Loading...
dk

Ludicrous for P85D owners. US market first. .500 | Tesla Forum

Torben_E
Torben_E Sep 26 '15

Så kom Ludicrous opgradering til det Amerikanske market.

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/model-s-ludicrous-mode-pre-order

For det Europæiske er der kun en e-mail adresse.

Torben

henrik_dk
henrik_dk Nov 27 '15

Prisen i DK er 47.100 kr og i Tyskland 5998 EUR. Det er inkl. 14 timers arbejdsløn og alle materialer.

Jeg har netop sagt ja tak til det og Tesla vil kontakte mig i januar. Det bliver så i Hamburg.

Det er efter, at have læst den tråd på TMC, at jeg har taget beslutningen med at bestille Ludicrous upgrade. Ser MEGET spændende ud :-).

http:///...de-Scheduling/page12

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Nov 27 '15
P85DK
P85DK Nov 27 '15

Har sug' svært ved at betale for noget som jeg allerede har betalt for. Det eneste som de kan sige er at den bliver 0,2s hurtigere.

Med hensyn til tråden, så må jeg sige at jeg har mest tiltro til hvad Sorka skriver og han stiller sig stadig meget tvivlende.

En ting er sikkert, Tesla er endnu ikke sikre på hvad det er de sætter i bilerne, derfor gør de det meget meget kontroleret, med én opgradering pr. uge indtil videre.

henrik_dk
henrik_dk Nov 27 '15

Jeg er mere end tilfreds med 0-100 km/t performance, så det er ikke derfor. Det er for, at få bedre mellemaccelerationerne og der skulle altså være en mærkbar forbedring :-).

https://www.youtube.com/watch?v=J1_FoOmEAfE

Model 50-80 P85D

Insane 3.4 seconds

Ludicrous 2.9 seconds

mph 60-85 mph  P85D

Insane 3.3 seconds

Ludicrous 2.7 seconds

Sammenligner jeg med 80-120 km/t målinger så ser det jo meget fornuftig ud :-). Se:

http:///...&tID=113867 ;

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Nov 27 '15
P85DK
P85DK Nov 27 '15

Lært af bitter erfaring med Tesla, at tingene skal prøves før der betales. 0,5s ser rigtig fint ud på papiret eller youtube video om du vil, men hvordan ser det ud på Ring 3. Hvordan ser det ud med de forskellige SoC etc.

Holder nu stadig fast i at jeg allerede har betalt for den ydelse som de nu prøver at få yderligere 47.000 kr. for :-)

priess
priess Nov 27 '15
Hvad blev der af de næsten 90.000 kr. Tesla skulle have for den upgrade? Da jeg hentede min for et par uger siden, sagde de at de havde solgt 5 opgraderinger til den pris!? Var det inkl. batteri?
Forummets indlæg er redigeret af priess Nov 27 '15
P85DK
P85DK Nov 27 '15

90 kWh koster 214.000 kr.

De har været helt rundt på gulvet med hensyn til priser på det her

henrik_dk
henrik_dk Nov 27 '15

Jeg tror nu, at pris forskellen skyldes Elon Musk´s blog fra juli, hvor Ludicrous upgrade blev annonceret. Her fik nuværende P85D ejere 50% rabat på Ludicrous upgrade.

This option will cost $10k for new buyers. In appreciation of our existing P85D owners, the pack electronics upgrade needed for Ludicrous Mode will be offered for the next six months at only $5k plus installation labor.

https://www.teslamotors.com/blog/three-dog-day

priess
priess Nov 27 '15
Årh, hvad? Surt. Tak for opklaringen.
lysmanden
lysmanden Nov 27 '15
Er der overhovedet nogle i DK der har fået ? Profilen "emply" skulle vist være den første der var skrevet op og Mike 2810 skulle også have bestilt.

..... Men er de leveret ?
henrik_dk
henrik_dk Nov 27 '15

Jeg mener først, at de er begyndt i USA for 1-2 uger siden med Ludicrous upgrade.

Min upgrade bestilte jeg i september samme dag, som den kom på Tesla hjemmesiden, men det er først i den her uge, at jeg blev ringet op af Tesla og fik en aftale på plads. Det bliver så i januar pga. travlhed ;-).

KS
KS Nov 27 '15

Jeg bestilte som nummer 2 og er ikke blevet kontaktet...

lysmanden
lysmanden Nov 27 '15
Jeg var også temmelig hurtig ude og skrive mig op i køen hos Tesla ude hos pigerne på Amager. Det er sku nok der problemet er opstået.
Niels
Niels Nov 27 '15
skrev til dem for 2 dage siden og bad om at få oplyst pris og eta for udførelse. fik hurtigt svar fra holland om at jeg kunne skrive mig op, hvilket så er gjort. pris og eta svarede de ikke på.
jeg kan så læse her det koster ~ 47.000 kr, hvilket jeg ikke endnu ved om jeg vil give for det. må lige se an når de melder noget konkret ud for danske brugere.
BlackPanther
BlackPanther Nov 28 '15

Før i siger ja til opgraderingen, så husk lige at spørge forsikringsselskabet....

