@kammersgaard - fortvivl ikke, jeg har et link så du kan spare 10.000 DKK ;-) Så bliver prisen lige pludselig en helt anden ... 1.512.000 før udstyr
@kammersgaard - fortvivl ikke, jeg har et link så du kan spare 10.000 DKK ;-) Så bliver prisen lige pludselig en helt anden ... 1.512.000 før udstyr
Ja, man kan jo også hurtigt hoppe til tyskland, købe en tesla (6+ mdr gammel mht. moms)..
Det er næsten sikkert man kan sælge den til det samme om et år..
Krumling: Det er jo netop det du ikke længere kan. Så skulle du have købt den i går, eller have en købskontrakt fra senest i går.
Eneste måde at få en "billig" Tesla nu, hvis man ikke har en købskontrakt, er at købe en som er brugt, og indreg. i DK nu.
Jeg grimmes.. der er reelt tale om en Tesla skat..
WW Eup stiger 0%
Bmw i3 stiger 10%
Tesla P85D stiger 81%
Og vi skal alle til at betale grøn ejerafgift af vores elbiler..
Grøn ejerafgift er fair nok. Den bliver jo den billigste, så det kan da næsten være lige meget.
Er det sikkert, at grøn ejerafgift bliver den laveste? De kunne ikke finde på noget med vægt-afhængighed eller andet, som ville blive "tungt" for en Tesla?
Jeg er forhåbentlig en af de heldige, der når at få min 85D inden afgiftspligten indtræder. Nu melder spørgsmålet sig: Hvad sker der omkring afgiftspligten, når jeg engang skal sælge; indtræder der så afgiftspligt? Det kan blive hulens svært at sælge en 3-4 år gammel Tesla med en afgift på 4 - 500.000.
I Danmark har vi præcedens for, at der alene skal betales afgift ved 1. registrering - så vil det ikke være at lovgive med tilbagevirkende kraft, såfremt jeg skal betale afgift om f.eks 3 år.
Og hvad sker der med de leasede Tesla'er, der sælges om nogle år, og hvor der kun har været betalt en á conto afgift?
@T3S7A Hvorfor skulle man ikke kunne registrere en brugt (eller ny) fra udlandet indtil 31/12? Afgiftsfritagelsen er vel - som vedtaget i folketinget - gældende til årets udgang. Undtagelserne med registrering frem til sommer 16 er jo kun for biler der er bestilt før 9. oktober men leveres efter 31/12/15 eller har jeg misforstået udmeldingen?
@Jels - jeg tror du skal se dagens aftale som opsættende for den eksisterende aftale som dermed udgår. Så import i dag vil højst sandsynligt blive pålagt afgift
@Jels - jeg tror du skal se dagens aftale som opsættende for den eksisterende aftale som dermed udgår. Så import i dag vil højst sandsynligt blive pålagt afgift
@P85DK - er der noget der antyder det vil være med opsættende effekt?
Der står følgende: 'Pga. elbilers høje energieffektivitet vil de som hovedregel blive indpasset på det laveste trin i den grønne ejerafgift.' Jeg har aldrig kunne lide formuleringer som 'som hovedregel'Grøn ejerafgift er fair nok. Den bliver jo den billigste, så det kan da næsten være lige meget.
@Jels - jep, følgende tekst
'Partierne er enige om, at elbiler, hvor der er underskrevet bindende købsaftale senest den 8. okt. 2015 og indregistreres senest den 1. juli 2016, vil være fritaget for registreringsafgift efter de hidtidige regler. Tilsvarende vil plugin hybridbiler kunne afgiftsberigtigesefter de hidtidige regler, hvis der er indgået en bindende købsaftale senest den 8. okt. 2015, og bilen indregistreres senest den 1. juli 2016
Hvis den ikke havde opsættende effekt, så var den del af aftalen der nævner 8. oktober som sidste dag unødvendig.
@Ledsager - det er fordi der er fuld afgift på en del af prisen for P85D'eren så vidt jeg har forstået
og ja, der kommer grøn afgift på alle el-biler, nye som gamle.
@Ledsager - Elbiler på over 800.000 kroner får fuldt indfaset registreringsafgift allerede i 2016.
Hvis man læser teksten så er det som om at politikerne forventer ros for at redde markedet for el-bil:
'Der er tegn på, at elbilerne står over for et mindre gennembrud i Danmark.
Efter gældende regler vil el- og brintbiler imidlertid blive omfattet af fuld registreringsafgift den 1. januar 2016. Det vil medføre kraftige prisstigninger på bilerne, som kan sætte markedet for disse biler helt i stå.'
Samtidig forventer de at der frem til 2020 skal sælges 24.000 el-biler, hvilket er noget sløj ambition i forhold til Norge