Loading...
dk

Tesla-øjeblikke. Sjove oplevelser med din Tesla. | Tesla Forum

fmm1000
fmm1000 Sep 28 '15
Jeg elsker tråden Tesla moments på TMC forum, hvor brugerne deler sjove oplevelser med deres bil.
Tænkte det kunne være sjovt med en dansk version.

Så starter lige selv her tre dage efter jeg har fået min bil :-).

To knægte på omkring 10 år kommer hen til mig og bilen.
Drengene: er det rigtigt den bil går fra 0-100 på fem sekunder.
Mig: Naaarh.
Drengene med skuffet udtryk: Nå.
Mig: Den er hurtigere.
Drengene: Wauu. Har du prøvet det.
Mig: Jeps.
Drengene: Ååååååårh hvad. Seeejt.
fmm1000
fmm1000 Sep 28 '15
Bakker langsomt ud fra den lokale Lidl. To midladrende kvinder står som to 12årige piger, der har fået øje på skolens flotteste 15årige fyr og småfinser til hinanden.
Det går op for mig, at det er mig, de fniser af. Aaaj OK, det var nok bilen :-).
Jeg ruller hen til dem og ruller vinduet ned.
Damerne: Ja. Undskyld, men vi er altså fuldstændig forgabt i din bil. Den er bare helt fantastisk at se på. Og så kørte du så stille og helt helt lydløst.
Mig. Det er fordi, det er en elbil.
Damerne: Aj, nu må vi hjem til vores mænd og fortælle, hvad vores pensionsopsparing skal gå til. Det er jo en drømmebil.
DeaconWP
DeaconWP Sep 28 '15

Du skulle have lagt en avis på sæderne og givet dem en tur.

Hejgaard
Hejgaard Sep 29 '15

En oldie but goldie  ;)

Frederiksværk downtown på en regnfuld dag...


https://www.youtube.com/watch?v=qMbKVkcHBlo

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 29 '15

+1

fmm1000
fmm1000 Nov 1 '15
Er lige landet i Danmark efter et Tesla-øjeblik på Autobahn syd for Flensborg.

Vi var taget en tur til det store outlet nord for Hamborg, og jeg lå og legede på de frie stykker med god fart i bilen. Da konen mente det var nok :-) lagde jeg mig roligt i højre bane med omkring 160 i timen.
Efter nogle kilometer kommer en bil op på siden, som ligger der et stykke tid.
Pludselig hører jeg en smælden og vrælen, som kun biler fra Norditalien kan lave.
Min hjerne arbejder på højtryk. 1. Jeg udlever min indre hulemand og tager kampen op med det larmende bæst. 2. Jeg lader mig undertrykke som en god ægtemand i det feminiserede Europa og sænker pænt farten til en hastighed konen finder passende.

Jeg vælger 1 og smadrer pedalen i bund. Min røde Teslarossa responderer lynhurtigt og det mørke larmende bæst ud for min venstre siderude forsvinder hurtigt bagud på trods af utallige nedgearinger, smæld og høje vræl fra modstanderen.
Konen brokker sig selvfølgelig, men fuuuuuuuck det var det hele værd.
Jeg sænker farten og kort tid efter glider en Maserati Quatroporte af nyeste aftapning forbi med en chauffør, der ligner en syvårig dreng, der netop har fået frataget sit ynglingslegtøj.
Hookmaker
Hookmaker Nov 1 '15

