Loading...
dk

Firmware 7.0 | Tesla Forum

larwar
larwar Oct 25 '15

Vedr. manualen: Den digitale manual (CONTROL -> SETTING) er opdateret med den nye version, også den danske version af manualen!!

johnnya
johnnya Oct 25 '15

Prøvede igår at køre med lanekeeping det var vist godt jeg havde hænderne på rattet, bilen fulgte ikke vejen hele tiden, på et tidspunge hvor vejen drejede lidt fortsatte bilen ligeud, hvis jeg ikke havde hænderne på rattet var det gået galt!

P85DK
P85DK Oct 25 '15

@Jesper - du behøver kun lige røre rattet, men rigtigt det er irriterende 

Jespernielsen
Jespernielsen Oct 25 '15
Okay - er der nogle der har "autoparking is calibrating" - i settings ? Ser ik ud til at være klar ?
Klaus_
Klaus_ Oct 25 '15
Jesper, min autopark var også calibrating efter jeg slog auto steer osv til. Jeg ved ikke om den blev færdig med at kalibrere efter køreturen, må lige tjekke i dag.
Lars72
Lars72 Oct 25 '15
Auto park virker ikke på min bil.
Jeg har prøver alt lyst og mørkt. Trille forbi mange forskellige steder hvor der er to biler og ok plads til teslaen med kantsten osv. Jeg har aldrig set et P i displayet endnu.
Selvom sensorerne søger kan jeg se på skærmen.
Please help - ellers må jeg forbi Tesla
Lau
Lau Oct 25 '15

Fra manualen:

Calibration
During a parking sequence, Autopark must
maneuver Model S with a great deal of
precision. Before it can do so, a calibration
process must occur. Calibration does not
require any input other than normal driving on
streets and highways. In some cases, it can
several hours of driving before the calibration
process is complete. Driving at normal driving
speeds and on a mixture of straight and
curved roads is the best way for Autopark to
complete its calibration process. When the
calibration is complete, Autopark is available
for use and the Autopark icon appears
whenever a potential parallel parking space is
identified.

Forummets indlæg er redigeret af Lau Oct 25 '15
Jespernielsen
Jespernielsen Oct 25 '15
@Lau - giver god mening. Ud på landevejen med mig og tøsen :-)
Maho
Maho Oct 25 '15
Min virker heller ikke endnu, og hvis I går ind under "controls/settings/driver assistance" står der under autopilot: "autoparking is calibrating". Så den arbejder på sagen :-)
Forummets indlæg er redigeret af Maho Oct 25 '15
fmm1000
fmm1000 Oct 25 '15

Jeg var åbenbart heldig i går, da min lavede Auto Park.

Jeg anede ikke noget om calibration.

Inden jeg forsøgte med Auto Park kørte jeg en 15 kms tur på blandede veje. Både motorvej., landevej og sogneveje. Ingen bykørsel.
Så en times pause hos svigermekanikken og derefter 15 kilometers kørsel på sogne- og landeveje ind mod byen. Dernæst 2 kilometers kørsel i byen før vi begyndte at lege med Auto Park. Tror vi kørte rundt fem minutter før vi fik det første P-pling :-))..

thvestergaard
thvestergaard Oct 25 '15
Man skal køres langsomt og så TÆT på de parkerede biler at den viser orange på afstands målingen. Når du er forbi den frie plads og halvt forbi den næste parkerede bil, vil der komme et P til syne i instrumentbordet nederst til højre for midten. Kør frem til det bliver til et udfyldt gråt P. Sæt så i bak og tryk Autopark på 17" skærmen. Man kan bremse hvis man bliver "utryg" og efterfølgende trykke resume for at genoptage parallelparkeringen.
shan
shan Oct 25 '15
Bum bum - venter stadig meget utålmodigt. :(
JL
JL Oct 25 '15
Er det kun mig der synes at 7.0 rent visielt er et tilbageskridt - fik den i går aftes og nogle af tingene ligner Windows 95 :-(. Specielt radiodelen, men også knapperne til varmereguering og flere andre ting - øv!
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 25 '15

Jeg synes nu godt om det. Det er vel lavet for at være mere i  tråd med eksempelvis Apple som pt. har et mere "fladt" GUI.

Ledsager
Ledsager Oct 25 '15
Jeg er enig med JL. Selv om displayet måske er bedre disponeret, savnes der noget layout. Og den lille skive der viser autofartreguleringen er helt til grin.
Det er som om det hele nu er koncentreret om autostyringen, men den kan jo kun bruges en del af tiden. Til hverdag vil jeg stort set ikke komme til at bruge den pga bykørsel.
KimT
KimT Oct 25 '15
Citat fra Maho Min virker heller ikke endnu, og hvis I går ind under "controls/settings/driver assistance" står der under autopilot: "autoparking is calibrating". Så den arbejder på sagen :-)

Ja denne tekst er MEGET let at overse. Det er ikke noget der lige springer i øjnene på en når man søger..... 

koldby
koldby Oct 25 '15

Jeg har ikke læst ALLE kommentarerne igennem, men er det rigtigt at autopark og lane assistant kun er til rådighed hvis man har tech pakken?

KimT
KimT Oct 25 '15

I dag hedder det vel bare "Autopilot komfortfunktion" - hvor den mest synlige del er radar (den lille firkantet boks nederst på kofangeren : http://my.teslamotors.com/...sign?source=homepage), samt kamera i forruden.

MumtazM
MumtazM Oct 25 '15

Den nye opdatering hvor bilen kører selv gælder det også hvis man ikke har "autopilot" pakken ?

mvh

mumtaz

Kristian70k
Kristian70k Oct 25 '15
Nope ;)
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »