Loading...
dk

Drag Race i Malmø.... Nøj hvor var det sjovt. | Tesla Forum

Torben_E
Torben_E Sep 26 '15

Hej Venner

 

Som i sikkert så, så inviterede vi til drag racing in Malmø Receway idag. Det var den sidste dag i sæsonen og jeg skal lige love for at vejret var med os og vi fik testet biler og så på hurtige "biler" og motorscykler. Two Cousins slog også verdensrekord i elektrisk motorcykel med tider under 5.21 s på 1/8 Mile. Helt så hurtige var vi ikke... Vores biler lå på ca 7.45 s og 60-fot tider på 1,68s. Ganske respektabel for en 5 dør familieslæde.

 

Iøvrigt så var vores tider så hurtige så løbsledelsen (efter at havde set vores tider) forlangte at at vi skulle køre med styrthjelm og hansker.... Det havde vi ikke med så jeg lånte for at kunne forsætte løbene..... Det var et kønt syn at se mig i en Model S med styrthjelm og lædersæder, piano lak og Ultra HiFi lyd.  ... 

Da vores biler ikke kunne larme som de andre ICE biler fyrede jeg op under musikken og spillede "Relax Dont Do it"... i husker nok det nummer med Frankie Goes to Holywood.

 

Ken, Emil,  Gert og Flemming som også var med og tog billeder vil sikker berige med flere billeder fra selve dragstriben... jeg sad mest i bilen så fik ikke tage af selve løbene.

 

 

Cheers.  

 

 

Dansker Golf mk II med 1.000 + hk.

 

Og lidt vindmølleenergi til de mere miljørigtige biler...

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Sep 26 '15
SuneH
SuneH Sep 26 '15
De tider I skriver - var det med eller uden One Foot Rollout?
Torben_E
Torben_E Sep 26 '15

Ja det er med "1-foot rollout" :-)... det er jo trods alt et officielt dragstribeanlæg.

 

For yderligere information læs her ....

http://www.gtechprosupport.com/support/technotes/Gtech-Rollout.pdf

 

Start evt med den sidste side som har en skitse over det tekniske.

 

Og her er VBOX data. Desværre har jeg ikke 0-100 tider fra papirslippen fra idag.

 

 

Torben_E

 

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Sep 26 '15
Pharma
Pharma Sep 26 '15

God stil!

SimonHN
SimonHN Sep 26 '15
Kørte også lovligt 1/8 mile race i Odense. Tiderne lå på 7,9 sek med ca 70% batteri.

Men kunne heller ikke stå fast i starten. Da vi også rullet over vand hvor de andre kunne varme dæk op.

Ladet den lige op til 100% og prøvet på tør vej. Kæmpe forskel. :)
Torben_E
Torben_E Sep 26 '15

Kan det gøres lovlig i Odense ?....

Er der en drag stibe ala den i Malmø ?

 

http://malmoraceway.se/

 

Eneste udfrodring er nok at få alle Teslaerne tæt på 100 % SoC. 10 km nord for Malmø Race Way ligger der en 8 x Supercharger i Löddeköping. Der mødtes vi en time før for at lade til 100% og så trillede vi med 90 km/t de 10 km til draggen.

 

Torben_E

 

 

Tesla4me
Tesla4me Sep 26 '15

@Torben_E, Det er godt at høre at det var en succes med turen til Malmø, jeg havde læst at dansker skulle have licens for at køre ?

Håber vi få samme succes med morgendagens udflugt, som ikke er på lukket bane ;-) 

SimonHN
SimonHN Sep 26 '15
Ja racedays fik lov til at lukke af ude i tietgenbyen ved fragtcentralen. :)
lysmanden
lysmanden Sep 27 '15
Hvor køres der henne i morgen ?
Michael
Michael Sep 27 '15
Idag er det tur til Faxe kalkbrud.
Se under events.