Loading...
dk

Billigste sted at købe Installationskabel til opladning | Tesla Forum

Singh
Singh Oct 9 '15

Hej Alle,

Hvor kan det billigste El-installationskabel købes, når vi kommer op i 6mm2 og opefter? 

Jeg kan sagtens google priserne, men har ingen ide om hvad de forskellige betegnelser for kablerne betyder, men også om producenten har noget at sige ift. kabel?

F.eks. kan jeg se følgende priser:
http:///...g/installationskabel - Der ligger vi fra 45 kr. til 111 kr. for 5x6mm2

I Tyskland kan man så finde priser der er omkring 25 kr. meteren - Men igen, stor forskel. 

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 9 '15
Er det ikke total overkill med 6mm kabel?
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 9 '15
DeaconWP
DeaconWP Oct 9 '15

Gustavsfar1: Det har Singh fået afklaret i en anden tråd. Her vil han gerne snakke kabelpriser.

Singh
Singh Oct 15 '15

Jeg prøver lige at få denne op igen - En ting er prisen, men jeg er også meget i tvivl om betegnelserne for kablerne betyder.

RobertJ
RobertJ Oct 15 '15

Er også lidt skeptisk overfor dette rz1-k, det er jo en spansk standard og kablerne er grønne.
Og så for at spare 10-20kr / m.

jens2
jens2 Oct 15 '15
Hvis vi snakker 16 A 400volt så finder du det nok ikke billiger end på Harald skrald eller Greenline 2,5 kvadrat er rigeligt har selv 25 meter efter 16 A sikringer uden problemer
NT_nofuel
NT_nofuel Oct 16 '15

2,5mm burde være rigeligt til at trække 16A. Fik oplyst af elektrikeren, at selv 20A kunne kablet godt trække hvis det var nødvendigt

kayjay
kayjay Oct 16 '15

@NT82 (og jens2): Burde, burde.... hvis der er et reglement der siger du skal benytte 6mm2 så er det lidt tyndt at blive ved med at sige at 2,5 er rigeligt. Din elektriker er også underlagt stærkstrømsreglementet, om han så vælger at følge det er en anden snak.

Fortsæt snakken her...

http://teslaforum.dk/forum/topic/simpel-opladning-hjemme

...og lad Singh få svar på sit relevante spørgsmål.

RobertJ
RobertJ Oct 16 '15

Min elektriker trak 2,5kvt uden at kommentere hvorfor og hvordan.
Måske der er noget man lige skulle være OBS på der. alt andet lige har jeg ikke fornemmelsen af at 2,5kvt kommer til at fejle eller at det er underdimensioneret.

Kan forstå at nogen har høje kabel temperaturer når kablet ligger inde i isolering og det derved kraftigt forøger modstanden i kablet. Eller enda kan have brandfare.

Jeg skifter ikke mit da det ligger åbent til luft.

Singh
Singh Oct 25 '15

Tak for jeres svar, men jeg er ikke ude efter 2,5 mm2, men vil gerne op i 6 mm2, derfor indlægget.

Lige for at holde den på topic, så ønskes der svar på:

1) Hvilket 6 mm2 el-kabel(læs betegnelse) skal jeg købe?

2) Hvor findes det billigst(Hvis i ved det) kabel i anbefaler i 1)

TeslaFreak
TeslaFreak Oct 25 '15

Dette kunne være et bud, om det er billigst ved jeg ikke:

https:///...allationskabel-5x6mm

TeslaFreak
TeslaFreak Oct 25 '15

Ellers tag den billige fra dit eget link. Det er easy kabel, det er meget nemmere at arbejde med da det er blødere.