Det er jo lige præcis det der er hele meningen med ændringen. De har jo i stedet sørget for at skaffe nogle 100 mio. kr. via. radio afgiftsændringen. Og så forventer de jo, at nogle af de, der ville have købt en Tesla, i stedet køber eller leaser en eller anden benzin/diesel bil og dermed spytter noget i kassen.
100.000.000 kr, samlet sammen af ekstra afgift på 180 % af 400 kroner (720 Kr) kan samles sammen af 138.889 ny registreringer.
Det skulle måske passe med det antal nye biler, der bliver indregistreret i Danmark hvert år? Ah, så mangler der nok også lige den "nedsat afgift" besparelse, der ligger i, at man ikke mere kan få biler, der kun anvendes til udlejning til udenlandske statsborgere, indregistreret til nedsat afgift. Men jeg kender ikke størrelsen af dette tal.
Jeps, bare fuld Gadaffi :-), Det bliver jo lidt spændende hvad Teslas modtræk bliver :
Kvalificeret gæt : de sænker sgu prisen under de 800.000 kr. på dem som ligger tæt på, så skal der nok stadig være nogle entusiaster i 2016/2017.
I mellemtiden vil jeg bare gå og klappe mig selv på skulderen og glæde mig over at kunne tage rettidige beslutninger - samtidig med at teslaen bliver den bedste bankbog i nyere tid
Noget rigtig øv for udviklingen - men hold da fest - nu bliver det sgu da en rigtig praleøse - tør slet ikke tænke på de bæster som opgraderede til 90D, de får jo hele tabet retur når den nye skal sættes på markedet.
@DerHansi, ja jeg havde sgu heller aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig, at en bil skulle blive et aktiv man kan smile over, - lidt positivt er det da i denne sorte historie.
Min bedre halvdel spurgte mig også i går hvor jeg havde været henne, da hun ikke kunne finde mig. Så kunne jeg jo passende svare hende, at jeg havde været ude og pleje min pt bedste investering ved at give den en nænsom håndvask :-).