motors kan se alt om din bil. Og lader man kun på en bestemt Supercharger hele tiden, kan man jo springe lidt i øjnene.

Hvis nu man sjatlader lidt derhjemme, og på vejen rundt i landet lader på 2 forskellige Superchargere, i dette tilfælde både Nr. Alslev og Køge, så vil man nok ikke springe så meget i øjnene. De kan jo så se, at man også lader andre steder.

Ved godt, at det så ikke lige er på ruten, men blot for at anskueliggøre brugerens muligheder.

Daduck
Daduck Sep 20 '15

Min kæreste skal til at køre samme tur fra December (nogle gange Vordingborg, nogle gange Næstved). Pt. er planen at smide bilen på en eon lader, der dog er 500 meter væk. Det er 6-7 minutters gang som man gerne vil være foruden en tidlig morgen / sen aften.

Clever står brugbart i Næstved og Vordingborg, men til 3.50 kr. pr. kWh koster det pludseligt mere end vores tidligere diesel bil. Så eon eller hjemmeladning (som kræver mindst 20.000 kr i installation).

Har smidt nogle tal sammen, dog uden at nævne supercharger, da ventetiden er for dyr.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1bawFoRVQFSSHc_y_E022fDbFKOkc83Vz7Ghry2IbSEI/edit?usp=sharing

runeh
runeh Sep 20 '15

Fine beregninger du har der. Men priserne på hjemmeladningsinstallationerne forudsætter, at du efter nytår fortsat kan få 1 kr. refunderet pr. kWh, ikke? Så vidt jeg ved, er det ikke for nuværende gældende, og ser ikke ud til det bliver forlænget? I så fald er spørgsmålet, om de 5 min gang om morgenen er 500 kr. værd om måneden ved hjemmeladning på kraftstik kontra opladning ved eon favorit. 

Forummets indlæg er redigeret af runeh Sep 20 '15
DeaconWP
DeaconWP Sep 20 '15

Daduck: Er der ikke noget med, at man kan få en favorit lade stander, og så tanke til en væsentlig bedre pris?

uffe55
uffe55 Sep 20 '15

Citat fra priess Jeg læste på amerikansk forum, at en bruger som ladede på SuC hver dag på vej hjem fra arbejde, fik mail fra Tesla om at han misbrugte SuC privilegiet, og at det ikke var hensigten med ladestationerne. Kan dog ikke se hvad man ellers skulle gøre!?

Hmm, det er sgu da bekymrende ! Jeg har 210 km på arbejde og 210 km hjem igen og min arbejdsgiver vil ikke opstille lademulighed så hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke må lade på SuC ? tror lige jeg skal have fat i Tesla og spørge om jeg kan vente samme brev for hvis det er tilfældet kan de beholde deres bil som skulle komme til december.

lysmanden
lysmanden Sep 23 '15
Hvorfor må man ikke lade ubegrænset på SC? Har jeg aldrig hørt om før?
Gustavsfar
Gustavsfar Sep 23 '15

Det må man også gerne men Tesla ser helst ikke at man gør SuC til sin hjemmelader da det vil give problemer på sigt med unødige køer på Suc. SuC er tiltænkt langfart.

uffe55
uffe55 Sep 23 '15

Jeg vil lige tilføje at afstanden fra min bopæl til nærmeste SuC er 90 km så der er vist ingen der kan påstå at det er min hjemmelader men som jeg tidligere har skrevet bliver jeg nødt til at oplade på den samme SuC hver eneste dag.

Jeg har skrevet til Tesla om de vil tillade dette men har ikke modtaget noget svar !

DeaconWP
DeaconWP Sep 23 '15

uffe55: Du  kan da sagtens betegnes som en på langfart, så det ville jeg da ikke bekymre mig om.

Og mon ikke også det mest er dem der samtidigt har lidt svært ved at få flyttet bilen efter ladning, som modtager den mail?

Så behold du bare din bestilling. ;-)

Daduck
Daduck Sep 23 '15

DeaconWP: Korrekt, det er også med i arket.
runeh: Det er sandt, at hvis tilskuddet forsvinder, så er eon med favorit vinderen igen, og så må man gå de dage man gider, og betale for det hos Clever de dage man er doven.

uffe55
uffe55 Sep 23 '15

@DeaconWP Jeg fastholder også min bestilling af både min X og S90D. Nu vil jeg bare have et skriftligt svar fra Tesla så jeg ikke risikerer at betale en kr. 800000 for en bil som jeg ikke kan lade på SuC.

JesperSpanner
JesperSpanner Oct 7 '15
Nu har jeg kørt 30.500 km siden 25/3, og samtlige kilometer er finansieret via suc strøm. Jeg har ikke fået noget brev eller andet der indikerer at jeg ikke må supercharge
Anja74
Anja74 Nov 24 '15
JesperSpanner - jeg skal også køre rigtig mange km i min Tesla som jeg modtager i december :) jubiiii
Jeg tænker en del over lademuligheder, når nu jeg skal bruge så mange km på landevejene.
Har du nogle gode fif du gerne vil dele ud af :)
Vh Anja
Kiefer
Kiefer Nov 24 '15

JesperSpanner: Har du regnet ud hvor mange arbejdstimer du har spildt siddende på en SuC i forhold til hvor meget du har sparet i kroner øre?

Med de rette ladeløsninger har du vel sparet rundt regnet 7500,- kroner i strøm, og du har vel ladet i vel hvad ca. 100-125 timer for at lade lidt over 7500 kWh.

Jeg ved ikke hvad din timeløn er på arbejdet, men jeg får det ikke til at gå op ;-)

Anja: Min erfaring er, at jeg gider ikke sidde og spilde min tid på en Suc med mindre, det er på grund af afstanden mellem afrejsepunkt og destination. De få kroner du sparer på strømmen mister du i timer sammen med familien.

/Martin

Sider: 1 2 »