Vedr. manualen: Den digitale manual (CONTROL -> SETTING) er opdateret med den nye version, også den danske version af manualen!!
Vedr. manualen: Den digitale manual (CONTROL -> SETTING) er opdateret med den nye version, også den danske version af manualen!!
Prøvede igår at køre med lanekeeping det var vist godt jeg havde hænderne på rattet, bilen fulgte ikke vejen hele tiden, på et tidspunge hvor vejen drejede lidt fortsatte bilen ligeud, hvis jeg ikke havde hænderne på rattet var det gået galt!
Fra manualen:
Calibration
During a parking sequence, Autopark must
maneuver Model S with a great deal of
precision. Before it can do so, a calibration
process must occur. Calibration does not
require any input other than normal driving on
streets and highways. In some cases, it can
several hours of driving before the calibration
process is complete. Driving at normal driving
speeds and on a mixture of straight and
curved roads is the best way for Autopark to
complete its calibration process. When the
calibration is complete, Autopark is available
for use and the Autopark icon appears
whenever a potential parallel parking space is
identified.
Jeg var åbenbart heldig i går, da min lavede Auto Park.
Jeg anede ikke noget om calibration.
Inden jeg forsøgte med Auto Park kørte jeg en 15 kms tur på blandede veje. Både motorvej., landevej og sogneveje. Ingen bykørsel.
Så en times pause hos svigermekanikken og derefter 15 kilometers kørsel på sogne- og landeveje ind mod byen. Dernæst 2 kilometers kørsel i byen før vi begyndte at lege med Auto Park. Tror vi kørte rundt fem minutter før vi fik det første P-pling :-))..
Jeg synes nu godt om det. Det er vel lavet for at være mere i tråd med eksempelvis Apple som pt. har et mere "fladt" GUI.
Min virker heller ikke endnu, og hvis I går ind under "controls/settings/driver assistance" står der under autopilot: "autoparking is calibrating". Så den arbejder på sagen :-)
Ja denne tekst er MEGET let at overse. Det er ikke noget der lige springer i øjnene på en når man søger.....
Jeg har ikke læst ALLE kommentarerne igennem, men er det rigtigt at autopark og lane assistant kun er til rådighed hvis man har tech pakken?
I dag hedder det vel bare "Autopilot komfortfunktion" - hvor den mest synlige del er radar (den lille firkantet boks nederst på kofangeren : http://my.teslamotors.com/...sign?source=homepage), samt kamera i forruden.
Den nye opdatering hvor bilen kører selv gælder det også hvis man ikke har "autopilot" pakken ?
mvh
mumtaz