Punkt 1: Man løber en meget stor risiko for at blive skuffet, hvis man baserer sine handlinger på rygter.
Punkt 2: I mine øjne lyder en fixed dato ikke ude i hampen for mig, men mit gæt vil nu snarere være at Tesla sætter en dato - forstået på den måde at man ikke vil garantere levering inden nytår, med mindre der ligger en fast ordre før en given dato. Tesla har nok heller ikke den store interesse i at "tjene" 15.000 kroner fra en masse sure kunder, der hæver kontrakten fordi bilen ikke er i hus inden nytår.
Punkt 3: Man kunne godt finde en logik i en aftale omkring en given fixed dato hvor man slipper afgiftsfri uanset senere levering. Dette i den situation især møntet på Model X, der jo ligesom ikke rigtig tyder på at komme før det er for sent. Man kunne godt forestille sig en aftale der, så Tesla ikke brænder inde med en masse X'er, der faktisk har været i ordre meget længe, men som de jo ligesom ikke har fået leveret endnu.
Punkt 4: Man løber en meget stor risiko for at blive skuffet, hvis man baserer sine handlinger på rygter.
Mvh Lars, som kan se logik i flere af rygterne, men ikke at dette gør dem mere valide af den grund.