Loading...
dk

2 hurtige spørgsmål | Tesla Forum

MartinPedersen
MartinPedersen Sep 20 '15

Jeg sidder med 2 spørgsmål jeg undres over.

1: Hvad sker der med alle de Tesla'er der lige pludselig er kommet til salg, tror der var næsten 50 nu her på bilbasen, for et par uger siden var der 23 stk., virker mystisk syntes jeg...

 

2: Hvis man leaser en Tesla og løbende betaler afgiften, hvad sker der så hvis (som det ser ud p.t.) at der kommer fuld afgift på den 1/1-2016?

Skal disse folk lige pludselig til at betale en hel masse i afgift hver måned?

Hookmaker
Hookmaker Sep 20 '15
Ad 1: tror der er mange forhandlere der spekulerer i let tjente penge lige nu, + der kan være en del der lige skal have nr. 2 inden året er omme.

Ad 2. Når bilen er indregistreret i år kommer der som reglerne er nu ingen afgift på. Men ingen kender morgendagen før Lars Lykke har sunget.
MartinPedersen
MartinPedersen Sep 20 '15

Tror du misforstår mit spørgsmål 2 vedr. leasing.

Spørgsmålet går på HVIS der kommer f.eks. 180% afgift på en Tesla,

skal folk der leaser sin Tesla og betaler afgiften månedsvis, bliver de så fanget i at skulle betale et stort beløb lige pludselig i den månedlige afgift?

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 20 '15

Der er vel ikke nogen som leaser sin Tesla efter dette princip da der pt. ingen reg. afgift er på bilen...?

KimT
KimT Sep 20 '15

Tesla giver ingen rabat til leasingselskaber, og der er ingen reg. afgift (som leasingselskaberne kan nøjes med at betale en procentdel af hver måned sammenlignet med alm. forbrugere). Så "forretningsgrundlaget" for at skulle lease en Tesla i Danmark er ikke til stede.

Hookmaker
Hookmaker Sep 20 '15
Martin, det er vist dig der misforstår svaret: NÅR FØRST en elbil ER indregistreret, så skal der som reglerne er nu IKKE betales afgift af den - nogensinde.
MartinPedersen
MartinPedersen Sep 21 '15

Er du 100% sikker på at det hænger sådan sammen med leasing biler?

Her betaler du jo ikke hele afgiften med det samme (uanset om den så er 0kr eller 500.000kr.),

her betaler du afgiften løbende, og ved gen-leasing beregnes registrerings afgift igen ved ny leasing.

Og der mener du ikke der kan komme afgift på, selvom den har været ind registreret f.eks. 2 år tidligere?

 

 

Mht. leasing af afgiftsfrie biler, så er der nogle moms fordele.

Hookmaker
Hookmaker Sep 21 '15

@martin, uanset ville det da være dumt at bruge den model. men jeg tror ikke det har nogen betydnnig, når afgiften på indreg. tidspunktet er 0. MEN spørg et leasingselskab...:-)

Genild
Genild Sep 21 '15

Hmmm Martin

Jo i teorien vil man nok kunne påstå at hele afgiften ikke betales på forkant ved nogle leasingmodeller - og det ville kunne medføre en pålignet registreringsafgift svarende til restafgiften.

Den vil dog nok være lidt søgt da afgiften på registreringstidspunktet er 0 kroner, og man jo ligesom ikke kan diskutere om man har betalt det fulde beløb på 0 kroner, eller kun en del af de 0 kroner. Men set i lyset af de andre tossestreger som lige nøjagtig Skat har været i stand til at fremkomme med, virker denne debat omend umanerlig tåbelig ikke umulig.

Man skulle dog tro at leasingselskaberne har taget højde for dette dilemma i deres kontrakter, alternativt må køretøjer jo bare ud ad landet igen, sammen med de tusindvis af andre leasingbiler vi sender ud ad landet.

Man skulle i hvert fald være fuldt udsprunget masochist og æresmedlem af SMIL, hvis man insisterer på at genlease en Tesla, og derved betale mere eller mindre fuld afgift (med fradrag for tab som følge af alder). Ikke mindst med den mængde afgiftsfrie Tesla'er der ifølge dit eget spørgsmål 1 er på markedet lige nu.