Loading...
dk

Firmware 7.1 | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Oct 11 '15

Lader til at der meget snart kommer en 7.1 som har mere fokus på biler uden Autopilot

https://twitter.com/elonmusk/status/653028177896312832

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Oct 11 '15
Clubman
Clubman Oct 11 '15
Mon ikke lige 7.0 skal komme først:-) Men fedt hvis de laver en Update, der giver fokus tIl de ældre modeller.
MicTheCat
MicTheCat Oct 11 '15
7.0 er også til biler uden autopilot. 7.1 er en mere gennemgående brugerinterface update for alle biler
JAndersen
JAndersen Oct 28 '15

Er der nogen der ved hvornår 7.1 lander?? Bliver det i år?

Mwn
Mwn Oct 28 '15

Næppe. De er som regel et halvt til et helt år bagefter.

Kristian70k
Kristian70k Oct 28 '15

nok lige i starten af 2016

JAndersen
JAndersen Oct 28 '15

Tak for info.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Dec 9 '15

Så er der lidt nyt om v.7.1

http:///...opilot-restrictions/

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Dec 9 '15
Thor
Thor Dec 9 '15

Hvis det betyder, at de vil fjerne muligheden for, at bruge automat pilot ved køkørsel, er det da virkelig irriterende.

Jeg har ingen ide, men kan simpelthen ikke copypaste noget herind.​

Der står dog, at autopiloten først vil virke ved 45mph / 72km/h "on single lane roads with marking".

Klaus_
Klaus_ Dec 9 '15

De steder jeg dagligt oplever kø-kørsel er vel ved 5-20 km/t hastighed, men på veje hvor der er fine markeringer, så gad vide om det kommer til at virke der. Det vil jeg da håbe. Men ellers er det ikke jordens undergang, sålænge TACC stadig fungerer og det lyder det jo til at det vil. Men autopilot er dælme også rart i sådanne situationer. 

Gad vide hvad pointen er med at det kun er førerens håndtag der skal præsentere sig i "driver mode", er det sikkerhedsmæssigt eller for at undgå slidtage, så vi kun skal af med 1 x mange-penge for at skifte håndtagsmotor om X år, fremfor 4 x mange-penge? :)

Clement
Clement Dec 9 '15
Hurtigt spørgsmål

Hvorfor bremser TMS ikke af sig selv, medmindre autopilot er slået til? Det gør de fleste biler, som har sådan system. Selv en UP gør det ( under 30 km/t).
KimT
KimT Dec 9 '15
Citat fra Klaus_

Gad vide hvad pointen er med at det kun er førerens håndtag der skal præsentere sig i "driver mode", er det sikkerhedsmæssigt eller .......

Vel af samme grund som bilen selv kan låse når du kører.

Bilen kommer jo fra guds eget land, de er vel bange for at der er nogen der hopper ind i bilen sammen med dig når du låser den op -> røveri/kidnapning

Michael84
Michael84 Dec 9 '15

Det gør den os medmindre du selv har slået det fra. Jeg har prøvet en gang. Først får du en advarsel og hvis du ikke selv reagerer, så gør den... :-)

Icebreak
Icebreak Dec 9 '15
Den stopper ikke men reducere kun farten med 40-50 Kmt
TeslaFreak
TeslaFreak Dec 9 '15

Som jeg læser det så kan man med 7.1 ikke længere køre med autopilot på danske landeveje, den er begrænset til 72 km/t eller misforstår jeg noget? på en motorvej med flere spor kan den godt. Hvordan kan den se forskel på 2 baner i hver sin retning og 2 den samme vej på motorvejen? Bruger den GPS kort?

jhyldgaard
jhyldgaard Dec 9 '15
Musk har jo sagt at selvom der ikke skulle være sket nogle ulykker pga. autopilot, så har nogle video på youtube, hvor nogle personer groft har tilsidesat de retningslinier, som Tesla har udstukket, vist at de er nødt til at ændre systemet. Jeg syntes det lyder rigtigt træls, og ærgerligt for alle dem som godt kan finde ud af at bruge det på en forsvarlig måde.
Mwn
Mwn Dec 10 '15

Jeg satser på at de ikke smadrer autopiloten for os alle sammen bare fordi en eller anden idiot på nettet har brugt det dumt. 

Jeg bruger det tit på ringvejen i odense og det virker suverænt, så ingen grund til at slå det fra.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Dec 10 '15

Ja, det er jo desværre umuligt at gardere sig mod enkelte fjolser som opfører sig tåbeligt med AP. Vi må ikke håbe at dette ødelægger det for alle de tusinde andre brugere som godt kan finde ud af at anvende AP på fornuftig vis,

tintin
tintin Dec 10 '15

Musk må havde sneget en opdatering ind i nattens mulm og mørke. Efter at havde virket perfekt både på landevej og motorvej virker autopilot nu kun på visse motorvejsstrækninger og slet ikke på landevej :-(

KimT
KimT Dec 10 '15

Jeg kørte med AP på landevej her til morgen uden problemer

Sider: 1 2 »