Jeg fik at vide fra mit forsikringsselskab, at jeg skal have monteret GPS boks i bilen. Så der kommer lige en ekstra omkostning både engang og ekstra hvert år.....

edge
edge Nov 28 '15
Hmm, de er vel oprindeligt gået med til at forsikre den uden GPS med 700 hk, som Tesla oplyste dengang. Og nu bliver den så 'opgraderet' til 539 hk, det burde da ikke udløse yderligere krav...
P85DK
P85DK Nov 28 '15

@Ken - det er Andreas som ringer rundt. Han ved stort set ikke andet end prisen, kan eller må ikke svare på uddybende spørgsmål. Kan kun fortælle at den er 0,2s hurtigere fra 0-100 og 0,2s hurtigere på 1/4 mile

@Edge - de første P85D'ere der blev levet herhjemme blev efter Teslas specifikationer leveret med 262hk på fronten og 475hk bagi, de P85D'ere og P90D'ere der bliver leveret i dag (og som de første P85D'ere er blevet opgraderet til) bliver leveret med 262hk foran og 510hk bagi.

@BlackPanther - De fleste forsikringsselskaber benytter anskaffelsesprisen som parametre i dag, er du sikker på at det ikke er derfor din præmie i dag? Hvis det er HK der er årsagen, så må du jo bare fortælle ham at den ikke får flere HK, hvilket er teknisk rigtigt.

Der er en del der spekulerer i at årsagen til at Tesla valgte at komme frem med tallet for den 'batteri begrænset maksimum motorakselkraft', er at de havde behov for at kunne differentiere insane bilerne fra ludicrous bilerne. Hvis Tesla benyttede den metoden de annoncerede P85D på, så har følgende 4 biler alle 772 hk; P85D, P85D, P90D, P90D, men med introduktionen af 'batteri begrænset maksimum motorakselkraft' kan de nu sælge ludicrous som havende 70 hk mere end insane

henrik_dk
henrik_dk Nov 28 '15

Det var en Davide Fogazza fra Tesla, der ringede til mig om min Ludicrous upgrade bestilling. Har aldrig hørt om en Andreas før.

Jeg bestilte i september via den mail adresse, der står i Ludicrous tilbuddet på Tesla USA hjemmesiden.

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/model-s-ludicrous-mode-pre-order

Details for the Europe market, please contact: Accessories-EU@teslamotors.com

Torben_E
Torben_E Nov 28 '15

Jeg syntes dette forum skal bruges til at dele informationer og hjælpe hinanden. Det er svært for mig at skrive objektivt om denne sag så hvor den først del lad os kalde den A) er faktuelle informationer som jeg syntes alle der bestiller Ludicrous skal være bekendt med så er den anden del B) mere omkring hvad jeg personligt syntes om denne "upgrade af 70 hk på den bil der mangler 231 hk". Brug det til hvad i vil men kom ikke om 3-4 måneder og sig at i så er skuffede over at Ludricrous kun gav 0,2 når Tesla Motors i sommer sagde 0,6 sek. Sig ej heller at de 70 hk ekstra er blevet betalt for 2 x. Først som 150.000 premium over en 85D også som 47.100 kr upgrade med ny sikring.

A) Jeg lagde forbestilling ind på Ludicrous 18 juli via mail til Mikkel og blev ringet op for 14 dage siden af Andreas. Andreas sagde at tiderne ville blive forbedret med 0,2 sek både på 0-100 km/t og 1/4 mile. Jeg sagde at den tidligere udmelding var at 1/4 mile var lovet med 0,6 sek forbedring på P90DL og at P85DL kun ville afvige ubetydeligt. Jeg bad Andreas om at undersøge dette nærmere. Andreas kontaktede mig igen i onsdags og kunne ikke love andet en 0,2 sek forbedring på de eksisterende tider. Jeg sagde at i det tilfælde ville det være tvivlsomt at jeg ville bestille en Ludicrous. Jeg har sendt Andreas en mail med referencer til de 10,9 sek som han ikke var bekendt med. Se vedhæftet.

se også referencer :

B) Iøvrigt mener jeg som mange andre P85D ejere at vi ikke har fået leveret det som vi har købt og betalt for. Da jeg bestilte bilen d. 23. januar var den opgivet med 700 hk og 3,3 sek 0-100 km/t. Det viser sig at bilen har 469 hk og 3,6* sek 0-100 km/t. Hvis man fratrækker 1-foot rollout som svarer til 5-100 km/t så er tiden 3,3 sek. (Detter er en forbrugersag som FDM kikker på i øjeblikket).

Se også http://teslaforum.dk/p85d/performance-history/

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Nov 28 '15
Pim
Pim Nov 28 '15

Apropos:

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/farvel-til-222-hk-tesla-nedjusterer-topmodellen/5840811

Forummets indlæg er redigeret af Pim Nov 28 '15