Loading...
dk

Vinterhjul - Hvorfor købe andre end Tesla's? | Tesla Forum

OwneR
OwneR Oct 11 '15

Er lidt forvirret mht vinterhjul

Som snart kommende Teslist kigger jeg efter vinterhjul

Der er masser af indlæg/salg af ikke-Tesla fælge og dæk.

Men jeg kan ikke få regnestykkerne til at blive til at blive meget billigere end Teslas vinterhjul (19").

Hvad overser jeg?

PS

Tesla's fælge er rigeligt pæne til mig.

JL
JL Oct 11 '15
@OwneR: Du har svaret i din sidste sætning :-). Hvis man gerne vil have noget der er lidt anderledes end alle de andre, så koster det som regel lidt ekstra. TSportsline fælgene er jo i princippet ikke bedre end Tesla's egne fælge, men er anderledes+evt. pænere afhængig af smag :-)
DeaconWP
DeaconWP Oct 11 '15
OwneR: de original passer godt på din Tesla, og de findes i 2 størrelser. Hold dig fra de sæt, der har forskellig fælgbredde og dermed dæk bredde. Det kan efter min mening ikke være så praktisk som at have 4 ens fælge.<br /><br />
<br /><br />
De originale 21" Turbine fælge er super flotte. Men fra ny af desværre temmeligt dyre. De originale 19" helårsdæk indeholder mange kilometers kørsel, og er et godt dæk til allround til de fleste.<br /><br />
TS Sportline har fået lavet en fælg, der passer 100% på din Tesla. Og ligner de originale turbine fælge på en prik. Og på den kan du endda isætte originale center kapsler fra Tesla, til at erstatte dem, der normalt er med fælgen.<br /><br />
Fordelen ved TS Sportline fælgen er, at du kan bruge dine originale dæk på den.<br /><br />
Altså kan du vælge at sætte et sæt vinterdæk på lige den fælg du ønsker, og have dine helårsdæk på den du synes du vil bruge til sommer kørsel. Så med TS Sportline fælgene, er du meget fleksibel med hvad du gør, og kan faktisk i al fremtid bare gøre som det passer dig bedst.<br /><br />
En anden ikke uvæsentlig fordel er så også, at du har 19" hjul hele tiden. Det er jo flere gange blevet vist, at du kører længst på en opladning, hvis du har 19" fremfor 21" hjul.<br /><br />
Men du har fuldstændig ret i, at de vinterhjul, som du kan købe hos Tesla er absolut billige. Dem får du komplet med dæk for det samme, som jeg forlanger for mine TS Sportline 19" fælge, med TPMS ventiler.<br /><br />
Så ønsker du ikke en anden type fælg end den originale Tesla fælg, så er du da også rigtig godt kørende.<br /><br />
Der findes også mange andre leverandører af fælge, som mere eller mindre næsten passer på alle værdier. Her skal man ofte gå på kompromis med ET (indpresningsdybde).<br /><br />
Vælger du at købe brugte fælge, fordi du vil have et andet design end Tesla på det ene sæt, så vær opmærksom på, at du til din kommende bil skal bruge den nyeste type at TPMS ventiler, som kan købes hos Tesla for 1.500kr.<br /><br />

En anden ikke uvæsentlig fordel er, at de originale vinterdæk kan købes for referral gevinsten. Så bliver den jo ikke for gammel.
Måske det var et skridt på vejen?
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 11 '15
PeterE
PeterE Oct 12 '15

-Deacon, lige netop referral gevinsten er lidt teoretisk hvis man er kommende Tesla-ejer - vi har jo ikke noget link og fik 'bare' 10000 kroner i rabat ved reservation. 

DeaconWP
DeaconWP Oct 12 '15
Ok. Jeg ved ikke hvornår man får link. Mange læser med, så oplysningerne kan måske bruges af flere end spørgeren. Og man kan jo skaffe referrals måneden ud. ;-)