Loading...
dk

Type 2 kabel, hvor købes? | Tesla Forum

Lannister
Lannister Oct 7 '15

Hej.

Mens jeg venter på min Tesla (~December) kan jeg lige så godt få købt et Type 2 kabel hjem, er der forskel på kvaliteten af dem og hvor har i jeres fra? Er det fra Tesla selv? Når jeg Googler mig frem får jeg primært sider og butikker i Norge men jeg tænker der må være flere butikker herhjemme, eller tænker jeg forkert? :-)

Tak tak...

Bianco
Bianco Oct 7 '15
Tesla har det bedste, fra Mennekes som opfandt Type 2 stikket. Og de er mærkelig nok også de billigste ?! :-)
KimT
KimT Oct 7 '15

Og priser skulle "kun" være kr. 1.500,- for et 7.5m kabel

Lannister
Lannister Oct 7 '15

Suuuper. Tak for info. Så napper jeg et med hjem når jeg henter bilen, forventer ikke det er bestillingsvarer? :-)

Kristian70k
Kristian70k Oct 7 '15

ville nok være klogt nok at få det tilføjet din afhentning... de skal udlevere 1000 biler i sidste kvartal.. og hvis alle kommer i tanke om det tror jeg sku de render tør.. 

SuneH
SuneH Oct 7 '15
Ved du, at de skal udlevere 1000 biler fra nu til jul, eller er det et gæt? Det er jo vildt.
Silent_Ghost
Silent_Ghost Oct 7 '15

Ja det er godt nok vildt. Men det stopper i aften. Der går onde rygter om at lige præcis Tesla bliver ekstra højt beskattet fra på fredag, dvs. at der skal være lavet en aftale inden fredag. 

T3S7A
T3S7A Oct 7 '15

Hvad mener du med fra på fredag?

Silent_Ghost
Silent_Ghost Oct 7 '15

Vores kære folkevalgte har lavet en aftale og den træder i kraft på fredag. >Dvs. at man SKAL have lavet en aftale med forhandleren om køb af en el-bil for at undgå ekstra reg.afgift. 

Silent_Ghost
Silent_Ghost Oct 7 '15

De vil forskelsbehandle Tesla i forhold de andre på markedet. Dvs. højere afgift på Tesla

KimT
KimT Oct 7 '15

Som det var sidste gang - var det i '08 - var lovforslaget gældende fra det tidspunkt det blev fremlagt i folketinget - ikke fra det tidspunkt det blev vedtaget.

Men i tilfældet omkring fritagelse for registreringsafgift har vi trods alt en lov som udløber d. 31/12, så jeg er lidt i tvivl om de vil lave noget som skulle gælde fra på fredag. Om ikke andet har Tesla vel også meldt ud at sidste dag man kunne bestille hvor de garanterede levering inden nytår var d. 30/9

T3S7A
T3S7A Oct 7 '15

Og hvor har du den Info fra? Lyder helt absurt. Afgiftsfritagelsen er året ud. 

- Men kan kun se at det skulle være for at stoppe for den galskab der vil komme på brugt marked / udenlandshandel (uden moms til DK )( som allerede er kommet ), når nu Tesla ikke længere kan levere inden nytår. 

Silent_Ghost
Silent_Ghost Oct 7 '15

Indrømmer det. Jeg blev ringet op af Tesla her for ca. 3 timer siden og fik at vide jeg kunne nå at bestille og at jeg kunne nå at få den leveret inden 31.12.. Han kunne også fortælle mig at politikerne havde forhaldet en aftale på plads og at den ikke blev særlig gyndstig for Tesla Danmark fordi at der skal være lavet en aftale om levering inden 31.12 for at undgå afgiften. Dvs. at du kan være afgiftsfritaget men du kan altså ikke købe efter på fredag af 2 årsager : dels kan Tesla DK ikke levere og dels at du skal have en aftale med en leverandør. 

DeaconWP
DeaconWP Oct 7 '15

KimT. Går du på bestillingssiden til en Tesla Model S i Dk, så kan du stadig vælge at få leveret i december.

