Loading...
dk

Beskadelse af fælg 21" turbine grå | Tesla Forum

Af99199919
Af99199919 Oct 3 '15
Ja.... Så skulle konen på sin jomfrutur i den nye Tesla.. Nogle gode forslag ?? Eller er det bare til pungen og købe ny fælg?
Forummets indlæg er redigeret af Af99199919 Oct 3 '15
RobertJ
RobertJ Oct 3 '15

Ak ak, stakkel.

Er glad for min pige kan nøjes med passager sædet. For hun har jo 'chauffør på', som hun plejer at sige.
Derfor kan vi nu alle fejle når det er 21" fælge.

DeaconWP
DeaconWP Oct 3 '15

Af99199919: Jeg ville nu bare male det over med en sjat maling der har samme tone. Og når hun er så rutineret med bredden af bilen, at hun er stoppet med at ramme kantstenen, så kan du få fælgen renoveret.

Jh2502: Så har du jo et reservehjul. ;-)

henrik_dk
henrik_dk Oct 3 '15

Netop derfor har vi to biler og bil nummer to er uden alufælge... For min kone er en fælg en fælg uanset om det er en stålfælg til 200 kr eller en 21" Tesla alufælg til 15k. Sålænge hun er fuldstændig ligeglad, så får hun bare ikke lov til at køre i Tesla´en...

Jh2502
Jh2502 Oct 3 '15
Ring til mig på 22221113 jeg har en ektra 21" turbinegrå fælge du må låne. Så kan du få malet den beskadede. Det koster kr 1000.- at få rettet skaden op og få malet fælgen, og så er du fri for at se mere på det :0)
Af99199919
Af99199919 Oct 3 '15
Tusind mange tak JH2502!!! Ringer dig imorgen
MrCoffee
MrCoffee Oct 4 '15
Jeg ville bare montere nogle sorte rimblades, de snupper altså det værste hvis uheldet er ude.
Klaus_
Klaus_ Oct 4 '15
Citat fra MrCoffee Jeg ville bare montere nogle sorte rimblades, de snupper altså det værste hvis uheldet er ude.

Jeg har et sæt ubrugte sorte rimblades hvis nogen er interesseret. Har givet £35 inkl porto for dem fra rimblades.com, så et fair bud og de er på vej til en ny ejer :)  

RobertJ
RobertJ Oct 5 '15

Vil klart anbefale at købe et af de produkter der kan monteres på fælgkanten. Få fælgen lavet ved en større skade eller ved lejlighed.
Du må vurdere om hjulet har brug for ny afbalancering efter lidt kørsel.

Se mit billed ovenfor, det er Alloygators.
Man skraber nylon kanten ren igen med en skarp genstand.

Ps. En fælgkant burde dække den skramme konen fik lavet, er dog lidt svært at vurdere.

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Oct 5 '15
lehlig
lehlig Oct 5 '15

min kone lavede den samme - har fået sat sådan en plasticskinne på fælgkanten som RobertJ taler om, og har så fået slebet kanten ned og malet hele fælgen igen. har ikke fået regning endnu, men regner med en 1000-1500 kr ialt. (selvfølgelig lidt mere når jeg skal have kantskinne til alle 4 fælge). 

det er www.dækbilen.dk der ordner det for mig - og her har jeg også købt vinterdæk med super service. 

lysmanden
lysmanden Oct 8 '15
Alle taler om at udskifte fælgene, men er der slet ikke nogen der tænker at udskifte konen

Øv med den fælg.enig med rimblades..

lysmanden
lysmanden Oct 8 '15
Skriv evt til profilen: lehlig. Hans kone har på akkurat samme jomfru tur lavet samme stunt. Dog er hans væsentligt hårdere skadet. Der er et link i samme kattegori her på forum til en der kan rette op på det
DeaconWP
DeaconWP Oct 8 '15

Man kan få mange nye fælge for det det koster at udskifte chaufføren.

lysmanden
lysmanden Oct 8 '15
Deacon: særeje :)
Forummets indlæg er redigeret af lysmanden Oct 8 '15
DeaconWP
DeaconWP Oct 8 '15

Ja, desværre, også her. :-(