Loading...
dk

Rust / Ir / Oxidering. | Tesla Forum

kakvib
kakvib Sep 29 '15

Oxidering - lak garanti. 

Hej! 

Jeg er ny her på Tesla Forum og har brug for input fra jer heldige personer der allerede sidder bag rattet i en model S. 

Oplever i problemer med ir / oxidering af de lakerede aluminium plader noget sted på bilen? 
J... 

Hvilken lak garanti giver Tesla? 

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 29 '15

Mig bekendt er der ingen der oplever oxidering af aluen. Bilerne er jo heller ikke så gamle. Tesla anbefaler ikke at behandle bilen. Biler af ældre dato har oplevet lidt småproblemer med rustne skruer og bolte.

Tesla giver ingen lakgaranti.

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Sep 29 '15

Er der ingen lakgaranti på en tesla?

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 29 '15

Hvad forstås ved lakgaranti? Jeg har ikke set det beskrevet men kan da godt være der er en...?

DetailingBilpleje

Godt spørgsmål - vil mene at hvis lakken skaller af eller der er malerfejl. Her udbedre tesla ihvertfald de pårørte skader - men kender til et enkeltstående tilfælde hvor lakken begyndte at boble på bagsmækken - Lignede fuldstændigt en rustboble og tesla ville mig bekendt ikke udbedre fejlen (om de endte med at gøre det ved jeg faktisk ikke)

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 29 '15

Dette er umiddelbart hvad jeghar kunne finde vedr. lakgaranti.

Additional limitations and exclusions In addition to the above exclusions and limitations, this New Vehicle Limited Warranty does not cover any of the following: • Any corrosion or paint defects including, but not limited to, the following: · Corrosion from defects in non-Tesla manufactured or supplied materials or workmanship causing perforation (holes) in body panels or the chassis from the inside out; · Surface or cosmetic corrosion causing perforation in body panels or the chassis from the outside in, such as stone chips or scratches; and · Corrosion and paint defects caused by, due to or resulting from accidents, paint matching, abuse, neglect, improper maintenance or operation of the vehicle, installation of an accessory, exposure to chemical substances, or damages resulting from an act of God or nature, fire, or improper storage;

DetailingBilpleje

Tak, det gemmer jeg lige ;)

Clubman
Clubman Sep 29 '15
Den almindelige reklamationsret efter købeloven på 2 er gældende også for lakken, skulle jeg mene. Men selvfølgelig ikke det samme som en garanti.
The_Stig
The_Stig Oct 1 '15
Citat fra Gustavsfar1

Dette er umiddelbart hvad jeghar kunne finde vedr. lakgaranti.

Additional limitations and exclusions In addition to the above exclusions and limitations, this New Vehicle Limited Warranty does not cover any of the following: • Any corrosion or paint defects including, but not limited to, the following: · Corrosion from defects in non-Tesla manufactured or supplied materials or workmanship causing perforation (holes) in body panels or the chassis from the inside out; · Surface or cosmetic corrosion causing perforation in body panels or the chassis from the outside in, such as stone chips or scratches; and · Corrosion and paint defects caused by, due to or resulting from accidents, paint matching, abuse, neglect, improper maintenance or operation of the vehicle, installation of an accessory, exposure to chemical substances, or damages resulting from an act of God or nature, fire, or improper storage;

Det der star der omhandler jo ikke fabrikslakering - men efterrep. og skader opstået ved eftermontage, mekaniske skader og manglende vedligehold after stenslag m.v.
Andre bilfabrikanters rustgaranti gælder jo også kun "indefra kommende rust"  
Forummets indlæg er redigeret af The_Stig Oct 1 '15
SuneH
SuneH Oct 1 '15

Forrygende, at de tager forbehold for "an act of God". Det kan vist kun være biler fra Guds eget land, der har det med i garantibeskrivelsen! 

TeslaFreak
TeslaFreak Oct 20 '15

SuneH det gør vi nu også i danmark vi kalder det bare Force majeure