Loading...
dk

Kamera i bil - Ja / nej? | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Sep 26 '15

Hvad har folk, og hvorfor, hvorfor ikke?

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal montere kamera ( Black Vue ) i bilen, eller ej. Hvor meget strøm trækker det at have tændt 24/7?

Er det brugbart, kan man se ud af sideruder, eks, hvis en skulle komme til at smække en dør i siden? 

Hvordan er installation af det? Hvad med bag kamera? Har hørt det skulle give en del støj, så nøglefri betjening mm. kunne drille? 

Jeg har Alarmpakken, gør det installation ( 12V ) nemmere? 

God råd, modtages. 

Klaus_
Klaus_ Sep 26 '15

Jeg har Blackvue kameraet som alle andre også har. Det strøm det bruger 24/7 finder jeg ikke mærkbart, så det vil jeg ikke mene er et issue.  Du kan ikke se ud af sideruderne, så vidvinkel er kameraet alligevel ikke, at det faktisk kan se sidelæns bagud :)   Der er mange videoer på YouTube hvor du kan se video optaget med det kamera, så du kan få en fornemmelse af vinklen.

Støj ifm. bagkameraet er kun et muligt issue, hvis vedkommende der installerer det, klipper coax kablet over, og samler det igen, for at bruge originalstikket. Det er ikke et problem hvis kablet klippes over og et nyt stik loddes på. Og selvfølgelig heller ingen problem hvis det slet ikke klippes over. Jeg tror jeg er en af de få der har lidt støj, og det løste jeg ved at sætte en ferritkerne få kroner på kablet, og nu er støjen helt væk.

FedthaS
FedthaS Sep 26 '15
Da jeg ingen teknisk snilde har overhoved og gerne vil have blackvue kamara instaleret i min 85D når den ankommer slut nov. Kan i så anbefale et godt sted der udfører denne instalation?
BPBach
BPBach Sep 26 '15
Jeg har lige monteret et kamera i min bil uden at klippe kablet over , sidst vi var til træf ude ved autoskadestuen kirstinehøj, Emil derudefra havde en god løsning på kabelføring, da jeg ikke vil have brud på en skærmet ledning. Jeg talte med en der ude hvor de havde klippet kablet over og ikke fået skærmet ordenligt, han sagde han havde fået problemer med fjernbetjeningen derefter.
Det kan selvfølge være så meget andet !
Autoskadestuen har camera liggende til rimelig klubpris.
T3S7A
T3S7A Sep 26 '15

Hvor svært var det at montere BPBach? Hvilken model S har du? 
Er det nemmere at finde 12V når man har Alarm pakken?

Man kan også købe Black Vue kun front kamera. - Er bagudevendt kamera til at undvære? 

Hvor meget fylder en hel dag på kameraet SD kort? Tænker hvor mange dage kan man have, før de bliver overskrevet?

BPBach
BPBach Sep 26 '15
Hej t3s7a Det er ikke særligt svært at montere med tech pakken , strømmen er lige ved.
Man kan godt lade være med ar sætte det bageste camera i , jeg syntes det er meget rart hvis nogle bakker op i en på en p plads.
Der kan være ca 4 timer på det kort der følger med , men nu er det sådan at den optager kun ved bevægelse eller kørsel eller nedbremsning , min kan sagtens stå til næste dag hvis ikke der sker nogen bevægelse ude foran , den har disse 3 kategorier som man kan sortere i bagefter via din smartphone, man kan også se det live på smartphonen via wifii, jeg har købt et større kort , man sætter det bare i og så formaterer den selv, og siger derefter den er klar til optagelse, rimelig nemt, kommer til træf i Køge hvis du vil se!
Werge
Werge Sep 27 '15
Jeg fik mit installeret hos www.Autoskadestuen.dk
Forummets indlæg er redigeret af Werge Sep 27 '15
Hilbert
Hilbert Sep 27 '15

Hvis frontkamera alene dækker dit behov kan jeg anbefale nedennævnte Mini 0806 Dash Cam, som koster under 1.500 kr og er meget enkelt at installere (passer direkte på bilens OBD2 stik - konstant 12V) og optager i HD kvalitet.