Loading...
dk

Lyd via Bluetooth | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Sep 20 '15

Jeg har parret min Iphone med min Tesla. Når telefonen ringer, så kommer ringe tonen ud igennem Tesla lydanlæg, og man kan besvar mm. Men alt andet lyd, som eks. SMS, mm, det afspilles så ikke. Kan man få SMS lyd til at komme med ud af Tesla lydanlæg, eller i det mindste så telefonen stadig giver SMS lyd fra sig? 

MicTheCat
MicTheCat Sep 20 '15
Ved ikke om der er noget at gøre. Jeg har samme problem i min Volvo. Der får jeg heller ingen notifikation ved SMS. Nogle mener Bluetooth kredsløbet går i sleepmode og derfor ikke når at vågne før SMS notifikationen er overstået. Jeg har en iPhone så mener ikke man kan sætte en længere lyd på end de indbyggede
DeaconWP
DeaconWP Sep 20 '15

Er det ikke bare dejligt, at man kan køre uden at blive forstyrret af en SMS? Man skal jo ellers bare holde ind til siden hele tiden for at læse dem.

Teslasse
Teslasse Sep 20 '15

På min Transporter får jeg alt lyd og det er nu lettere irriterende. Der går hver gang nogle sekunder før radioen kommer igen

Klaus_
Klaus_ Sep 20 '15

Jeg tænker det er fordi at telefonen er forbundet til bluetooth så derfor sender telefonen lydene ud via bluetooth (A2DP formentlig), men det kræver at du i Tesla'en har valgt din telefon under "My Devices" mener jeg det hedder, i medieafspilleren, så du kan høre de lyde der kommer ind den vej.

Bianco
Bianco Sep 20 '15

PS Det er ikke Bluetooth-Audio der sender ringetonen til bilen, men Bluetooth-Telephony der sender en "nu er der nogen på linen" hvorefter bilen laver en ringetone.

Bluetooth-Audio vælges under My Devices (som Klaus skriver) og er principielt helt separat fra telefondelen.

Genild
Genild Sep 20 '15

Bare så jeg også fatter det, men kræver funktionaliteten så at man har stillet ind på "My devise" eller kan man godt have stillet ind på P4Fyn (Jaja - ved godt at det er for gamle mennesker, men man skal jo forberede sig på den tredie alder) og så få "der er nogen på linien" ringetonen sendt ud oveni/ovenpå musakken?

Kan den hitte ud ad at sende både "der er en sms på linien" og "der er en rotte i fælden" lyde, og vil lyden være den samme? 

Sithfury
Sithfury Sep 20 '15

Bilen fungere dels som et bluetooth headset, dels som et bluetooth anlæg.

Mht telefoni, så ringer den, når telefonen ringer, og ikke andet.

Hvis du vil have SMS lyd og alt andet, så skal du vælge telefonen under devices i media på Teslaen, men så hører du kun din iphone.

Hvis du gerne vil have at bilen styrer telefonidelen, men SMS lyd mv. er på telefonen, så skal du på telefonen, vælge at lyden går ud igennem telefonen. Det gør du, samme sted, som du slår airplay mv. til og fra. (det nemmeste er at "swipe" op fra bunden på skærmen, i højre side, står der hvilken lyd udgang, telefonen bruger, her står nok Tesla)

Genild
Genild Sep 20 '15

Takker mange gange for en både forståelig og uddybende forklaring. Mvh Lars

runeh
runeh Oct 5 '15

Kan man også streame musik fra sin telefon, fx spotify, over i Teslaens lydanlæg - selv om de ikke understøtter spotify? Eller er den kun musik lokalt på telefonen?

*EDIT* Fandt svaret andetsteds på forumet. Det kan man godt. Tak for hjælpen ;)

Forummets indlæg er redigeret af runeh Oct 5 '15
PNC
PNC Oct 5 '15

Hej runeh 

Yes jeg bruger spotify når jeg køre i bilen.

Lille Bonus! Lyden er blevet markant bedre efter jeg har lydisoleret mine døre... Bare kom igang..

Mvh PNC (Pelle)

PNC
PNC Oct 5 '15

Hej runeh 

Lille Bonus! Lyden er blevet markant bedre efter jeg har lydisoleret mine døre... Bare kom igang..

Mvh PNC (Pelle)

PNC
PNC Oct 5 '15

Hej runeh 

Mvh PNC (Pelle)

fmm1000
fmm1000 Oct 5 '15
PNC. Har du standardlyd eller lydpakke.
PNC
PNC Oct 5 '15

Fmm1000. Jeg har standardlyd...

fmm1000
fmm1000 Oct 5 '15
Har selv lydpakke.
Det var mere om man får bedre lyd med lydpakken ved at lydisolere.