@fmm1000, godt han ikke var forberedet, for ved hastigheder over 140 burde han nemt kunne have nappet dig.... ;-) 

fmm1000
fmm1000 Nov 1 '15
Tjaa. Det var jo ham, som lagde op til dans, og jeg tror faktisk han var i rette gear, da jeg gav fuld pedal. Jeg indhentede den nærmest forankørende i højre vognbane og kunne ikke fortsætte over de 200, men jeg tror, som du skriver, at Maseratien var strøget forbi, hvis der havde været fri bane.
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Nov 2 '15
Stuckmann
Stuckmann Nov 1 '15

jeg har prøvet en lille duel med en Ferrari 360 Spider. vi ligger med små 115-120 km/t i yderste spor, og da der bliver frit går han 2 gear ned og trykker til den lille Italiener. jeg klamper selvfølgelig også til teslaen ,men må sande at den lille Italiener ikke er så hurtig som man skulle tro og jeg er nødsaget til at slække lidt på pedalen.

han prøver et par gange men kan ikke ryste mig af og vi bytter plads så jeg er foran. og lykke tilsmiler os med 2 ledige spor lige så langt øjet rækker :)

jeg ligger mig i indersporet og han "triller" op på siden. med små 100 km/t dytter han 3 gange og vi giver gas igen, og igen er teslaen hurtiger end den lille Italiener og fortsætter med at trække fra ham op til 160 km/t hvor forskellen udlignes og ved 180-190km/t begynder han at hente ind på mig igen. jeg slipper gassen og han fortsætter, får en thums up, og jeg ser ikke mere til ham. 

P85DK
P85DK Nov 1 '15

@Stuckmann - passer meget godt, en Ferrari 360 Spider har 400 hk mod en P85D med 469 hk

Det ser lidt anderledes ud hvis det fx er en Audi RS7

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 1 '15
Stuckmann
Stuckmann Nov 1 '15
Men jeg køre kun i en 85D så vi burde ha været mere jævbyrdige end vi var
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 1 '15

Kan forskellen ikke også ligge i at alle kan hamre til den i en Tesla til UG, hvorimod det kræver lidt mere snilde at gøre det samme i en Italiener med manuel transmission?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 1 '15
Stuckmann
Stuckmann Nov 1 '15
Tjo det skal man ikke være for fin til at erkende :) men vil nu tro, uden at vide det, at den var med f1 gear. Ud fra hastigheden den fik lagt gearene ind :)
Maho
Maho Nov 17 '15
Her er mit bud til tråden..... Skulle lige holde tungen lige i munden for at tage min egen :-)
Asger
Asger Nov 19 '15

Der skal helt klart gøres noget ved den micro parkeringsplads. Husk at åbne soltaget så du kan komme ind i bilen igen. Ellers ridser du den fine bil til højre. :-D

MrCoffee
MrCoffee Nov 19 '15
Fed tråd, har ikke så meget selvom jeg har kørt 27000 km. Hver gang jeg trækker op på siden af folk ved lyskryds, er der ingen som tør...folk ved godt at de skal stå tidligt op for at følge med :)
fmm1000
fmm1000 Nov 19 '15
God damn de to biler er ens. Selv nummerpladerne er nærmest tvillinger :-).
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 19 '15

Apropos tvillinger... fra opti-coat behandling i Marts. :-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 19 '15
fmm1000
fmm1000 Nov 19 '15
Forleden var jeg ved Føtex i Randers for at afprøve min nyindkøbte Chademo adapter. På parkeringspladsen holdt en rød Ferrari 360 og gassede lidt op. Det var nærmest en invitation :-).
Jeg kørte hen inod ham og spurgte mine drenge, om ikke vi skulle spørge Ferrari-ejeren, om han var frisk på et kapløb.
Ferrari-ejeren smilede nervøst imod os, da vi nærmede os.
Mine drenge råbte.
"Far det gør du bare ikke. "
Jaja. Hvad gør man ikke for, at de unge mennesker ikke skal synes deres forældre er pinlige.
Ferrari ejeren har såkedes et kapløb mod en Tesla til gode.
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Nov 19 '15
Stuckmann
Stuckmann Nov 19 '15
Fmm1000
Hehe er det ikke rigtige drenge du har??? Og du havde i øvrigt nok sagtens kunne nappe den lille italiener :) taler af erfaring :) ;)
Sider: 1 2 »