Dette kunne være eneste gode ting ved den lidt "fiktive" 700 HK P85D. 700HK +20% det giver muligheder når batteriet skal opgraderes om et par år!
Dette kunne være eneste gode ting ved den lidt "fiktive" 700 HK P85D. 700HK +20% det giver muligheder når batteriet skal opgraderes om et par år!
Citat fra Sthing :
Forsigtig konklussion: Anvendt forbrug er ikke beregnet ud fra NEDC-range, men ud fra registreringsattestens angivelse af "Elektrisk forbrug". Er der nogen der ved hvor det tal stammer fra?
Har fundet denne forklaring på Elektrisk forbrug:
Testforbruget findes ved at starte med fyldt batteri, køre 2 x 11 km testcyklus og så lade helt op igen. Forbruget er den strøm der bruges til opladningen delt med de 22 km. Til opladning anvendes AC "normal overnight charge". For Tesla må det være den indbyggede 11 kW lader.
Kan ikke forstå den store afvigelse for 70D i forhold til 66 kWh / 442 km = 149 Wh/km.
Mine første 3000 km i 70D er kørt med et gennemsnit på 186 Wh/km.
For elbiler er der altså lagt op til kun at give afgiftsreduktion ud fra et forbrug der er 10-15% højere end forbruget i praksis.
For ICE biler beregnes afgiftsreduktion derimod ud fra et testforbrug der typisk er 20-30% lavere end forbruget i praksis.
Nogen der har en god forklaring på misforholdet ?
Når der beregnes "km/l" for en elbil er det afgørende om referencen er benzin (8,8kWh/l) eller diesel (10,5kWh/l).
Egentlig burde omregningen ske ud fra den faktiske CO2 udledning ved elproduktion. Da CO2 udledning pr. kWh vil være faldende (mere vindenergi) de kommende år, vil "km/l" for en elbil reelt være stigende.
+1 Fin og forståelig ”artikel”.
Det blev vist desværre ikke læst/forstået af politikerne
Og der var vist ingen, der havde drømt om at både Radikale og Socialdemokratiet ville løbe fra deres ansvar og løfter – og stemme for Venstres sindsyge forslag.
At et stort flertal i den grad kan føre landsskadelig virksomhed, går over min forstand, og jeg mener da ellers, at jeg er rimeligt velorienteret om energi- og miljøpolitik gennem mange år.
Dette er det værste jeg har oplevet til dato.
Jeg gir gerne en lille swut' og en god snak hvis man forvilder sig ned omkring det lollandske.
Der er både Espresso machiatto og cortado på menüen her!
Elbilen: Skatteministeriet opklarer.
http:///...larer?ref=newsletter
Så er det vist skåret ud i pap fra ministeriets side :-)
Så er der et regneark klar med de nye satser.
Simplere grundet frafald af loftet.
I kan bare ændre bilens pris, så retter alle tal sig ind efter det.
Edit: 20 december kl 22.00
Opdateret med nyt knæk på 82.800 og uden Højre sidespejls fradrag. Samt 50 minus 16 km i brændstof fradrag..
Nørj hvor nørdet :-) Fint overblik. Tak for det Deacon. Et kvalificeret gæt ville være at Tesla beslutter sig for at køre med stærkt differentierede priser, a la det vi kender fra ICE. Altså vi kommer til at se nogle klart billigere bilpriser til DK, da hver kr. i nedsat kostpris giver 2,5 kr. i nedsat salgspris. DK er jo kendt for at have de laveste kostpriser på ICE, som så udnyttes fra udlandet til at få billige biler via eksport fra DK.
Deacon. Betyder dette regneark at en tesla der har kostet 986000 i 2015 vil stige til 1276000 i 2016 osv...?
Og er dette endeligt besluttet?
Hvis du har tastet 986.000 ind som bilens pris, og det er resultatet for 2016, så Ja. Og du kan samtidig se hvad prisen er i 2017, 18 og 19 ud fra de regler jeg har bygget regne arket op efter.
EDIT:
Nu ved jeg ikke om min Mac regner forkert med sit open office program. Men når jeg taster 986.000 ind som prisen, så skriver den en pris inklusiv afgift i 2016 på 1.258.536kr.
Jeg mente også 1 million..:-) så den regner rigtigt.
Men det er ikke endeligt vedtaget vel?