Loading...
dk

Opticoat = Bilvask i vaskehal tilladt igen? | Tesla Forum

OwneR
OwneR Oct 11 '15

Efter opticoat kan almindelige bilvaske besøges igen?

Er pro+  pengene værd ? Primært glans?

Opticoat kan ikke udføres hurtigt nok efter køb ?

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Oct 11 '15

Vaskehal: Nej, men statoils vaskehaller skulle efter sigende være de mest skånsomme

OptiCoat pro+ er efter min mening pengene værd - især hvis man vasker i hånden - der opleves lakken meget glattere end alm pro

Forstår ikke dit sidste spørgsmål

OwneR
OwneR Oct 11 '15

Tak for gode svar.

Mit sidste spørgsmål er:

Man bør få opticoat med det samme på den nye bil ?

Ingen grund til at lade den nye lak hvile/hærde lidt?

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Oct 11 '15

Godt spørgsmål. Det er hip som hap. Lakken burde som hovederegl være hærdet ved levering

lysmanden
lysmanden Oct 12 '15
Morten: jeg tror det som Owner mener at det er bedst at arbejde med en helt frisk lak for så skal der lægges færre timer i forarbejdet ved Eks ridser. Jeg ved bilvask nu giver 2 forskellige priser ved polering. Bilen må maks have kørt 50 km. På den måde skal der ikke lægges samme energi / tid i opgaven hvorfor den kan gøres x antal 100 kr billigere.

Owner: glæd dig til at få din bil tilbage fra Detailbilpleje. Den står endnu flottere end da du fik den fra fabrikken. Den er også nemmere at holde ren, med Opticoat fra Detailbilpleje. Det er nemlig ikke samme behandling som ved bilvask nu. Detailbilpleje er ekspert på netop Dette område og på Tesla lakken
move
move Oct 27 '15

Jeg har desværre ikke tid til at vaske bilen i hånden. Jeg har tænkt mig at vaske den i vaskehal, og det kan godt være, at det ikke kan være Statoils hver gang, da jeg tager den, der ligger nærmest. 

Kan det så betale sig at få behandlet bilen med Opticoat?

DeaconWP
DeaconWP Oct 27 '15

Jow da, for der kommer et hårdt slidlag udenpå den bløde lak. Godtnok kommer der så lidt ridser i det yderste lag, når du maskin vasker den. men de kan jo også poleres væk igen, inden den får et nyt slidlag igen.

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Oct 27 '15

som deacon siger :)

mdv
mdv Nov 9 '15

@Deacon og @Morten vil det sige at I kan anbefale at give den engang Opticoat Pro+ hvis man ikke synes man har tid, lyst eller kundskaber til at vaske den i hånden hver søndag?

Og at I i så fald vil anbefale at bruge Statoils vaskehaller, der er mere skånsomme end mange andre vaskehaller? 

Jeg har med vilje valgt en Midnight Silver Metallic i håbet om at skidt, snavs og småridser ikke træder så tydeligt frem og tror at jeg nok kan holde den pænere med vaskehalsvask end hvis jeg skal gøre det i hånden (læs: den vil så blive vasket oftere end 2 gange om året :-)

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Nov 9 '15

Officielt må jeg ikke anbefale vaskemaskine,  men du er inde på noget af det rigtige hvis man ikke har mulighed for at vaske i hånden. Vi vil hellere have at ridserne går 1-2 My ned i coatingen end 10-15 My ned i lakken

DeaconWP
DeaconWP Nov 9 '15

Selvom du både har tid, lyst og kundskaber til at vaske den i hånden søndag efter søndag, vil jeg da anbefale, at du putter et beskyttende lag på lakken. Det har man da altid gjort, som voks, som Hard Wax, som coating og hvad den nyeste opfindelser hedder.

Knofedt til rens, mere knofedt til polering, inden der bruges knofedt til at vokse. Og polere. Det er det der foregår, uanset, hvad man gør for at betrække lakken med et slidlag. Voks plejede at holde 6 måneder, da jeg var ny bilejer. Så kom der helårs voks, og nu nogle produkter, der måske kun skal fornyes hvert femte år?

Uanset om du vasker i hånden eller i en maskine, så vil der komme ridser af vaskemetoden. Og afhængig af omhyggelighed og kvalitet af vaskemidler, vil der opstå flere eller færre ridser.

Det er lidt som at passe på et billede af konen. Man putter det i en plastik lomme, og når man har siddet og savlet så meget over hende, at det ser nusset ud, tager man det ud, og putter det helt ubeskadigede billede over i en ny plastik lomme.

Så er hun som ny.

Plastiklommen skal bare skiftes lidt oftere, hvis der kommer skrammer under en hårdhændet behandling. Så den ikke er utæt.

Så altid en god Coating, hvor jeg lader fagmanden vurdere hvad der er bedst til dig. Mit råd kan være at kigge forbi og bede om en vurdering om det er tid til en ny behandling, når der er gået noget tid. Igen må fagmanden kunne vurdere ud fra personlig adfærd, og de synlige resultater heraf.

mdv
mdv Nov 9 '15

Mange tak for gode svar til jer begge.

@Deacon Poster du et billede af konen? Jeg tror jeg foretrækker hende (altså min egen) in real life, så nu sidder jeg og overvejer, hvordan hun skal coates :-)

DeaconWP
DeaconWP Nov 9 '15

Bare inviter hende hen på kroen til stegt flæsk og persillesovs. Så coater hun sig selv.

mdv
mdv Nov 9 '15

Man skulle sgu tro du kendte hende... :-)