Loading...
dk

afgiftsændring pr. 9. pkt. 2015 med øjeblikkelig virkning | Tesla Forum

ThomasG
ThomasG Oct 24 '15

Har forsøgt at lave et regneark hvor registreringsafgiften kan beregnes. Beregningerne er baseret på seneste eksempler fra Skatteministeriet. Se side 28:

http:///...reringsafgift-mv.pdf

OBS: Ingen garanti for at jeg har misforstået noget, men hvis Skatteministeriets beregning er rigtigt, er jeg ret sikker på at regnearket kan bruges til at simulere afgiften ved forskellige nypriser.

Kristian70k
Kristian70k Oct 24 '15

Super regneark Thomas, det er sku en dyr øse vi får os... 

TeslaFreak
TeslaFreak Oct 24 '15

Godt arbejde med det regneark. Kan se min bil til 660k kommer op lige over en million. Godt jeg tog springet næste år skal jeg vinde i lotto for at få en Tesla.

DeaconWP
DeaconWP Dec 25 '17

Så fik jeg svar fra skatte anke nævnet, omkring Skats vurdering af, at jeg skulle betale registrerings afgift på min Tesla Model X, Signature P90D.

Desværre fik skat medhold. Så jeg får ikke den indbetalte registreringsafgift retur.

Øv Øv.

Den skriftlige dokumentation, som jeg havde haft mellem Tesla Holland var ikke nok til, at jeg kunne vinde sagen. Nå, så er den sag afsluttet.

ErikBH
ErikBH Dec 25 '17
Øv Deacon, det var træls :-(.

Vh. Erik
KimT
KimT Dec 26 '17

Trist - ikke den besked man ønsker at få op til jul.

Men med den afgørelse betyder det vel at der så er nogle der kører rundt i DK uden afgift, mens andre ikke fik lov......

DeaconWP
DeaconWP Dec 26 '17

Ja.

Jeg har kendskab til, at de 5 Founders, der kom til DK i juni 16 fik afgiftsfritagelse. Selvom de er købt på nøjagtig samme betingelser som min. Bortset fra, at de fik en rabat på alt ekstraudstyr. Og dajeg så også betalte afgift oveni, blev min bil 500.000 dyrere, end en Founders. Lidt Øv.

Men den detalje er der ikke færdig med at blive brokket over.

Sider: « 1 2 3