Loading...
dk

DEACONS FAKTA OM NY AFGIFT. UDEN MOD ARGUMENTER. | Tesla Forum

Icelord
Icelord Oct 13 '15

Dette kunne være eneste gode ting ved den lidt "fiktive" 700 HK P85D. 700HK +20% det giver muligheder når batteriet skal opgraderes om et par år!

SimonHN
SimonHN Oct 13 '15
20% reglen er kun ved motorskift.

Du må godt tune en ICE bil mere. Så længe man ikke laver konstruktive ændringer.
hhs
hhs Oct 13 '15

Citat fra Sthing :

Forsigtig konklussion: Anvendt forbrug er ikke beregnet ud fra NEDC-range, men ud fra registreringsattestens angivelse af "Elektrisk forbrug". Er der nogen der ved hvor det tal stammer fra?

Har fundet denne forklaring på Elektrisk forbrug:

Testforbruget findes ved at starte med fyldt batteri, køre 2 x 11 km testcyklus og så lade helt op igen. Forbruget er den strøm der bruges til opladningen delt med de 22 km. Til opladning anvendes AC "normal overnight charge". For Tesla må det være den indbyggede 11 kW lader.

Kan ikke forstå den store afvigelse for 70D i forhold til 66 kWh / 442 km = 149 Wh/km.

Mine første 3000 km i 70D er kørt med et gennemsnit på 186 Wh/km.

For elbiler er der altså lagt op til kun at give afgiftsreduktion ud fra et forbrug der er 10-15% højere end forbruget i praksis.

For ICE biler beregnes afgiftsreduktion derimod ud fra et testforbrug der typisk er 20-30% lavere end forbruget i praksis.

Nogen der har en god forklaring på misforholdet ?    

Når der beregnes "km/l" for en elbil er det afgørende om referencen er benzin (8,8kWh/l) eller diesel (10,5kWh/l).

Egentlig burde omregningen ske ud fra den faktiske CO2 udledning ved elproduktion. Da CO2 udledning pr. kWh vil være faldende (mere vindenergi) de kommende år, vil "km/l" for en elbil reelt være stigende.   

Climber
Climber Oct 16 '15
Hilbert
Hilbert Oct 16 '15

+1 Fin og forståelig ”artikel”.
Det blev vist desværre ikke læst/forstået af politikerne
Og der var vist ingen, der havde drømt om at både Radikale og Socialdemokratiet ville løbe fra deres ansvar og løfter – og stemme for Venstres sindsyge forslag.
At et stort flertal i den grad kan føre landsskadelig virksomhed, går over min forstand, og jeg mener da ellers, at jeg er rimeligt velorienteret om energi- og miljøpolitik gennem mange år.
Dette er det værste jeg har oplevet til dato.

nicom
nicom Oct 16 '15
+1
MrCoffee
MrCoffee Oct 16 '15
Man overvejer jo ligefrem at gå ind i politik, det er jo så åbenlyst at de er så galt på den, at børnehaveklasser ville kunne argumentere for fordelene ved at hjælpe teknologien på vej. Desværre tror jeg at Tesla er skyld i misforståelsen, netop fordi Jante landet er blevet forblændet over at få mennesker købte en afgiftsfri Tesla. Havde alle kørt rundt i små kasser med ingen misundelsesværdi og dårlig rækkevidde så lur mig om ikke teknologien havde fået nogle flere år at løbe på. Jeg håber jeg tager fejl, men ville gerne have en god kop mokka med Claus Hjort...
Genild
Genild Oct 16 '15
Hæ MrCoffee, om ikke andet vil du jo kunne love bedre kaffe til bønnemøderne.

Det du siger er at vi skulle være mindre glade og tilfredse med vore kjære Tesla'er?
At hvis vi klagede noget mere vil folk få ondt af os og vil instinktivt forsøge at beskytte os?

Hvis den slags skal virke, skal det gøres professionelt, må jeg foreslå at vi hyrer nogle iranske eller koreanske hulkekor - den slags virker bare :-)
Genild
Genild Oct 16 '15
Ps: hvis du stiller op i vort distrikt stemmer jeg på dig, ikke mindst pga kaffen
MrCoffee
MrCoffee Oct 16 '15
Hæ Genild, tror nu ikke at mindre begejstrede ejere ville ændre på et suverænt produkt som staten i mine øjne har set sig "gal" på.
MrCoffee
MrCoffee Oct 16 '15
Ps. Tak for opbakningen :)
RobertJ
RobertJ Oct 16 '15

Jeg gir gerne en lille swut' og en god snak hvis man forvilder sig ned omkring det lollandske.
Der er både Espresso machiatto og cortado på menüen her!

Genild
Genild Oct 16 '15
MrCoffee: Husk hulkedamerne - de er altså en betydningsfuld gruppe.
Genild
Genild Oct 16 '15
Robert: Kan man få kaffen med Aalborg Eksportfløde?????
kakvib
kakvib Oct 20 '15

Elbilen: Skatteministeriet opklarer.

http:///...larer?ref=newsletter

Så er det vist skåret ud i pap fra ministeriets side :-)

DeaconWP
DeaconWP Dec 20 '15

Så er der et regneark klar med de nye satser.

Simplere grundet frafald af loftet.

I kan bare ændre bilens pris, så retter alle tal sig ind efter det.

Edit: 20 december kl 22.00

Opdateret med nyt knæk på 82.800 og uden Højre sidespejls fradrag. Samt 50 minus 16 km i brændstof fradrag..

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Dec 20 '15
DerHansi
DerHansi Dec 20 '15

Nørj hvor nørdet :-) Fint overblik. Tak for det Deacon. Et kvalificeret gæt ville være at Tesla beslutter sig for at køre med stærkt differentierede priser, a la det vi kender fra ICE. Altså vi kommer til at se nogle klart billigere bilpriser til DK, da hver kr. i nedsat kostpris giver 2,5 kr. i nedsat salgspris. DK er jo kendt for at have de laveste kostpriser på ICE, som så udnyttes fra udlandet til at få billige biler via eksport fra DK.

Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Dec 20 '15
Ellert
Ellert Dec 20 '15

Deacon. Betyder dette regneark at en tesla der har kostet 986000 i 2015 vil stige til 1276000 i 2016 osv...?

Og er dette endeligt besluttet?

DeaconWP
DeaconWP Dec 20 '15

Hvis du har tastet 986.000 ind som bilens pris, og det er resultatet for 2016, så Ja. Og du kan samtidig se hvad prisen er i 2017, 18 og 19 ud fra de regler jeg har bygget regne arket op efter.

EDIT:

Nu ved jeg ikke om min Mac regner forkert med sit open office program. Men når jeg taster 986.000 ind som prisen, så skriver den en pris inklusiv afgift i 2016 på 1.258.536kr.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Dec 20 '15
Ellert
Ellert Dec 20 '15

Jeg mente også 1 million..:-) så den regner rigtigt.

Men det er ikke endeligt vedtaget vel?

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »