Loading...
dk

Firmware 7.0 | Tesla Forum

Lborch
Lborch Oct 26 '15
@edge Men er det fordi du ønsker at have lys i baglygterne konstant?
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 26 '15

Jeg tror vi er mange som ønsker permanent lys i baglygterne. Mener at det bliver lovpligtigt engang i 2016.

3450rbt
3450rbt Oct 26 '15
Jeg vil også gerne have permanent tændte baglygter, men jeg mener at det kun er for nye biler det bliver lovpligtigt fra 2016.
DeaconWP
DeaconWP Oct 26 '15

Edge og Gustavsfar1: En gammel bil fra for otte år siden, er indrettet efter de detailforskrifter der gjaldt på registrerings tidspunktet. Det samme gør sig gældende for en top moderne bil, der er indregisreret i perioden 2013 til og med 2015.

Og I har da ret i, at det er direkte dumt, at man i den periode har en lov der siger, at såfremt man bruger lygter foran på et motorkøretøj, der er dedikerede "kørelys" lygter, så behøver køretøjet ikke at være indrettet på en sådan måde, at man også tænder køretøjets baglygter.

Denne regel bortfalder fra 2016. Så alle motorkøretøjer, registreret fra og med 2016, skal igen være indrettet, så de tænder for baglygterne sammen med kørelys lygterne.

I den indeværende lov periode for området er det alle køretøjer, der lider under denne fejlslagne EU lov. Ikke kun en moderne Tesla.

Nu kan man så håbe på, at Tesla, som jo er meget engagerede i sikkerhed, vil sørge for, at det software, der tænder for baglygterne på nye Teslaer fra næste år, bliver rullet ud på samtlige Teslaer, så alle danskere igen kan køre forsvarligt i deres moderne el-biler.

Og er det så ikke lige her, at man skal være ekstra glad for, at man i 2013 til 15 har valgt at købe en Tesla? For havde man købt en Audi, skulle man have lavet tekniske ændringer på bilen, ved brug af en mekaniker.

Så fat mod. Der kommer sikkert en opdatering til Jeres biler i den nærmeste fremtid, så de igen bliver sikrere og smartere end de andre.

Og det går nok hurtigst med at få det implementeret, hvis I også lige husker at bede Tesla Motors om at implementere den ændring I ønsker.

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 26 '15

Det håber vi på :-)

KimT
KimT Oct 26 '15

Det var også den fortolkning jeg havde fået ind, ind til jeg fik nærlæst hvad det var de skrev. Det lovkrav som træder i kraft i EU fra '16 er at alle biler skal have lyssensor, og det har Tesla jo allerede.

Så man vil stadig kunne opleve biler der køre rundt i tåge uden tændt baglygter fordi lyssensoren regner med at det er dagslys, og ingen grund til at tænde baglygterne......

"EU vil hjælpe glemsomme bilister og indfører krav om lyssensorer, så nærlyslygterne og dermed baglygterne tændes automatisk i mørke og i dårlig sigtbarhed. De nye regler træder i kraft fra 2016 for personbiler og to år senere for lastbiler."

http://www.fdm.dk/nyheder/eu-baglys-forude

Konen er så træt af at lyset ikke er tændt. Hun møder stort set dagligt biler unden lys (specielt nyere biler der IKKE har lyssensor hvor folk glemmer at tænde for lyset når det bliver mørk).

Det gør det jo heller ikke lettere for os at denne lysindstilling - lys altid tændt - ikke gemmes under Driver profil

NT_nofuel
NT_nofuel Oct 26 '15

Var det ikke i firmware 7.0 Torque sleep skulle være tilføjet til RWD? Er det noget I andre har bemærket?

Lars72
Lars72 Oct 26 '15

jo - men igen umiddelbar forskel i min på torque sleep og de andre moment fordele iflg release update.  

Synes fartpilot er blevet bedre (mere blød/glidende)

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 26 '15

Jeg synes jeg mærker en generel blødere acceleration samt regen .

perhansen
perhansen Oct 26 '15

Er der nogen der ved hvordan man fjerner foto af sin Tesla i midten af  instrumentbrættet der bimler og bamler med røde og gule indikatorer helt tiden.?  Synes det virker distraherende og unødig,t når man ikke ønsker at bruge det til automatisk vognbaneskift.  Kan man skifte til noget andet grafik, som man kan i venstre og højre side at instrumentbræt?

T3S7A
T3S7A Oct 26 '15

Som det er lige nu, kan man ikke selv vælge. Kan være det kommer på sigt. 

