Loading...
dk

19" eller 20" til vinterdæk | Tesla Forum

Clubman
Clubman Sep 21 '15

Hvad ville I vælge?

19" med 245/45-19 eller 20" med 245/40-20?

Svæver pt. mellem Brock B32 eller Polarwheels, men er nu kommet i tvivl om størrelsen. Havde egentlig bestemt mig for 19", men er så alligevel kommet i tvivl. Der er selvfølgelig lidt prisforskel, men den er jo ikke voldsom...

Ser frem til jeres input.

tintin
tintin Sep 21 '15

21" og 22" dæk har du kun fornøjelse af når du står uden for bilen og nyder synet. 19" giver længere rækkevidde og bedre kørekomfort.

LejEnTesla
LejEnTesla Sep 21 '15
Clubman: hvis du vil se Polar bullet i Gun og Silver sammen med Brock B32 live på en Tesla så har vi nogle biler stående i Odense, hvorpå de er monteret. <br />
Mvh. AR Trade.
Forummets indlæg er redigeret af LejEnTesla Sep 21 '15
NickNiebling
NickNiebling Nov 5 '15

@Clubman, undskyld jeg blander mig her på din tråd :-) Hvad endte du med at købe hvis man må spørge? Har du evt. et billede? :-)

@LejEnTesla, hvad er jeres erfaring med Brock B32 på Tesla? Jeg er nervøs for kvaliteten af disse fælge.. Er de stærke nok til at bære vægten og modstå momentet ved kraftig accelleration/opbremsning? Har i haft bilerne til service hos Tesla siden i skiftede fælg - og hvordan tog Tesla imod bilen med uoriginale fælge?

En ting er at B32 på pairet er et godt match, men tænker det ikke kun er for sjov der er så meget snak om fælge og kvalitet i forhold til Tesla. Jeg så faktisk en fælg designet til Tesla (af 3. part), som var bygget til at bære det dobbelte af bilens vægt.

Forummets indlæg er redigeret af NickNiebling Nov 5 '15
Jabba
Jabba Nov 5 '15

19" med 245/45 til enhver tid.

Jeg plejede altid at køre med store/flotte vinterhjul på mine biler med samme profil dæk som sommerhjulene. Det så godt ud og gav mig lidt glæde i det triste vintervejr. Dog er jeg skiftet over til den mindste størrelse hjul om vinteren med højere profil (men samme rullediameter), grundet bedre komfort.