T3S7A:

Dette nye "rygte" er jo også en åbning for, at afgiftsforlængelsen gælder for biler bestilt inden fredag. Selvom de leveres ind i 2016. Altså vil min kommende model X blive afgiftsfri, da den er reserveret.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 7 '15
edge
edge Oct 7 '15
Det lyder umiddelbart som en rigtig tolkning, Deacon. Så hvis det er sandt skal man se at få bestilt sin Model X i morgen, hvis man vil have sådan en... Ifølge Teslas regler kan man jo afbestille igen, hvis man fortryder, altså hvis det alligevel ikke et det der bliver fremlagt i Folketinget på fredag...
T3S7A
T3S7A Oct 7 '15

Nu skriver Silent_Ghost jo at der skal være opfyldt 2 aftale. Bestilt inden på fredag, og leveret inden 31.12 

edge
edge Oct 7 '15
Ja, men hvis faktisk levering inden nytår er kravet, er der jo ikke noget nyt. En elbil bestilt i december og leveret inden nytår er afgiftsfri efter gældende regler. Så det nye kunne være at en elbil bestilt inden på fredag til levering inden nytår er afgiftsfri selv om leveringen i praksis bliver forsinket af en eller anden grund. Men spørgsmålet vil så være om Tesla faktisk kan lave sådan en aftale nu. Dem det for længst har bestilt en X har jo imidlertid fået lavet aftalen mhp levering i 2015, men så er den bare blevet forsinket. Så de burde i så fald være sikret.
T3S7A
T3S7A Oct 8 '15

Hvis rygtet er sandt, kunne det sagtens tænkes at det er for at undgå massiv handle fra andre lande end dk de sidste måneder = nul moms til DK. 

Ved at sige at bestillingen skal være indgivet senest fredag og leveret senest 31.12, så kan de jo stoppe for salget ( indkøbet fra andre lande ) med det samme. 

Lidt lige som da den gl solcelle ordningen stoppede. Det var også fra en given dato, hvor man skulle have kontrakt inden den dato, og leveringen inden en anden given dato. 

Tror ikke man skal forvente at man kan få nogen elbil uden afgift efter 2015. Regeringen er da skide ligeglad med der kommer en model X som nogle rigtig rigtig gerne vil have, uden at betale afgift for.. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Oct 8 '15
Genild
Genild Oct 8 '15

Punkt 1: Man løber en meget stor risiko for at blive skuffet, hvis man baserer sine handlinger på rygter.

Punkt 2: I mine øjne lyder en fixed dato ikke ude i hampen for mig, men mit gæt vil nu snarere være at Tesla sætter en dato - forstået på den måde at man ikke vil garantere levering inden nytår, med mindre der ligger en fast ordre før en given dato. Tesla har nok heller ikke den store interesse i at "tjene" 15.000 kroner fra en masse sure kunder, der hæver kontrakten fordi bilen ikke er i hus inden nytår.

Punkt 3: Man kunne godt finde en logik i en aftale omkring en given fixed dato hvor man slipper afgiftsfri uanset senere levering. Dette i den situation især møntet på Model X, der jo ligesom ikke rigtig tyder på at komme før det er for sent. Man kunne godt forestille sig en aftale der, så Tesla ikke brænder inde med en masse X'er, der faktisk har været i ordre meget længe, men som de jo ligesom ikke har fået leveret endnu.

Punkt 4: Man løber en meget stor risiko for at blive skuffet, hvis man baserer sine handlinger på rygter.

Mvh Lars, som kan se logik i flere af rygterne, men ikke at dette gør dem mere valide af den grund. 

DeaconWP
DeaconWP Oct 8 '15

Lars, du har fuldstændig ret. Nu bliver jeg nok bare skuffet. Eller dobbelt glad. For nu har Fruen reserveret en Model X. Håber på det sidste.

Hilsen Deacon, (en af de sidste idioter, der ikke er født endnu)

Sider: 1 2 »