Loading...
dk

Forbrug 70D | Tesla Forum

hhs
hhs Oct 4 '15

Kørselsrapport d.d. for min 70D via linkmytesla.dk . Tur 10 (Tranbjerg - SUC Køge) og tur 11 (SUC Køge - Malmø).

Forummets indlæg er redigeret af hhs Oct 4 '15
runeh
runeh Oct 4 '15

Det ser da meget fornuftigt ud, men er vel også opnåeligt RWD udgaverne. Forresten, slemme dig - 140 km/t ;)

Undrer mig egentligt lidt over det samme forbrug ved meget lavere gennemsnitsfart. Meget bykørsel eller op-ned i hastigheder i tur 11?

SuneH
SuneH Oct 4 '15
Faktisk nogle rigtig gode tal, og opmuntrende for os, som venter på at modtage vores 70'er. Hvis man har 67 kWh til rådighed på batteriet, som en anden tråd har vist, så svarer et forbrug på 188 wh/km, som du har på tur 10, til 356 km. Vel at mærke på motorvej, og med hastigheder op til 140 km/t. På din anden tur, er snittet helt nede på 181, hvilket svarer til 370 km. Fedt at vide, at man kan køre så langt uden at køre overdrevet langsomt.
KimT
KimT Oct 4 '15

Ved blandet kørsel har vi over de 3600km vi har kørt siden vi fik vores 70D for 3,5 uger siden et snit på 200 wh/km

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 4 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 4 '15

Jf. Linkmytesla har vi de sidste 15.000 km maj-okt. haft et snit på 201 wh/km (S85) så umiddelbart er effektiviteten nok ret sammenlignelig om det hedder RWD eller AWD.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 4 '15
Michael84
Michael84 Oct 4 '15
Jeg har et gennemsnit på 204 wh/km på de 4000 km jeg har kørt... Jeg kører primært motorvej og snittet er inkl alle de demoture hvor momentet selvfølgelig ska afprøves flittigt... Og ifølge mint tillæg af de procent jeg havde på batteriet har en 70D'er ca 68 kwh til rådighed... :-)
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 4 '15

Er der nogen der ved hvor meget brick protection der er på en 70D/S? på 85 kWh udgaverne er der 6-9 kWh. i brick protection og under 0 km. Betyder det mon at 70 D/S i virkeligheden har en 75 kWh batteripakke?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 4 '15
hhs
hhs Oct 4 '15

Kan bekræfte at tur 11 er kørt med væsentlig mere varierende hastighed end tur 10. Tydeligt at regenereret energi er forholdsvis højere på tur 11.

Dorph
Dorph Oct 5 '15

Over de 5.000 km vi har kørt ligger vi på 205 wh/km i snit (70D). Vi kører ikke specielt pænt og momentet bliver afprøvet ofte... Ved længere ture med TACC (og ikke over 120km/t) på, kommer gennemsnittet lidt ned

griffel
griffel Oct 5 '15

TACC...?! Hvad er det?

PEB
PEB Oct 5 '15

En hurtig søgning på dette forum: Traffic Aware Cruise Control

:-)

pjn
pjn Oct 5 '15

70D, 11000 km, 211 Wh/Km. Mest motorvejskørsel (pendling).

En serviceoplysning: Den er ikke begrænset til 225 Km/t. (Slet ikke)

griffel
griffel Oct 5 '15

@PEB Tak :-) Google havde en masse andre interessante forslag... ;-)

NT_nofuel
NT_nofuel Oct 5 '15

Hvad ligger 70D/S på ved meget pæn kørsel? dvs. hvis man virkelig køre økonomisk, hvad er I så nede på wh/km?

KimT
KimT Oct 5 '15

Det er svært at sige. Er 40km/h på en lang lige landevej, uden vind hvad du betegner som virklig økonomisk ? Så kan den vel kommet op i nærheden af 800km (hypermiling) på en fuld opladning, med transport til nærsmest oplading bag på et fejebald........ ;-)

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 5 '15
SuneH
SuneH Oct 5 '15

@NT82: Mener at Kajakaj har ligget på omkring 161 wh/km i perioder. Og forleden, da Søren SQL var ude ved mig, lagde jeg mærke til at hans snit havde været 154 wh/km på den tur ud til mig (landevej). Så i godt vejr tror jeg godt man kan satse på at køre omkring 160-170 wh/km. Det giver på en 70'er med 68 kWh til rådighede, en rækkevidde på op til 425 km (ved de 160 wh/km). Det vil jeg nu se før jeg tror det.

Min eget mål er at slå Kajakaj's rekord! Men får først min 70'er primo dec, så det bliver en svær tid at starte i med kulde, våde veje mm. Men så er jeg i form til foråret :-)

Edit: Søgte lidt på teslaforum og fandt fx et indlæg fra Raymond, som skriver at han for at teste hvor langt man kan køre med 100 km/t, prøvede at køre 100 km/t i 4 timer med fartpiloten på. Det gav et gns på 168 wh/km over de 400 km d. 16. marts 2014, hvor det jo nok ikke har været sommervejr. Så jeg tror stadig godt på at man kan komme ned under 160 wh/km på landevej.

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Oct 5 '15
NT_nofuel
NT_nofuel Oct 5 '15

@KimT: Nej det var nu ikke 40km/t jeg havde tænkt på, men mere landevejskørsel med ca. 90km/t :)

@SuneH: Ved godt en Tesla ikke skal ligge og køre bedstefar kørsel heletiden, men kunne være interessant at få den helt ned på 150wh/km. Får  min S70 RWD her i oktober, så skal den da testes igennem, så må vi se hvordan den klarer sig og om der rent faktisk er 68kWh til rådighed. Hvis den kommer over 425km på en fuld opladning kommer den da over det officielle tal :)

RobertJ
RobertJ Oct 5 '15

Jeg køre til dagligt i en P85 på landeveje med halvfe..firs km/t. Det giver et snit på 180Wh/km på normale dage. Nu her med forvarmet bil (5-8°C ude) og aircon på auto 21°C sædevarme på 2 ca. 200-205Wh/km. 

Du kan forvente det samme for en 70D'er. Den reele forskel mellem forbruget er ikke modellen men føreren. Kører jeg 77-78km/t og følger trafikken uden overhalinger falder forbruget med 20-25Wh/km.

webercarbmann
webercarbmann Oct 7 '15

Hej alle. 

Spændende tråd da jeg også har bestilt en 70D til levering slut november/start december.  

Det er for fedt at den i praksis er så økonomisk. Bette bekræftes også af Bjørn fra Norge, der tester en 70D i en af de seneste videoer. Range i praksis er omkring 350 km ved normal kørsel. Meget fint! 

https://www.youtube.com/watch?v=E6HMcofF52g

Kan næsten ikke vente.... :)  Vh. Peter Jensen

NT_nofuel
NT_nofuel Oct 10 '15

Sjov lille rækkevidde beregner Tesla har lagt ind på deres hjemmeside :)

Sider: 1 2 »