Du må finde en gul sticket note frem. :-)

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Oct 26 '15
Larsen
Larsen Oct 26 '15
Mht. Version 7, så synes jeg det gamle skærmlayout var væsentligt pænere. Det gælder såvel panelet bag rattet, men absolut også den store skærm. F.eks. mangler udetemperaturen nu på den store skærm, til irritation for passageren. Symbolet for kamera bag på bilen, ligner mere en højttaler. Man har desuden flyttet de grønne lamper for lys på bilen, helt ud i yderste venstre hjørne af panelet, så nu kan jeg ikke se dem for ratkransen. Desuden undrer jeg mig over hvorfor jeg i midten af panelet nu skal se på et billede af min bil bagfra. Markeringsblinkene for højre/venstre blink er nu blevet så små at man nærmest ikke kan se sem mere. Tesla skriver det ser mere moderne ud, men det er jeg absolut ikke enig i.
Forummets indlæg er redigeret af Larsen Oct 26 '15
KimT
KimT Oct 26 '15

Specielt den store skærm ser ikke godt ud med "det flade design". Det ligner ikke noget fra en moderne bil. Håber de tager hånd om det i 7.1

T3S7A
T3S7A Oct 26 '15

Jeg synes ikke det er så slemt igen. Spørgsmålet er jo nok om der ikke er en god grund til det design. Kan jo være spørgsmålet er, om man vil have 3D design mm, og så en langsommere bruger flade. Jeg synes den store skærm er blevet betydelig hurtigere, især browser delen - det er jo lige før den kan bruges nu. 

PerF
PerF Oct 26 '15

Det er jo altid individuelt hvad man synes er pænt. Personligt synes jeg det nye design er en kæmpe forbedring. Symbolerne passer meget harmonisk sammen og specielt de blå hastighedskurve var ubrugelig synes jeg. Bilen der skal fylde det hele i midten kunne måske laves anderledes, men der var også meget spild grafik i det gamle design. Nu kan man se hvornår bremselyset faktisk tænder. 

Hastighedsskiltet sloges med energimåleren i det gamle design, hvilket ofte har irriteret mig. Jeg kan også godt lide det lille fartpilot symbol med indikation af set hastigheden i forhold til det gamle.

Bare lige lidt ros til Tesla herfra :-)

Tesla kunne selvfølgelig følge Volvos eksempel og lave valgbar grafik mellem 3-4 faste designs.

JL
JL Oct 26 '15

Som tidligere skrevet er jeg ikke imponeret over looket :-/ For mig er det klart et skridt tilbage. Specielt radio-/audiodelen er SÅ sløj og så irriterer det mig, at de ikke kan finde ud af om de skal have rammer om tingene eller ej. Der er en ramme rundt om Tesla logoet i toppen, men f.eks. ikke en linie/ramme/farveforskel der adskiller den øverste linie ikoner fra den næste. Det samme nederst - der er ramme rundt om temperaturen, men intet andet. I audio delen har de beholdt en ramme rundt om stationerne - når der ikke længere er dybde i ser det elendigt ud. Grafen over forbrug i den lille skærm har en tydelig kant hele vejen rundt - igen ikke særlig kønt :-( Det store runde ur er også virkelig grimt :-D 

Nå, små mennesker, små problemer... Hvis de bare dropper afgifterne på elbiler, så lover jeg at jeg aldrig kommer til at brokke mig over så små ting igen ;-)

P85DK
P85DK Oct 27 '15

@JL - enig, det er ret tydeligt at det ikke er en gennemarbejdet opdatering, det ligner mere et design forslag til første møde om hvordan man gerne vil have det til at se ud i fremtiden. Det er virkeligt amatøragtigt.

@Per - ja, skins vil være vejen frem, men med v7 viser Tesla at de er meget langt fra at kunne levere det, da de ikke engang kan lave ét sammenhængende design

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 27 '15
PerPower
PerPower Oct 28 '15

Øv, havde set frem til både "Performance upgrade" og "Hold Hill" i SW 7.0 for min RWD P85+ nu da den ikke har AP... Men åbenbart er det kun er RWD biler MED AP der har fået disse. Er der nogen der ved hvorfor?

Umiddelbart har AP da ikke noget at gøre med disse to funktioner... 

gw
gw Oct 28 '15

@perpower

performance upgrade... no idea hvorfor ikke

hillhold er mit bud at de lavede bremsesystemet om i faceliftet for at bilen selv kunne bremse, og dette bevirker åbenbart hillhold funktionen.

Ledsager
Ledsager Oct 28 '15

Er der andre der har lagt mærke til at bilen ikke lægger sig midt i banen under autostyring, hvis man lægger sig i overhalingsbanen og der er autoværn midt på motorvejen. Den ligger i stedet lidt tættere på striberne i højre side end dem på venstre side. Kan også ses på bilens skærm. Det sker fx på M3 ved København. Det bevirker desværre, at man kommer lidt for tæt på store biler, der kører i midterste bane af den 3 sporede motorvej.         --------------    En anden ting: Nu er kalibreringsadvarslen til autopark forsvundet, men jeg kan stadig ikke få den til at autoparkere. Er der nogen der har samme erfaringer?       Har prøvet at genstarte "computeren".

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »