Loading...
dk

Fejlkoder ved tilkobling af solceller | Tesla Forum

Karl
Karl Oct 8 '15
Jeg har lige installeret solceller/batteripakke/suntraker også melder teslaladeledning fejl. Ikke lige planen da den jo lige netop også skulle fylde på bilen. Er der nogen der ved hvad fejlen er når den blinker rød 2 hurtige og pause 2 hurtige pause osv.
DeaconWP
DeaconWP Oct 8 '15

Skinner solen der hvor du er nu?

I så fald:

Hvad er spændingen på dit net, nu den laver strøm?

Karl
Karl Oct 8 '15
Den laver 200-250 watt og det køre på batterier. Den sender ikke noget på nettet, så jeg kan ikke tro at den kan ændre spændingen, men vil prøve at måle og alle faser er på samme nivo..
DeaconWP
DeaconWP Oct 8 '15

Godt, når den producere så lidt, er det ikke fordi spændingen er for høj. Jeg kender ikke fejlkoderne, men det var lige det første gæt.

Spændingen bliver højere, når dit anlæg producerer. For det er den måde man sender energien ud. Energien går fra den høje spænding til den lavere. Og forskellen fra stort forbrug til stor produktion, afhænger af forholdende omkring din forbindelse til elværket. Kan sagtens gå fra 220 til 240 Volt hjemme hos dig.

Karl
Karl Oct 8 '15
Har lige målt. Uden teslalader og solceller ude 226/229/226. Med teslalader og uden solceller 221/223/221. Når jeg sol kobler solceller indgår der 20 sek og spændingen stiger samtidig kommer alarmen fra teslaen. Skal måske kigge lidt på nullerne og jordforbindelsen. Inverter må lave noget grums. Hvis nogen gode ider eller nogen der ved fejlkoder fra lader var det dejlig.
BlackPanther
BlackPanther Oct 8 '15

2 blink = Self check failed.

Løsning:
Unplug the Mobile Connector from the vehicle
and press the RESET button. Plug the Mobile
Connector back into the vehicle. If the error
persists, unplug the Mobile Connector from
both the vehicle and the power outlet, then plug
it back in. When plugging back in, always plug it
into the outlet first.

DeaconWP
DeaconWP Oct 8 '15

Karl: Du er velkommen til at ringe på 30 seks89 98syv.

DeaconWP
DeaconWP Oct 19 '15

Karl: Fik du et resultat her?

Karl
Karl Oct 19 '15
Jeg tror det var min jordforbindelse der ikke var iorden. Mangler at tjekke det på en solskinsdag. Tak for hjælpen.